lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vraag preventief Waterpomp afdichting verv 950
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Dec. 2018, 16:04    Onderwerp: Vraag preventief Waterpomp afdichting verv 950 Reageer met quote

Ik lees dat de waterpomp afdichting kan gaan lekken (naar de motorolie).
Mijn 950 Adventure 2004 heeft pas 18.000km gereden.
Volgend jaar gaan we in mei 3 weken door Scandinavie (ca 8000km)

Heeft het zin om de afdichting en lager te laten vernieuwen, preventief? Krijg je dan ook een ge-update versie of weer het zelfde gammele onderdeel...?Tevens kom ik een vergrote doorlaat tegen in het nieuwere waterpomphuis (zie foto). De schuine zijde is schuiner waardoor de flow beter is.

Verder wil ik dan ook de motorolie klep die ook daar in de buurt zit laten vernieuwen, als we toch bezig gaa. Dit omdat het oliepeilen zeer wisselvallige uitslagen geeft. Schijnt ook een nieuwere versie van die kleppen voorhanden te zijn?!

Ik twijfel ook over nieuwe remschijven. Blokken heb ik al vernieuwd voor originele KTM/brembo echter de rem maakt bij lage snelheid heel veel lawaai, als een vragwaggel.....gonzend geluid

Achter remcilinder wordt ook vernieuwd i.v.m. terugroep!

Ik hoopt dat er wat antwoorden komen....wel wat veel vragen maar wil mij graag goed voorbereiden..



WaterpomphuisKTM.png
 Beschrijving:
De oude is bij de vinger...
 Bestandsgrootte:  332.3 KB
 Weergegeven:  292 keer

WaterpomphuisKTM.png




Laatst aangepast door Tutu op Di, 11 Dec. 2018, 9:08, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Dec. 2018, 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Is dat geen vraag voor "Werkplaats" ?
thinking2

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Dec. 2018, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Is dat geen vraag voor "Werkplaats" ?
thinking2
geen idee...en ik kan het ook niet aanpassen..?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

De seal staat gewoon in de onderhoudslijst, ik meen bij 15.000km. Hij kan veel langer meegaan je ziet vanzelf het koelvloeistof niveau gaan dalen. Zelfs dan kan je er nog mee doorrijden. Uiteindelijk zal je te veel kvs in je olie krijgen en je smeerings- of oliedrukproblemen krijgen.

Een aanwijzing kan zijn dat je oliefilter gegolft is, maar ik heb dit nooit gezien.

Hogere flow zie ik het nut niet van in, je kvs brengt dan ook minder tijd door in de radiateur om af te koelen. Het moet op elkaar afgestemd zijn.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

GezwindeSpoed schreef:
De seal staat gewoon in de onderhoudslijst, ik meen bij 15.000km. .
Ik denk dat je het dan over wat anders hebt? Hiervoor moet de gehele zijkant open, rechts Dat is 3 uur werk, zegt de dealer?

Ik heb YouTube filmpje gezien waarbij het asje van de waterpomp helemaal is ingesleten....die hebben wss meer gelopen dan de mijn, met 18.000km...

Elke 15.000 het lager met keerring vernieuwen is onzin als je het mij vraagt...?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 10:12    Onderwerp: Reageer met quote

oude asjes zijn niet heel hard. gaan wel langer mee maar ergens tussen de 20 en 60k is het wel op. de nieuwe asjes met grijze seal gaan wel veel langer mee.
als je al een grote beurt doe is het niet heel veel extra werk hoor, wel als alles enkel hiervoor open moet. Nieuwe dekseltje helpt wel wat voor extra koeling, altijd combineren met het nieuwe schoepenradje uiteraard. Let op, het ene asje is korter dan de ander.

Kortom, je weet nog niets en zal zelf de keuze moeten maken grin


Klep zit overigens in de tank, in het blok zit enke een overdruk zuiger/veertje om de druk te regelen. Die zou ik dan zeker mee nemen als je er in zit.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 14:17    Onderwerp: Reageer met quote

Niet om mijn gelijk te behalen hoor maar ter info (onderste regel)


maintsched.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  215.54 KB
 Weergegeven:  300 keer

maintsched.jpg



_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 14:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is volgens mij een update geweest in 2007. De originele manual had die stap niet.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Do, 13 Dec. 2018, 18:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ook niet om mijn gelijk te halen....maar in mijn boek staat niets bucktooth


D02FE61A-FACE-4D06-B150-B8516AE09140.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  115.22 KB
 Weergegeven:  284 keer

D02FE61A-FACE-4D06-B150-B8516AE09140.jpeg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

Wat Steven al zegt, bij KTM hebben ze wel voorschrijdend inzicht. Vervelende van die seal vervangen vind ik de uitlaatbocht verwijderen (en terug monteren), de rest ging erg makkelijk bij mij.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 9:07    Onderwerp: Reageer met quote

Is natuurlijk bezopen dat dat elke 15.000 km vernieuwd zou moeten worden!!
Dan heb je rommel gemaakt. Ik heb iemand van hier gevraagd (met 135.000km op de klok) die was nog nooit vervangen. Ik laat hem nu vervangen incl wat andere mods om geen gezeik te krijgen omderweg, volgend jaar ri Jacobselv....vandaar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet het ook lezen als een advies. Er staat waarschijnlijk ook dat je bij aanvang van elke rit je remblokken etc moet controleren. Doet ook niemand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2018, 13:45    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de latere editie is de stap ook weer weggehaald. bij het nieuwe zwarte asje met grijze seal is de slijtage zo goed als verdwenen. als de KVS schoon blijft gaat die seal langer mee dan de meeste motoren.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mahnmutt



Geregistreerd op: 9-12-2018
Berichten: 26
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2018, 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo, ik zit met dezelfde gedachte. Ik heb gezocht voor kitjes, maar ik kan alleen dit vinden:

https://www.ktm-shop.nl/ktm-spare-part-kits/waterpump-rep-kit.html

maar die hebben alleen voor 990 modellen spare kits. Iemand een hint waar ik dit kan vinden? (Sorry helemaal noob met ktm)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Dec. 2018, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

mahnmutt schreef:
Hallo, ik zit met dezelfde gedachte. Ik heb gezocht voor kitjes, maar ik kan alleen dit vinden:

https://www.ktm-shop.nl/ktm-spare-part-kits/waterpump-rep-kit.html

maar die hebben alleen voor 990 modellen spare kits. Iemand een hint waar ik dit kan vinden? (Sorry helemaal noob met ktm)
ik laat de dealer alles leveren. De vernieuwde onderdelen zijn nu standaard met oa het zwarte geharde waterpompasje. De verbeterde pompdeksel heb ik zelf om gevraagd...
Ga jij het zelf doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif