lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koelvloeistof spuwen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TDB



Geregistreerd op: 24-10-2014
Berichten: 78
Woonplaats: Mol

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mei. 2018, 16:04    Onderwerp: Koelvloeistof spuwen Reageer met quote

Gisteren tijdens ritje Eifel ontdekt dat mij motor zijn koelvloeistof-expensievatje heeft leeggespuwd, even later bij tankstation bijgevuld, terug uitspuwen, bijvullen,...

Tegen het einde van de rit bleef het niveau min of meer gelijk, spuwde niet meer.

Nu ben ik 2 weken geleden onderuit gegaan, is de motor nog even blijven draaien, al liggend.
Zou dit misschien een reden kunnen zijn dat er eventueel lucht in het systeem is geraakt?

Heb vorige week woensdag nog olie en filters vervangen en niets abnormaals gezien.
Moet wel toegevn dat ik toen het koelvloeistof niveu niet heb gecontroleerd.

Heb een 3-tal jaar geleden de pumpseal e.d. vervangen en sindsdien geen enkel koelvloeistof probleem gehad.

Iemand al ervanringen met koelvloeistof spuwen na een val???
Of ligt het probleem toch elders?

_________________
950 adv 2005
CB900 hornet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 29 Mei. 2018, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

ja dat kan goed.

zowieso: niet proberen meer dan 1/3 - 1/2 te vullen (koud), anders komt het er toch uit.

best effe goed ontluchten, met het voorwiel iets omhoog, zoals het in het handboek staat.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
RIK84



Geregistreerd op: 30-10-2017
Berichten: 95
Woonplaats: Beek (Limburg)

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2018, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dat laatst ook gehad. Vlak voordat ik op vakantie ging.
Toen heb ik twee dingen gedaan:

1-op de valreep een nieuwe radiatordop gekocht (staat ook elders in dit forum)

2-en daarna goed ontluchten (met voorwiel hoog in de lucht)

Het heeft geholpen, 2000 km zonder problemen. Maar geen idee welke van de twee de oorzaak was.

Gr Rik


(en toevallig ook kort daarvoor een crash gehad, maar dat was waarschijnlijk niet de oorzaak van het spugen)

_________________
KTM 950 adventure S '04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jun. 2018, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

jep: beetje vuil in de radiatordop (wat ook een druk/overdruk klep is) en je systeem komt niet goed op druk.. en dan kookt ie dus te vroeg.

nieuwe dop (kost de wereld niet) of goed schoon maken (kun je altijd proberen, effe met remmenreiniger oid) kan ook wonderen doen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif