lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Kosten setje banden vervangen Scorpion Mt90 AT

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Sep. 2018, 15:42    Onderwerp: Kosten setje banden vervangen Scorpion Mt90 AT Reageer met quote

3000km geleden heb ik mn 990 ADV (3e hands) gekocht. De achterband was toen echt aan vervanging toe en omdat de voorband een soort van "nog wel ging" heb ik er maar een bijpassende dunlop trailsmart op laten zetten.
Nu dus 3000 km verder is de voorband nog iets verder op en eigenlijk wil ik toch banden die iets meer offroad aan kunnen.

Ik voel nog het meeste voor de standaard Scorpion Mt90 AT banden.
Gezien mijn rijgedrag en de beperkte aantal kilometers die ik rijdt hoef ik ook niet zo op de kosten te letten. Het zijn immers niet de goedkoopste banden.
Op i-net is een 150/70 R18 achterband al te krijgen vanaf 120 euro. Een voorbandje 90/90 R21 vanaf ca 90 euro.

Bij de motor zaak zal het vast iets meer kosten, en daarbij komen natuurlijk nog de werkkosten (oude banden afhalen, nieuwe er op zetten en balanceren).

Daarom bij de lokale motor zaak gevraagd wat het kost om een setje op de velgen te laten zetten, dat zou uit gaan komen op 370 euro.

Is dit een beetje "normaal"?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Sep. 2018, 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

Vraag of ze ook jou (zelf gekochte) banden op de velg willen zetten. thumbsup
_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Sep. 2018, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Precies wat Tim zegt. Bijna geen ene motorzaak kan de banden zo goedkoop kopen als dat wij als consumenten via internet kunnen. Oftewel het is altijd interessanter om zelf de banden te kopen en deze door dan vervolgens te laten omleggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Do, 13 Sep. 2018, 9:44    Onderwerp: Reageer met quote

Heb het inderdaad voor de auto ooit al eens via internet besteld en dan bij een "montagepartner" laten wisselen.

Voor de motor kan dat dus ook gewoon!
Heb nu een mogelijkheid gevonden, dan krijg ik hetzelfde, maar ipv 370 euro gaat me dat 260 euro kosten. 30% verschil!!!!

Als het om 20 of 30 euro ging dan had ik het de motorzaak nog wel gegund, maar dit gaat me te ver.

Thanks!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 266

BerichtGeplaatst: Do, 13 Sep. 2018, 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de originele voorband nogal eens slecht kan zijn: hobbelen. Zelf heb ik dat al twee keer gehad. Allebei de keren werd dat door de leverende motor(banden)zaak prima opgelost.
_________________
R!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif