lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

abs (uit-)schakelaar werkt niet meer

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
keewhip



Geregistreerd op: 17-4-2014
Berichten: 81
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jun. 2018, 9:03    Onderwerp: abs (uit-)schakelaar werkt niet meer Reageer met quote

Ik ben momenteel in Noord-Engeland trails aan het rijden, maar ik kan mijn ABS niet meer uitschakelen. Zelfs nog even nagezocht in de manual: motor lopen en dan 3 seconden de schakelaar indrukken (totdat hij knippert).
Bij mij doet hij niks, lampje van de schakelaar brandt wel gewoon, ABS werkt. Bij indrukken gebeurt er niks, gaat niet knipperen oid. Vorig jaar nog gewerkt.

Ik heb het nu opgelost door de ABS zekering eruit te halen, maar daardoor doet mijn kilometerteller het ook niet meer.
Is er een alternatieve manier om de ABS uit te schakelen?

Groet,
Kasper

Edit:
Na lezen van topic op advrider de stekker van de ABS sensor achterwiel losgemaakt onder zadel en zekering er weer in.
Als het goed is schiet ABS in foutmodus en wordt uitgeschakeld en heb ik weer gewoon mijlen teller.


Laatst aangepast door keewhip op Za, 23 Jun. 2018, 9:58, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
keewhip



Geregistreerd op: 17-4-2014
Berichten: 81
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jun. 2018, 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

Na lezen van topic op advrider de stekker van de ABS sensor achterwiel losgemaakt onder zadel en zekering er weer in.
Als het goed is schiet ABS in foutmodus en wordt uitgeschakeld en heb ik weer gewoon mijlen teller.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
KTMRookie



Geregistreerd op: 31-1-2017
Berichten: 15
Woonplaats: Doetinchem

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jun. 2018, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben dan wel benieuwd hoe je de ABS weer ingeschakeld krijgt voor op de terugreis.
_________________
Swiftly and with style.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
keewhip



Geregistreerd op: 17-4-2014
Berichten: 81
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2018, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ben al weer thuis thumbsup

Helaas....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2018, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

Die buis heeft je toch niet gestopt huh2
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
keewhip



Geregistreerd op: 17-4-2014
Berichten: 81
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Jun. 2018, 23:48    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, reeds geboekt boot ticket naar NL heeft gezorgd dat we weer huiswaarts zijn gegaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
keewhip



Geregistreerd op: 17-4-2014
Berichten: 81
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 28 Jun. 2018, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag ABS schakelaar losgehaald om eens door te meten, maar deze is helemaal poreus geworden en valt uit elkaar.

De schakelaar heeft onderdeelnummer 60142070000.

Ik zag op de parts fiche dat dit onderdeelnummer vervangen is door 60142070100.

De motor is van 2008, zag wel dat er een terugroepactie is geweest in 2006 voor deze abs schakelaar. Dus dat zal op die van mij niet van toepassing zijn.

Iemand zelfde ervaringen met deze schakelaar?
Wilde sowieso een schakelaar toevoegen om de achter abs sensor te kunnen uitschakelen, maar moet nu ook nog deze defecte schakelaar gaan vervangen angry Heb al even getest, maar met deze schakelaar niet aangesloten doet ook mijn kilometerteller het niet meer.



Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Jun. 2018, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Poh hoop draadjes uit die schakelaar.

Voor 60heb je een nieuwe dacht ik? thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Jun. 2018, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk even in je schema, dan kom je erachter welke draden als je kan doorverbinden. dan is het gewoon bye bye abs grin3

Als je een motor van 2008 is, maar je schakelaar heeft een onderdeelnummer welke is vervangen door een ander onderdeel. Dan heeft de terugroepactie niets bij jou geholpen, de eigenaar van de motor is niet terug gegaan en heb je nog steeds de oude schakelaar erin zitten.

Zoals je het schrijft is was de terugroepactie wel van toepassing op jou schakelaar.

Of gewoon domweg een nieuwe bestellen, kan je alle kanten weer op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Jul. 2018, 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, bij mij is die schakelaar ook poreus geworden. Deed het nog wel, maar heb deze uit voorzorg vervangen. 50 euro dacht ik dizzy2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif