lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

TrimpleClamp Moto Scotts stuurdemper montage

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
keewhip



Geregistreerd op: 17-4-2014
Berichten: 81
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 0:32    Onderwerp: TrimpleClamp Moto Scotts stuurdemper montage Reageer met quote

Ik ben aan het kijken naar de opties om een Scotts stuurdemper te monteren.
BRP/Scotts kroonplaat is natuurlijk de meest gangbare optie, maar kwam nu deze tegen: https://uk.tripleclampmoto.com/products/scott-damper-mount-for-ktm-950-990?variant=13436054339696

Lijkt mij een goede en budgetvriendelijke(re) oplossing dan een aftermarket kroonplaat, maar zie nog geen ervaringen op het forum.
Iemand hier al ervaring mee?

Groet,
Kasper.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 3:17    Onderwerp: Reageer met quote

De meest gangbare optie is volgens mij de Ralle-Moto RM3, heb ik hier gekocht.

Moet je stuur wel 10mm hoger, maar is bijgeleverd. Bijgevoegd een foto, paste plug & play op mijn motor. 990 adv r. bj 2011.

Hoef je ook niet om een andere kroonplaat. Het ligt eraan wat je wil.

Wat voor motor heb je?



IMG_5370.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  146.82 KB
 Weergegeven:  268 keer

IMG_5370.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
keewhip



Geregistreerd op: 17-4-2014
Berichten: 81
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 3:56    Onderwerp: Reageer met quote

Netjes.
Ik heb een KTM Adventure 990 uit 2008.
Ik heb nu 2inch (51mm) stuurverhogers van RallyConnex.
Volgens mij kan ik die bij de RalleMoto optie gewoon overzetten.

Mijn voorkeur gaat echter uit naar een Scotts demper.
Met de TripleClamp optie kan dat ook met de standaard kroonplaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 4:07    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee als je de RallyConnex kan overzetten, de standaard bevestiging moet 10mm hoger komen anders past de RM3 stuurdemper er niet onder.
Zie de foto op deze link. (volgens mij heb ik zelf 20mm)

Scotts dempers zijn er wel, budgetvriendelijk zoek je. Wat is het budget? smug

Deze RM3 heb ik erop en dat weet ik, als het past met je huidige stuurverhogers weet ik niet. Wacht even af, de meeste mensen liggen nu te slapen denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 9:14    Onderwerp: Reageer met quote

Demper staat schuin. Dat gaat wringen. Wat suf dat ze er niet een verzetje in gevreesd hebben voor die 200 euro zeg.

Ga naar een goede plaatwerkerij en zet een RVS plaatje. 4 gaatjes en je heb er ook een, die wel de demper recht plaatst.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
keewhip



Geregistreerd op: 17-4-2014
Berichten: 81
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

@StevenD: Dacht dat het slechte foto was en dat hij gewoon evenwijdig aan de kroonplaat stond, maar je hebt gelijk hij staat evenwijdig aan de nokken op de kroonplaat.
Gaat hem niet worden.

@Peter6480: Budgetvriendelijk zou deze optie net invallen: €575 inclusief verzenden. Maar... nog vriendelijker is nog mooier!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil best eens kijken of ik een aantal montage plaatjes kan laten maken hoor. Zijn er meer geïntegreerden?
Dat kan nooit meer dan 100 euro kosten bij een metaalbedrijf.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
keewhip



Geregistreerd op: 17-4-2014
Berichten: 81
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 12:44    Onderwerp: Reageer met quote

Tof Steven!
Ik ga me nog eens even beraden.

Ik vind het montageblok van de RalleMoto wel erg mooi. Hoef je niks tussen je stuurnokken te klemmen, plat op de kroonplaat met bevestigingspunten die er al zijn. Qua hoogte lukt het me dan volgens mij wel met mijn huidige stuurverhogers die ook naar voren staan.
Je kan dan mooi schroefdraad in aluminium blok tappen om de demper op te monteren.

Ik ga eens wat meten en een 3d modelletje maken.
Dan kijken of ik ergens een freesbank kan huren, of model kan aanleveren voor CNC bank.

Iemand nog een gebruikte scotts demper liggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij staat die RM3 weldegelijk recht.. omdat ie vast lijkt te zitten op de stuurpen (wat wel een beetje tricky is misschien), en dus niet op de stuurklem zelf (die schuin staat).

Dat tussenplaatje voor die Scottdemper in de eerste posting is idd GEEN goede oplossing.


Maar: ook als de demper recht staat moet je je stuur verhogen, en komt je stuur daarbij naar je toe omdat de opname schuin staat.
Als je niet groot bent, is dat misschien acceptabel. Voor mijn 1m87 was het dat niet. En dan is de enige goed eoplossing om een andere (e.g. Scott) kroonplaat te kopen, met rechte stuuropname. Kost wat idd.. maar voor echt serieus offroad/rallywerk heb je het dan wel goed, en is je sta-positie ook goed.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Ik wil best eens kijken of ik een aantal montage plaatjes kan laten maken hoor. Zijn er meer geïntegreerden?
Dat kan nooit meer dan 100 euro kosten bij een metaalbedrijf.


Mocht je wat willen gaan doen. Vragen hier kan altijd thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
keewhip



Geregistreerd op: 17-4-2014
Berichten: 81
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Maar: ook als de demper recht staat moet je je stuur verhogen, en komt je stuur daarbij naar je toe omdat de opname schuin staat.

Het stuur hoger heb ik al met de RallyConnex risers, zo'n 50mm.
Hiermee komt het stuur niet naar me toe, omdat de risers ook naar voren staan.


Ik ben erg blij met die 2 inch (ik ben 1.85), is volgens mij wel maximaal wat hij omhoog kan zonder kabels te verlengen. ik heb nu gashendel omgedraaid om het te laten passen met de originele kabels.

Quote:
omdat ie vast lijkt te zitten op de stuurpen (wat wel een beetje tricky is misschien)

Vraag me af hoeveel de stuurpen boven de kroonpplaat uitsteekt, hoeveel die uitsteekt, lijkt me dat je toch wel minimaal 2mm nodig hebt en dan moet er wel wat overblijven... [edit]ik zie dat de moer in de stuurpen gaat en de stuurpen dus niet uitsteekt[/edit]


Laatst aangepast door keewhip op Vr, 23 Nov. 2018, 21:40, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Demper staat schuin. (...)

De RM3 zit recht, zit met de balhoofdpen moer vast.

Moer los, blokje erop, moer vast. Stuurdemper komt daarop met twee boutjes vast op het blokje en je bent klaar. Alles zit mooi recht. Denk als het vertekend beeld is. tongue3

Net wat Dr_Bean schrijft, een nieuwe kroonplaat + bijpassende stuurdemper is het mooiste maar ook het duurste. smiley2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Nov. 2018, 22:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb op mijn 950 een BRP/Scotts set.
Werkt perfect wanneer je rijdt met bijvoorbeeld een Mefo super explorer.
Sinds ik een tweede wielset heb en rijd met een Pirelli MT 21 heb ik de demper niet meer gebruikt.
Ook afgelopen zomer met heel veel mulzand doet de band zijn werk en was de demper voor mij overbodig.

_________________
KTM 950 adv op noppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Za, 24 Nov. 2018, 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook een Scotts stuurdemper liggen die ik in de eerste plaats wilde monteren op mijn laatste 990. Ik vond de BRP-oplossing veel te duur en de Tripleclampmoto-oplossing leek me wel wat.
Moest ik de 990 houden ipv te verkopen, zou ik voor de TCM gaan.

Die wordt gemaakt door een fervente LC8-rijder trouwens, dus door een rijder voor de rijders.

_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2018, 23:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ger964 schreef:
Ik heb op mijn 950 een BRP/Scotts set.
Werkt perfect wanneer je rijdt met bijvoorbeeld een Mefo super explorer.
Sinds ik een tweede wielset heb en rijd met een Pirelli MT 21 heb ik de demper niet meer gebruikt.
Ook afgelopen zomer met heel veel mulzand doet de band zijn werk en was de demper voor mij overbodig.



overigens helemaal mee eens: een 950 heeft niet persee een stuurdemper nodig, MAAR: bij hogere snelheden offroad, is het wel een veiligheidsmaatregel, dat bij onverwacht zand de zaak niet uit je handen slaat. Dus voor echt offroad/rally werk heeft ie wel echt nut vind ik (uit ervaring).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif