Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Wo, 11 Jul. 2018, 20:51 Onderwerp: Bandendrukventiel (achterwiel) |
|
|
Bij mijn 1190 uit 2014 loopt de bandendruk heel verschillend terug. Wel na het monteren van een nieuwe achterband.
Soms na een een week is de achterband leeg. Nu gaat dat iedere morgen dat die op 0,9 bar staat.
Na het werk, na 10 uur, staat de druk op 1,7 bar.
Is het ventiel dan kapot? Of lekt de band rond de velg/spaken?
Ik heb vrijdagmiddag een afspraak bij de dealer en was benieuwd of iemand het zelfde heeft gehad en wat daar de oorzaak van was.
De druk van de band wordt soms ook heel laat, na 10 min., weergegeven op de display.
De weergave vals soms ook voor een uur uit van het achterwiel. Batterij leeg van de sensor? |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 12 Jul. 2018, 21:59 Onderwerp: |
|
|
Sorry maar dat is koffiedik kijken om daar een antwoord op te geven. je band kan lekken zowel langs de band als langs spaken als door het ventiel het is eigenlijk onmogelijk om in te schatten waar dat plaatsvindt. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Za, 14 Jul. 2018, 15:07 Onderwerp: |
|
|
Geeft niet, ik kom daar ook niet uit. Even een update.
Gisteren bij de dealer geweest. Band er af en er zat een stuk van 3 cm. niet in de groef van het velglind. Voor de rest zag het lind en de sensor er nog goed uit. Vanmorgen ben ik wezen rijden en er was weer 0,5 bar uit de achterband.
Dat was het dus niet. Ik breng de motor woensdag en ze gaan donderdag verder kijken.
Wordt vervolgd. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 14 Jul. 2018, 15:11 Onderwerp: |
|
|
Misschien een band met poreusheid. Niet ideaal.. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Za, 14 Jul. 2018, 18:59 Onderwerp: |
|
|
Zeker niet. Het gaat een dag of drie goed. Geen verlies. Dan de dag er na nog 0,9 bar in de band.
Schiet mij maar lek. |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Do, 19 Jul. 2018, 20:29 Onderwerp: |
|
|
Ze hebben vandaag toch een klein gaatje gevonden in de velglint. Dat door het tegen het licht te houden.
Ik ga morgen weer rijden. Ik heb er vertrouwen in. |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Di, 31 Jul. 2018, 16:30 Onderwerp: |
|
|
Probleem opgelost. |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Ma, 6 Aug. 2018, 19:49 Onderwerp: |
|
|
Hoe werkt dat eigenlijk met een velglint, spaken en tubeless band ?
Gaat dat lint van velgrand tot velgrand ? |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Di, 7 Aug. 2018, 9:51 Onderwerp: |
|
|
Ja, zo ongeveer wel. Het lint wordt in een velgrand gedrukt. De breedte is ongeveer 12-13 cm.
Ik kan er niet zo snel een plaatje van vinden. |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Di, 7 Aug. 2018, 11:42 Onderwerp: |
|
|
Ik vond het een waardeloos systeem eerlijk gezegd. Zo gevoelig ook als je zelf je banden vervangt. Er zijn te veel variabelen waardoor dit tubeless systeem lek kan gaan. Ik heb uiteindelijk weer een binnenband gestoken in m'n 'oude 1190 (ik heb weer een 990 gekocht enkele dagen geleden) en dat gaf me ook een grotere bandenkeuze.
De rubberren afsluitband loopt niet van velgrand tot velgrand, maar de velg heeft in het middengebied waar de spaken doorheen gaan een verlaging met groeven, waarin een brede rubberen strip past die heel minutieus moet worden aangebracht, want kleine openingen leiden tot drukverlies. Ook de sensor zelf heeft een rubberen ring die gaat verduren, met drukverlies als gevolg.
KTM heeft niet voor niks bandendruksensoren op dit systeem gezet, want je moet ze echt in de gaten houden.
Ik hoop dat ze in de toekomst beter nadenken over een deftige tubeless toepassing, want elke keer naar de dealer om een bandje te vervangen (bij de bandenboeren gaat het ook vaak mis omdat ze niet 'gevoelig' genoeg omspringen met dit delicate systeem), is een dure grap.
Waardeloos...én slechts 1 van de redenen waarom ik terug ben gegaan naar een 990... _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 7 Aug. 2018, 17:30 Onderwerp: |
|
|
Tja.. Ik dnek dat KTM wil vasthouden aan de spaakwielen omdat dat bij hun 'offroad' imago hoort. Maar ja, als je dan een straatfiets maakt moet je ergens compromissen leggen.
Overigens heb je dat soort kleine lekker bij heel veel auto-wielen/alu-velgen ook... Klein beetje Latex er in doet wondenderen
(maar geeft wel een zooitje bij vervanging) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
MROE
Geregistreerd op: 7-11-2013 Berichten: 173 Woonplaats: IJsselmuiden
|
Geplaatst: Wo, 8 Aug. 2018, 11:02 Onderwerp: |
|
|
Mee eens, ik hou het in de gaten. Tevens zal ik er bij blijven bij het verwisselen. |
|
Naar boven |
|
|
|