lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 Adventure: klepspeling gemeten. Wel of niet bijstellen?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Toneburst



Geregistreerd op: 27-10-2018
Berichten: 28
Woonplaats: De Wilp

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Nov. 2018, 10:39    Onderwerp: 950 Adventure: klepspeling gemeten. Wel of niet bijstellen? Reageer met quote

Een vraag aan de 'ervaringsdeskundigen' en LC8 experts...

We spreken hier over een zo goed als nieuwe 950 Adventure S met momenteel zo'n 1600 Km op de Odo. Gekocht met 1300 op de teller. Machine gaf aardig wat opstartproblemen doordat hij 10 jaar heeft stilgestaan. Ik zal daar zeer binnenkort eens een stukje over dichten.

Momenteel zijn de carburateurs voor de vierde keer schoongemaakt en omdat er dan al aardig wat gedemonteerd is heb ik besloten om gelijk de vonkpluggen en de klepspeling te controleren. Een leuk sleutelklusje en gelijk de gelegenheid om het hart van de machine te leren kennen.

De klepspeling die ik meet: alle inlaat: 0,10mm, alle uitlaat 0,30.

Volgens de specificaties van mijn 2005 model zou dit 0,13 en 0,33 moeten zijn maar voor zover ik weet zijn deze spec's door KTM naderhand bijgesteld naar 0,10-0,15 en 0,25-0,30mm. Ik zit dus met de inlaatkleppen op de ondergrens en bij de uitlaatkleppen op de bovengrens.

Mijn vraag is nu: ga ik de kleppen bijstellen of is het wijs om hier mee te wachten (omdat het blok nog zo nieuw is)?

Even voor de duidelijkheid: de Dame liep fantastisch maar er waren problemen met vervuilde carburateurs (onregelmatig en hangend stationair, backfires in luchtfilter). De nokkenas timing klopt als een bus en de binnenboel onder het klepdeksel ziet er maagdelijk uit. Wel veel kleverige witte aanslag in de inlaatkanalen (Ethanol-resten?).

Graag jullie mening,


Toneburst

_________________
Je stopt niet met spelen omdat je ouder wordt. Je wordt oud als je stopt met spelen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Nov. 2018, 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

als ze echt krap op .10 zijn, dan zou ik ze stellen met een plaatje. als ze .10 losjes hebben lekker zo laten.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Nov. 2018, 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk zou ik zeggen, niets aan doen, dat ding is helemaal nieuw(!!).

Mijn 990 adventure (bj. 2011) hoefde bij 15 én 30.000km niets aan de kleppen gesteld te worden. Niet als iedere motor gelijk is, maar het zegt wel iets lijkt mij. Het is gewoon goed spul.
laugh2


Laatst aangepast door peter6480 op Do, 8 Nov. 2018, 2:14, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Nov. 2018, 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

De '11 heeft wel serieus andere koppen. Dat is niet te vergelijken.

De eerste koppen lopen krap op inlaat en wil je niet heet stoken. Verder ook enorm betrouwbaar overigens.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Do, 8 Nov. 2018, 2:19    Onderwerp: Reageer met quote

Okay, weer wat geleerd StevenD! 2thumbsup

Bij de Harley Davidson dealer zijn er trouwens plaatjes in kleinere stapjes te krijgen. Zoek hiervoor even op dit forum, zie bv dit topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif