Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Zeeuwse Klei
Geregistreerd op: 1-1-2016 Berichten: 7
|
Geplaatst: Zo, 10 Jul. 2016, 14:40 Onderwerp: 2005 950 Adventure ploft bij specifiek toerental |
|
|
En wel bij ca. 2700 toeren. Net of hij terugslaat/ uit zou willen vallen. Overigens alleen bij lichte belasting (met 30 km/u door het dorp tokkelen), met een streep gas er bij loopt hij prima. Ding heeft 110.000 km gelopen dus zou best wat sleet op naalden en buizen kunnen zijn. Iemand iets soortgelijks aan de hand gehad? Bougies zijn nieuw, na vervangen leek het even weg maar inmiddels is het weer steevast prijs (bij genoemd toerental en lichte belasting) |
|
Naar boven |
|
|
Zeeuwse Klei
Geregistreerd op: 1-1-2016 Berichten: 7
|
Geplaatst: Vr, 28 Apr. 2017, 9:31 Onderwerp: |
|
|
Inmiddels op 120.000 km.
Inmiddels kleppen gesteld, maar dat maakt helaas geen verschil. Carburateurs zijn compleet ultrasoon gereinigd, maakt ook geen verschil. Carterventilatie omgelegd (dus niet meer in luchtfilterbak, om uit te sluiten dat er matig brandbare damp binnenkwam), maar dat maakt ook geen verschil.
Motor loopt verder prima, alleen dit stoort af en toe. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 28 Apr. 2017, 10:18 Onderwerp: |
|
|
Klei,
heb jij de SAS er nog op?
SAS, of een klein lekje in de uitlaat, kan typisch leiden tot plofjes in de uitlaat. (SAS/lek laat verse lucht in de hete uitlaat bij een slecht verbrand mengsel).
Dat mengel moet een beetje te rijk zijn (dus normaliter allen bij gas dicht draaien vanaf hogere toerentallen). Bij 110dkm kan het zeker zo zijn dat de naalden een beetje sleets beginnen te worden en het mengsel bij hele lage deellast wat te rijk is geworden. Nieuw wil de 950 liefst de naalden 1 streepje hoger hebben om lekker te lopen.. maar na 50-60dkm kunnen ze meestal weer naar origineel en loopt ie prima!
beetje slechte synchronisatie geeft ook hetzelde.. alleen dan typisch icm beetje op 1 cilinder willen lopen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Zeeuwse Klei
Geregistreerd op: 1-1-2016 Berichten: 7
|
Geplaatst: Vr, 28 Apr. 2017, 10:42 Onderwerp: |
|
|
SAS is er af (plaatjes op koppeln gemonteerd, rest afgedopt), ploffen in de uitlaat doet ie wel een beetje. Katalysator is er ook uit. heb de achterste afdichtingen van de uitlaat vervangen, maakte geen verschil.
Maar de motor valt echt even weg, houdt in. Alleen bij 2700 rpm en hele lichte belasting. Als hij iets harder moet werken en je geeft een streepje meer gas om hetzelfde toerental te halen loopt ie keurig.
Gesyncroniseerd is ie nog niet. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 28 Apr. 2017, 12:58 Onderwerp: |
|
|
Tijd voor een kwart a halve slag extra op de stationair meng schtoef. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Zeeuwse Klei
Geregistreerd op: 1-1-2016 Berichten: 7
|
Geplaatst: Ma, 13 Aug. 2018, 20:21 Onderwerp: |
|
|
Na 30.000 km mezelf ergeren aan een slecht lopende brommer ding toch maar eens langs Ruud Frederiks gestuurd. Oplossing van het stomme gestotter was simpel, pilot was te klein, hoofdsproeier te groot. De ene is 5 maatjes groter, de andere 5 maatjes kleiner geworden. Mengselschroef stond goed.
Naalden waren (misschien zijn ze ooit vernieuwd) nog prima.
Vertrouwend op Ruud z'n ervaring neem ik aan dat hij wel weet wat hij zegt.
Loopt nu zoals hij hoort te lopen. Had ik eerder moeten doen, maarja, het is nogal een eind rijden. Zeker 5 minuten |
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
Geplaatst: Ma, 13 Aug. 2018, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Wel tof om te lezen als je alsnog de oplossing plaatst. Na zoveel jaar! Machtig!!
Dat houdt het forum ook leuk, misschien heeft er ooit nog iemand iets aan, hetzelfde of vergelijkbaar probleem. |
|
Naar boven |
|
|
|