Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 25 Jan. 2005, 21:38 Onderwerp: Re: brandstofverbruik |
|
|
Wat is nou je vraag??
de SM950 en de LC8 adventure hebben dezelfde motor, beide carburateur, dus veel verschil in verbruik zal er niet zijn, anders dan wat bepaald wordt door je rechterhand: en das veel!
offroad en flink gassen, diep zand => 1:10 lukt best
tour op de weg, zonder hoge snelheden => 1:18
tanke leegrijden volgas op de snelweg => 1:12 (?)
en met de SM: lekker gassen op het circuit... zal vast wel een slok lusten, maarja je gaat niet met zo'n ding rijden om zuinig te doen, dan kon je waarschijnlijk beter gewoon thuisblijven.
Verder: In de Duitse Reitenwagen (blad) stond een test van de Superduke (met injectie dus) en de ENIGE klacht die ze hadden was het verbruik. Dit was echter een test met een fabriekstestmachine, het hoge verbruik probleem schijnt 'opgelost' te zijn, zegt KTM.
(kwestie van afstelling/chiptuning denk ik).
grts
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 25 Jan. 2005, 21:52 Onderwerp: Re: brandstofverbruik |
|
|
Dr_Bean schreef: | Wat is nou je vraag??
de SM950 en de LC8 adventure hebben dezelfde motor, beide carburateur, dus veel verschil in verbruik zal er niet zijn, anders dan wat bepaald wordt door je rechterhand: en das veel!
offroad en flink gassen, diep zand => 1:10 lukt best
tour op de weg, zonder hoge snelheden => 1:18
tanke leegrijden volgas op de snelweg => 1:12 (?)
en met de SM: lekker gassen op het circuit... zal vast wel een slok lusten, maarja je gaat niet met zo'n ding rijden om zuinig te doen, dan kon je waarschijnlijk beter gewoon thuisblijven.
Verder: In de Duitse Reitenwagen (blad) stond een test van de Superduke (met injectie dus) en de ENIGE klacht die ze hadden was het verbruik. Dit was echter een test met een fabriekstestmachine, het hoge verbruik probleem schijnt 'opgelost' te zijn, zegt KTM.
(kwestie van afstelling/chiptuning denk ik).
grts |
valt wel mee dan maar ik zal wel rekening houden met met 1;10 dan kan het niet tegenvallen heb de test met de adventure als zeer goed ervaren dus ik twijfel nog
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 26 Jan. 2005, 0:05 Onderwerp: Re: brandstofverbruik |
|
|
mr wheely schreef: |
heb de test met de adventure als zeer goed ervaren dus ik twijfel nog |
tja, Adventure is natuurlijk veeel veelzijdiger.
offroad, allroad reismotor en met een paar echte wegslofjes erop ook prima racebak: evt een setje 17 inch wielen erbij nemen, maar dan gan je wel meteen vrij veel ombouwen.
Kortom: weggedrag verschil zit hem vooral in die grote wielen, daar kom je niet omheen.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 27 Jan. 2005, 19:27 Onderwerp: |
|
|
let wel: Supermotard =/= Superduke!
Superduke heeft andere nokkenassen en injectie en andere uitlaat etc en bovendien 120PK (zal ook wat piekiger zijn).
17"wielen wisselen in de adventure kan wel, maar je zit dan met het 21 inch voorspatboord met de remleiding er over. Als je die ombouwd naar een dubbele remleiding en hoog spatbord (is standaard ombouwset), dan heb je dat probleem opgelost.
succes.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 28 Jan. 2005, 3:59 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | let wel: Supermotard =/= Superduke!
Superduke heeft andere nokkenassen en injectie en andere uitlaat etc en bovendien 120PK (zal ook wat piekiger zijn).
17"wielen wisselen in de adventure kan wel, maar je zit dan met het 21 inch voorspatboord met de remleiding er over. Als je die ombouwd naar een dubbele remleiding en hoog spatbord (is standaard ombouwset), dan heb je dat probleem opgelost.
volgens mij en dat weet ik zeker zijn het rem systeem en remschijven ook niet het zelfde 300 adventure en de sm en duke 320 dus da ga nie of je moet wel heel veel gaan verbouwen
succes. |
|
|
Naar boven |
|
|
cellie
Geregistreerd op: 4-10-2006 Berichten: 3 Woonplaats: Zuid limburg
|
Geplaatst: Wo, 4 Okt. 2006, 13:14 Onderwerp: |
|
|
Hello all, Heb nu sinds een paar weken een superduke en dat bevalt prima. Heb echter twee dingen die ik minder vind. Het brandstofverbruik, ik kom echt niet boven de 1:11, en het rubber van de diablo's lijkt er vanaf te vliegen. Hij moet terug voor de 7500 km beurt. Weet iemand of ik iets aan dat verbruik kan laten doen? Of steunen jullie, net als ik, de overheid door veelvuldige stops aan de pomp.
Bestaat er zoiets als een grotere tank of een camel back voor de SDuke?
_________________ life sucks, then you get a superduke, then you die |
|
Naar boven |
|
|
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Zo, 8 Okt. 2006, 21:06 Onderwerp: |
|
|
Ligt natuurlijk ook aan je rechterhand
ik reed met de SD tussen de 1 op 17 en 1 op 10.
idem voor je banden verbruik, veel spelen is hoge kosten.
Je kan ook een cb500 kopen
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
alexopreis
Geregistreerd op: 19-4-2005 Berichten: 154 Woonplaats: Grunn'
|
Geplaatst: Zo, 8 Okt. 2006, 21:08 Onderwerp: |
|
|
Normaal rijdt ik 1 op 16-17 met een 2003-adventure. Sinds die f#@%&rs van Rijkswaterstaat met de snelweg tussen Assen en Groningen bezig zijn (en ik kan me haast al niet meer anders herinneren) en ik hele stukken 85 of 105 (bedoeld is 70 en 90) rijd, kom ik zelfs aan de 1 op 19. De andere helft vd tijd rijdt ik 135-140 km/u met die 1op19 tank.
Bij 120-140 rijdt de mijne 1 op 16,5
Bij extreem langzaam toeren (bv in de regen in de bergen op noppen) haal ik 1 op 20.
En als ik boos ben 1 op 15 op straat. Nou ben ik nooit een tank lang boos, want het is zo leuk.....
Die 1op11 meneer heeft misschien een storing (of een slecht huwelijk ;-)).
_________________ Ordinary life is pretty complex stuff !! |
|
Naar boven |
|
|
cellie
Geregistreerd op: 4-10-2006 Berichten: 3 Woonplaats: Zuid limburg
|
Geplaatst: Ma, 9 Okt. 2006, 10:19 Onderwerp: |
|
|
Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk dat de rechterhand ook veelal het verbruik bepaald. Echter als ik jullie vertel dat ik meestal achter een monster S4 aanjaag, en deze dus net zo zijn rechterhand gebruikt (gaat het hier nog steeds over motorrijden ?), zijn verbruik ligt dan zo rond de 1op 16. Toch een heel verschil. En de monster heeft net zo goed inspuiting en ook nog eens termignonies en een open luchtfilter.
Met mijn relatie gaat het trouwens prima, als ze mee gaat op de SD rijdt ik ongeveer 1 op 12. Dus dat scheelt !!!
Zeg F@zertje je schrijft "reed" heb je de SD maar zo kort gehad? En waarom?
_________________ life sucks, then you get a superduke, then you die |
|
Naar boven |
|
|
f@zertje
Geregistreerd op: 19-7-2006 Berichten: 341 Woonplaats: Oirschot
|
Geplaatst: Ma, 9 Okt. 2006, 22:50 Onderwerp: |
|
|
Idd reed, ik had een bmw gs1150A die mijn ktm dealer liever niet wilde.
Daarom bij een bmw stealer die een SD had staan de 1150 achtergelaten, met in mijn achterhoofd , bevalt ie niet, kan ik hem voor dat geld of een beetje minder zo weer kwijt bij de ktm stealer.
SD reed in principe wel aardig, afgezien van dat aan/uit gevoel en het koppeling gebruik bij langzaam verkeer.
Na een maand de SD ingeruild op de SM.
Minder mooi, maar veeeel beter en leuker te rijden.
Wheelys en stoppie's zijn zo mooi uit te voeren en zo makkelijk,
This nu altijd speelkwartier
Ook de grondspeling is meer dan bij de SD, dus mijn weekelijkse bospad gaat ook goed.
Kortom :SD leuke ervaring, maar geef mij de SM maar.
Ps: ook nog op een 950 en 990 adv gereden, de SM is toch meer mijn ding.
De Sm verbruik ik 1 op 13 (altijd)
_________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
|
|