lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

iemand van 990 naar 1050 gegaan?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
woutermtb



Geregistreerd op: 8-8-2017
Berichten: 60

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Okt. 2018, 11:28    Onderwerp: iemand van 990 naar 1050 gegaan? Reageer met quote

Hallo,

Na 12j africa twin en 8j daarvan in de balkan, ben ik een jaar geleden overgestapt naar een 990 adv 2010. Ik heb er nu 14000km mee gereden en hem volledig naar mijn 'goesting' gezet, heel content, maar... al 58000km gepasseerd en ja, om de 7500km onderhoud is dikwijls... Wel geniet ik van de instelbaarheide van de veringen, om zo eigenlijk verschillende motos in 1 te hebben, sport voor eifel-lux vlamritjes, comfort hier in de vlaamse ardennen, pajottenland, henegouwen.... Maar of road, hmm, eigenlijk doe ik het hier niet in belgie...

Dus begon ik te denken aan een 1050adv, kleinere wielen, wendbaarder voor alle versies van wegen, maar beperkt vermogen, hoger koppel,.....

Zijn er mensen die deze overstap al gedaan hebben?

Heb de powercurve bekeken en die is ok tot 6000 en die rij ik zelden, dan mis ik direct de volgende bocht hier in mijn streek van kronkel miniwegjes...

Bon, iemend ervaring?

Waarom 1050 en geen 1090, tja, geld natuurlijk, ... En ja, inderdaad wat je nu minder geeft verlies je in herverkoop ooit, maar ik ben weer 8j naar ergens op de wereld over een goed jaar, dus dan hou ik altijd de bike... en op die jaren, herverkoopwaarde, awel, zal weinig verschil maken dan denk ik...

Wouter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koekeroe



Geregistreerd op: 7-9-2015
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Nov. 2018, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

heb inmiddels de 1050 3 jaar en 68000km op de teller
kom van een honda vfr
en daarvoor een sxv 550 apilia
heb na de sxv lanng gezocht naar een vervanger en dieverse motor geprobeerd
tot een pan european aan toe
na op en 990 te hebben gereden was ik om
maar ben gelijk voor de 1050 gegaan
deze stuurde veel beter dan de 1190 s/r, en die hadden naar mijn mening te veel vermogen
100 pk is genoeg
en waarom heb je een adventure motor, om alroad te rijden
dus na een alroad vakantie bevielen alleen die kleine wielen 17/19 niet meer en heb ik een paar grotere 21/18 aangeschaft, wat veel beter rijd ofroad

_________________
890 adv r rally
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif