Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Bassie1980
Geregistreerd op: 20-2-2018 Berichten: 5 Woonplaats: Bergschenhoek
|
Geplaatst: Za, 15 Sep. 2018, 20:09 Onderwerp: Adventure 990 uit 2008 houdt in tussen 5000 en 6000 toeren |
|
|
Goedenavond,
Sinds begin van het jaar ben ik in het bezit van een Adventure 990 uit 2008.
Ik heb de motor tweedehands gekocht.
Na een paar weken begon de motor tussen 5000 en 6000 toeren te stotteren en in te houden.
Ik heb het sas systeem er direct afgehaald en brandstofreiniging gebruikt, maar zonder resultaat.
Er zitten leovince uitlaten onder (vorige eigenaar) en om deze reden heb ik de akra mapping erop laten zetten en de uitlaat helemaal nagelopen op lekkages. De voorste bocht was lek en hiervoor is een nieuwe gemonteerd. Problemen houden nog steeds aan en altijd tussen 5000-6000 toeren en in iedere versnelling. Ik heb de ECU opgestuurd om te laten testen en ook hier was niets mis mee.
Kortom ik ben eigenlijk op zoek naar advies.
Ik heb op verschillende forums berichten gelezen waar dezelfde problemen zijn besproken, echter heb ik niet de oplossing ergens kunnen vinden.
Hebben jullie suggesties?
Gr,
Sebastiaan |
|
Naar boven |
|
|
Thorri
Geregistreerd op: 6-8-2010 Berichten: 211 Woonplaats: Gees
|
Geplaatst: Za, 15 Sep. 2018, 21:42 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een soort gelijk probleem gehad. Mijn brandstof pomp was toen zo vervuilt zodat er niet genoeg brandstof kwam.
zo daar eens naar kijken.
Als je de pomp dan toch uit de tank hebt zou ik er meteen een nieuwe filter setje tegen aan gooien. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
|
Bassie1980
Geregistreerd op: 20-2-2018 Berichten: 5 Woonplaats: Bergschenhoek
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2018, 9:40 Onderwerp: |
|
|
Thorri schreef: | Ik heb een soort gelijk probleem gehad. Mijn brandstof pomp was toen zo vervuilt zodat er niet genoeg brandstof kwam.
zo daar eens naar kijken.
Als je de pomp dan toch uit de tank hebt zou ik er meteen een nieuwe filter setje tegen aan gooien. |
Dank voor je reactie. Is zeker iets wat ik zal proberen.
Mijn eerste indruk was een verkeerde mapping of meting die invloed heeft op de ECU. Was het probleem bij jou altijd bij hetzelfde toerental? |
|
Naar boven |
|
|
Thorri
Geregistreerd op: 6-8-2010 Berichten: 211 Woonplaats: Gees
|
Geplaatst: Zo, 16 Sep. 2018, 9:49 Onderwerp: |
|
|
Weet niet mee met hoeveel toeren het was. Was zo'n 6 jaar geleden. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2018, 13:17 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me eerder te zoeken in de brandstofverzorging.
En blijkt veelal rond een vervuild filter etc. te zitten. _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Erwin P
Geregistreerd op: 31-10-2018 Berichten: 21
|
Geplaatst: Do, 1 Nov. 2018, 14:07 Onderwerp: |
|
|
Ik heb pasgeleden een vergelijkbaar probleem gehad met mijn 2007. over een wat breder toerenbereik stotteren.
- Injectoren schoongemaakt, hielp niet.
- Brandstof filter erg vervuild, maar moet ik nog vervangen (is onderweg).
Het bleek echter de voorste TPS te zijn. Deze opnieuw afgesteld en loopt vrijwel strak nu. Onderin de toeren nog een klein beetje bokkerig, maar dat kan ook aan de weggeschreven 2nd throttle liggen of het luchtfilter dat nog vervangen moet worden. |
|
Naar boven |
|
|
|