lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

prolemen met mijn 990sm uit 2008
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
plant



Geregistreerd op: 29-3-2018
Berichten: 29
Woonplaats: Venray

BerichtGeplaatst: Do, 5 Jul. 2018, 8:01    Onderwerp: Reageer met quote

hmm gistere is me iets te binnen geschoten, wellciht dat het dat ook nog kan zijn. De Lamda sensoren omdat deze ook invloed hebben op de hoeveelheid inspuiting. Ik zag dat je ze uit kon schakelen met tune-ecu.

Als iemand overigens tips heeft waar ik nog zou kunnen kijken houd ik me aanbevolen nice
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
plant



Geregistreerd op: 29-3-2018
Berichten: 29
Woonplaats: Venray

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Jul. 2018, 8:04    Onderwerp: Reageer met quote

ondertussen alweer een beetje wijzer geworden na een hele dag toerriest in zuid-limburg. De motor houdt alleen in af en toe tussen de 3.5 en de 5000 toeren. (Dan schakelt er meen ik iets waar het niet goed gaat). Ik wieet alleen nog niet wat. (als iemand weet wat er dan gebeurt bij de injectie hoor ik eht graag Smile )

Na een tijdje rijden draait de motor 3-4000toeren stationair en soms valt die weer terug naar normaal. Ook dit is electrisch. ik neig naar het schoonmaken van de stappen motor (welke als het goed is de stationair regelt, maar correct me if im wrong! )

alvast bedankt voor de eventuele input!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Jul. 2018, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Tips stuk of verkeerd afgesteld. Steppen kan stuk maar is erg zeldzaam..
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
plant



Geregistreerd op: 29-3-2018
Berichten: 29
Woonplaats: Venray

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jul. 2018, 7:41    Onderwerp: Reageer met quote

wat kan ik doen voor een goede afstelling? Wan bij injectie is alles toch netjes via de ecu geregeld? het inhouden heb ik na een km of 100 pas gekregen vandaar dat ik naar een aangekoekte/kapotte sensor neig.

ik ga in iedergeval het één en ander even schoon maken. En ga dan weer proberen. Ik heb ondertussen ook 3 tanks euro 98 met injector reiniger gereden maar dit had ook geen effect. (hoewel ik wel denk dat de injectors e.d. een stukje schoner zijn)

dank jullie wel voor alle info en tips! ik ga verder met de hobby en houdt jullie op de hoogte van alle vooruitgang. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jul. 2018, 13:36    Onderwerp: Reageer met quote

de tps is verdraaibaar en verloopt nog wel eens bij hoge km standen. Die dient goed afgesteld te worden (ktm computer of tuneecu).
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
plant



Geregistreerd op: 29-3-2018
Berichten: 29
Woonplaats: Venray

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jul. 2018, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

wellicht vragen naar de bekende weg, maar waar ik de oorspronkelijke waardes terug zien? zover ik weet gaat de tps (als ik de gaskabel wil verstellen) naar 0.60v en zodra ik weer verbinding heb (na contact aan en uit) staat die op 0.72-0.80v.

tenminste dat leest ik bji het TPS metertje in TuneEcu. platje in de bijlage is een voorbeeld plaatje van internet maar het gaat om dat metertje.



voorbeeld.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  101.89 KB
 Weergegeven:  602 keer

voorbeeld.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
plant



Geregistreerd op: 29-3-2018
Berichten: 29
Woonplaats: Venray

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jul. 2018, 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat ik er echt niet uit kom net even de dealer gebeld in venlo zodat zij er naar kunnen kijken.

Dit het het verhaal nog een keer in het kort:

de problemen:
- sporadisch in houden alsof de ontsteking uitvalt
- sporadisch 4-5k rpm stationiar. (met rijden in de 3 heb ik dan "cruise control" )

Dit zei de dealer:
vervangen van het gasklep huis....kosten....2000euro.....waat ik dus echt geen zin in heb. Blijkbaar word stationair electrisch geregeld en aangestuurd door tandwieletjes op het gasklep huis en die willen nog wel een blijven hangen. Dus is volgens hun het vervangen van het gasklep huis nodig....

nu hoop ik eigelijk dat iemand me hier iets ander kan vertellen of dat er hier een expert zit die eventueel die motor van mij na wil kijken en hopenlijk kan repareren. Als ik een rekening van 2k hoor dan word ik een beetje moedeloos...ik hoop echt dat het niet zo erg is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jul. 2018, 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

Je tps afstelling is vrijwel zeker niet goed.
Kosten: tijd om bij te stellen.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
plant



Geregistreerd op: 29-3-2018
Berichten: 29
Woonplaats: Venray

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jul. 2018, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

staat het in de handleiding hoe je die afsteld? (wellicht kom ik nu te lui over om het op te zoeken) Maar op moment zie ik door de bomen het bos niet meer. wreck

Ik stel alle info die ik tot nu toe heb gekregen super op prijs. Is dat iets wat ik zelf zou kunnen doen? of kan ik daarvoor de motor het beste wegbrengen? (retourtje amsterdam vind ik ook niet erg dan krijg ik een gezicht bij een naam thumbsup )

Ik heb wel gelezen dat dit met tune ecu kan. ik weet alleen niet waar.

wederom heel erg bedankt voor de info.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
plant



Geregistreerd op: 29-3-2018
Berichten: 29
Woonplaats: Venray

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jul. 2018, 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Je tps afstelling is vrijwel zeker niet goed.
Kosten: tijd om bij te stellen.


na wat hersteld te zijn van mijn shock dat de dealer met een 2000euro rekening aankwam, heb ik er nog eens rustig over nagedacht en heb ik de tank eraf gehaald. Daarna tune ecu aangesloten en de TPS op 0.60v gezet. Ik dacht dat het super veel werk was maar ik was met 2 en een half uur helemaal klaar

zojuist 50km gereden en het resultaat: niet meer ingehouden en ook netjes 1500rpm stationair gebleven elke keer. ik ga deze week wat meer rijden met de motor om te kijken of het zo blijft. Maar ik denk dat je gelijk had Steven.
Super bedankt voor alle hulp en info die je geboden hebt! mocht de motor de gehele week zo rijden dan meld ik dat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
plant



Geregistreerd op: 29-3-2018
Berichten: 29
Woonplaats: Venray

BerichtGeplaatst: Do, 26 Jul. 2018, 8:20    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan bij deze mededelen dat het is opgelost. Met het afstellen van de TPS. nu ene km of 300-400 gereden en hij loopt heel erg goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif