Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Wout
Geregistreerd op: 1-3-2007 Berichten: 219 Woonplaats: Lage Zwaluwe
|
Geplaatst: Vr, 12 Okt. 2018, 16:36 Onderwerp: Sproeiers, naalden en zo.. van de 950. |
|
|
Een paar weken geleden de KTM klaar gemaakt voor een testrun bij Tovami. Klepjes gesteld, nieuwe bougies en een nieuw luchtfilter. Bleek dat bij de achterste carburateur de vacuum zuiger niet of nauwelijks bewoog bij gas geven. Het membraan was te hard geworden en gekrompen, en zat daardoor niet meer overal in de groef. Dus nieuwe membraampjes besteld en gemonteerd. Bleek dus dat ik al een hele tijd met een kreupele motor reed. Ik vond wel dat de montage van het zijspan wel erg veel van de topsnelheid af had gehaald maar gaf dat de schuld. Top van 130km/h was wel zo'n beetje de max. Nu dus 160km/h en trekken zoals het hoort .
Daarmee toch naar Tovami om te zien hoe de toestand van de carburatie is na 15 jaar en 113k km. Tip-top dus. Alleen stationair erg rijk maar dat is bekend van de 950s.
De sproeiernaalden waren prima. En als die moeten worden vervangen?
Dan ook de naaldsproeiers, en die maakt Ruud Fredriks dan zelf en perst de oude eruit en nieuwe erin.
Wat mij betreft nog niet nodig maar goed te weten.
Wout. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Vr, 12 Okt. 2018, 19:32 Onderwerp: |
|
|
Hoi Wout,
die membramen, als je die besteld, zit de gasschuif er dan aan vast ,
of kun je de membramen los bestellen?
in dec wil ik bij mijn 2004 kleppen stellen, en ben ook benieuwd
of de membramen idd nog soepel zijn na 14 jaar... _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Wout
Geregistreerd op: 1-3-2007 Berichten: 219 Woonplaats: Lage Zwaluwe
|
Geplaatst: Di, 16 Okt. 2018, 22:53 Onderwerp: |
|
|
Helaas Daan, alleen met gasschuif. Overigens niet verkeerd om die gelijk mee te wisselen. Het schuift allemaal weer net een beetje makkelijker.
Ik heb wel de stationairsproeiers omgewisseld naar een maatje kleiner. En bij een luchtschroef stand van 1½ slag uit (KTM zegt 2¼ slag uit) was het mengsel goed. Hij loopt nu ook wat rustiger stationair, al heb ik wel het idee dat hij sneller afslaat. Ik heb nog niet gemeten wat het verbruik nou is, maar het was 1:10 en dat is toch wel heel erg duur voor een zijspan-combinatie. |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|