lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

beschermkap klein tandwiel

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Brent147



Geregistreerd op: 13-11-2018
Berichten: 5
Woonplaats: Bilzen

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Dec. 2018, 21:46    Onderwerp: beschermkap klein tandwiel Reageer met quote

Ik krijg de beschermkap van het voorste tandwiel van de ketting op mijn 1190 R (2013) er niet af .
Deze zit vast met 2 bouten die door een bevestigingsbeugel gaan en de bouten zitten dan nog eens vast met een moer , nu deze moer is geen 6 kant kop maar de kop is gewoon rond met binnen in schroefdraad. de onderste heb ik er al af gekregen maar voor die bovenste heb je zo weinig plaats voor een tang of iets op te zetten
Bestaat hier een speciale sleutel voor ?

en als je op de tekening kijkt rechts vanonder (nr 12) de bout gaat gewoon naar de beugel waar in de beugel normaal schroefdraad moet voorzien ?

https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ktm-parts/2013-1190-adventure-r-abs-europe-motorcycles/engine-case

horen die moeren met ronde kop er wel op ? Want die staan dus niet op de tekening.
Ik krijg hier met geen enkele tang of sleutel grip op... heeft iemand hier ervaring mee om deze los te krijgen ?

alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lc8tinus



Geregistreerd op: 5-6-2010
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Di, 4 Dec. 2018, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Er zitten een soort lasmoeren op, ipv schroefdraad in de plaat. Je zou de bout er zo uit moeten kunnen draaien indien dit niet gaat en de ronde "moer" meedraait is hij los. Als je hem niet met een tang oid kunt vastpakken kun je proberen om je koppelings cilinder eraf te halen en de bout links onder daarvan samen met de bout aan de achterzijde die de stalen kettinggeleider aan de binnenkant van je frame zit en dan proberen kap en geleider samen te verwijderen. Misschien ook je versnellingspook eraf halen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif