Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
jkos
Geregistreerd op: 9-8-2018 Berichten: 8
|
Geplaatst: Wo, 15 Aug. 2018, 9:00 Onderwerp: Kogel door de kerk |
|
|
Gisteren heb ik mijn “nieuwe” KTM smt opgehaald bij Jager motoren in Hoogeveen.
Het gaat om een model van 2010 met een km stand van 20.000, de motor is geïmporteerd uit Engeland en alle sleutels zijn aanwezig. Alle onderhouds beurten staan netjes in het service boekje.
Tijdens de rit naar Zeeland (250 km) een beetje kunnen wennen aan het rijgedrag van de smt.
Wat als eerste opvalt is het stuurkarakter; veel directer dan de GS.
Ook de gasrespons is even wennen; beetje aan uit reactie, vooral tijdens het
Uit accelereren iets om rekening mee te houden.
Onder de 4000 rpm is er niemand thuis, daarboven is het een gezellige boel, dat dan weer wel.
Nu nog eens een beetje (veel) aandacht aan de vering en demping geven.
Misschien heeft iemand tips hiervoor? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 15 Aug. 2018, 21:15 Onderwerp: |
|
|
begin eens met alles te controleren (hoe staat het nu), en het dan op standaard of sport stand te zetten.
van daar uit kleine wijzigingen maken. bijhouden wat je gedaan hebt, een tijdje mee rijden .. en evt nog wat wijzigingen.. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
jkos
Geregistreerd op: 9-8-2018 Berichten: 8
|
Geplaatst: Do, 16 Aug. 2018, 9:58 Onderwerp: |
|
|
Daar ben ik mee begonnen, alles terug naar de standaard instelling.
Na een ritje gisteravond voelde dit al heel wat beter en logischer aan. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 16 Aug. 2018, 23:51 Onderwerp: |
|
|
ja.. ik snap niet waarom veel mensen DENKEN het goed te weten en het anders zetten dan standaard... maar het vervolgens verklooien .
anyway: goed uds.. nu met kleine stapjes veranderen (~3 tot 5 klikjes max) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|