lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

hoeveel olie in het koppelings gedeelte??

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rubkuh



Geregistreerd op: 15-2-2018
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jun. 2018, 21:18    Onderwerp: hoeveel olie in het koppelings gedeelte?? Reageer met quote

hoi allemaal,

ik ben mijn waterpomp aan het reviseren ( 950sm 2006) en om aan de achterkant van de waterpomp te komen moest ik het carterdeel los halen.

omdat te doen heb ik eerst de grofvuil zeef verwijderd. toen liep alle olie uit mijn blok. klopt dit? ik heb ooit ergens gelezen dat er maar weinig olie uit zou komen.


bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 16 Jun. 2018, 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Tja..Als je de onderste zeef uit de motor haalt loopt alle olie die in het blok zit er uit.... Alleen als het goed is is dat idd weinig (wat in het filterhuis zit etc.).

ALs je de laatste keer de motor op de zijstand hebt laten draaien.. dan is het iets meer, immers zuigt de oliepomp niet aan alle kanten.

MAAR: normaliter zit er dus weinig olie in het carter (<1/2 liter) en de rest (1,5 liter) zit in de olietank: Die zou dus nog gewoon in de tank moeten zitten.


succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Rubkuh



Geregistreerd op: 15-2-2018
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jun. 2018, 16:07    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de reactie Smile

maar er kwam zeker een liter uit. ik heb later de olie aftap bout eruit gedraaid en daar kwam niks meer uit.

daarna heb ik het olie reservoir leeg laten lopen.

is er iets wat kapot kan zijn of schade veroorzaken? of hoef ik me hier geen zorgen om te maken?

alvast bedankt thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jun. 2018, 22:30    Onderwerp: Reageer met quote

Het is normaal dat er tegen een liter in het blok blijft. Dan nog 2,3 ongeveer in de tank. Bij de sm en se zit er géén terugloop klepje en loopt de tank dus ook langzaam in het blok leeg. Als je hem laat staan met de plug er uit, loopt en als je lang genoeg wacht dus 3,3 liter via het blok weg.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rubkuh



Geregistreerd op: 15-2-2018
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jun. 2018, 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt voor de reacties! aangezien mijn motor toch wel een half jaar stil staat is het niet gek dat er veel olie uit kwam.

bedankt thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif