lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Overstap Africa Twin xrv750 > Ktm Adventure. Ervaringen?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mr Blue



Geregistreerd op: 12-8-2017
Berichten: 8
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 10:05    Onderwerp: Overstap Africa Twin xrv750 > Ktm Adventure. Ervaringen? Reageer met quote

Wie-o-wie heeft er ooit de overstap gewaagd van een Africa Twin XRV750 naar een Adventure 990? Kun je me iets vertellen over de verschillen? Niet qua specificaties maar eerder wat rijgedrag betreft. Ik rij zelf een Twin (bj 1997) en heb daar jaren geleden progressieve voorveren in gezet waardoor hij minder voorover 'duikt' bij afremmen. Ook is mij zadel enkele cm's verhoogd wat net als de aangepaste voorvering goed bevalt.

Ben erg benieuwd naar de verschillen/ervaringen in de praktijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cappie



Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 167
Woonplaats: Papendrecht

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kom zelf ook van een A.T. af maare een KTM is toch wel ff wat meer genieten hoor! Verschillen zijn er te veel om op te noemen de KTM is wel een motor om wat in de hogere toeren te rijden voor de echte fun factor. Ik heb gekozen voor een 950 omdat ik de eerste 990 modellen erg schokkerig vond op het gas. Ga een keer proefrijden op verschillende uitvoeringen en dan genieten maar.
_________________
KTM 950 S Adventure 2003
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mr Blue



Geregistreerd op: 12-8-2017
Berichten: 8
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2018, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

cappie schreef:
Ga een keer proefrijden op verschillende uitvoeringen en dan genieten maar.


Zal er zeker van komen idd. Nu nog een dealer of mss liever een verhuurder vinden. Dank vj reply
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mei. 2018, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb net mijn AT verkocht, heerlijke motor, maar ik mistte toch wat vermogen. Ik twijfel nog tussen een 950 of 990 adventure, eerst maar eens een proefrit maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mr Blue



Geregistreerd op: 12-8-2017
Berichten: 8
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2018, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

Voel me een beetje bezwaard bij een dealer binnen te lopen en om een proefrit te vragen zonder voornemen tot aankoop. Alleen maar om het rijden erop even te ervaren zeg maar. Daarom vind ik eigenlijk liever een verhuurder ergens.
Ik twijfel zelf tussen een S en een R-versie.

Maar mocht je een proefrit kunnen maken ergens, fluister me dan even in wáár dat is gelukt ajb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rick



Geregistreerd op: 11-8-2016
Berichten: 7
Woonplaats: Nigtevecht

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Mei. 2018, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

je hebt een pb.
_________________
950 adventure S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 15 Mei. 2018, 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet dat je bij Verpalen (Wormerveer) diverse motoren kunt huren.
Ik zag ook een KTM 790 DUKE 2018 erbij. Lijkt me best leuk sturen.
Alvast het 790 blok een keer rijden. Beetje wennen. Voor als ie in een adventure gehangen wordt....

Groet, Dekster

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mr Blue



Geregistreerd op: 12-8-2017
Berichten: 8
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Mei. 2018, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Ik heb net mijn AT verkocht..

Hoi TooBigTooHeavy
Ik heb hier wat vragen over. Zie pb

Dekster schreef:
Ik weet dat je bij Verpalen (Wormerveer) diverse motoren kunt huren.

Dank vd tip. Ze hebben leuke modellen staan idd maar niet wat ik zoek helaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Mei. 2018, 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

PB terug. Volgens mij zag ik een tijdje terug er ook één op motorshare staan, even zoeken of die er nog op staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Mei. 2018, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Mr Blue schreef:
Voel me een beetje bezwaard bij een dealer binnen te lopen en om een proefrit te vragen zonder voornemen tot aankoop. Alleen maar om het rijden erop even te ervaren zeg maar. Daarom vind ik eigenlijk liever een verhuurder ergens.
Ik twijfel zelf tussen een S en een R-versie.

Maar mocht je een proefrit kunnen maken ergens, fluister me dan even in wáár dat is gelukt ajb.

Het hele idee van een proefrit is toch juist dat je wil weten hoe een motor rijdt? Ik zou gewoon bij een wat grotere dealer of handelaar gewoon een proefrit doen, dan weet je wat het is.

Zelf ook 2 AT's gehad en daarna ovegestapt op een 950. Is toch wel een wereld van verschil. De zit is heel anders (meer erop dan erin, wel meer in de wind, vooral met je knieen). Vermogen lijkt me duidelijk (meestal krijg je een grijns op je gezicht bij eertse keer gas opendraaien en die grijns is er niet meer afte krijgen smiley
Mocht je offroad gaan rijden: de vering van de 950/990 is een verschil van dag en nacht met de AT.
O ja, benzine verbruik is ook wereld van verschil ... lipsrsealed2

gewoon een keer gaan proberen dus.
gr Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Za, 19 Mei. 2018, 0:46    Onderwerp: Reageer met quote

Maar je twijfelt tussen een S en een R?
Qua kleurstelling zou dat kunnen maar verder valt er eigenlijk niet te twijfelen. T/m 2008 noemde ze het een S en toen vond de marketing afdeling dat niet meer cool genoeg denk ik en werd het een R. Oftewel er is geen verschil thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 540

BerichtGeplaatst: Di, 12 Jun. 2018, 19:00    Onderwerp: Reageer met quote

Om hier nog even op terug te komen, ik heb mij ouwe trouwe AT verkocht en heb ondertussen een 990 Adv van 2006 gekocht. En wat een machine!!! grin3 grin3 grin3 . Ik was binnen 50m rijden verkocht, het lijkt alsof ie voor mij gemaakt is. Ik hoefde eigenlijk ook helemaal niet te wennen, gewoon opstappen en wegrijden. Dat vermogen is fantastisch, wat een wereld van verschil met mijn AT. Ik heb ook al mogen genieten van enkele kwaaltjes rolleyes. Waterpomp as was versleten waardoor de motor wat KVS verbruikte en de knopjes op het dash werkten niet, maar beide heb ik gerepareerd.

Al met al is het voor mij een goede overstap!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Jun. 2018, 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

Fijn om te lezen dat je zeer te spreken bent over je nieuwe motor (kan ook haast niet anders ) laugh


Heel veel plezier ermee! 2thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kenny013



Geregistreerd op: 27-5-2011
Berichten: 37
Woonplaats: Tilburg

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Jul. 2018, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

In 2011, gedwongen, overgestapt van AT 1997 naar een 990 ADV van 2007.

Met de Africa Twin 6 maanden Australië en 3 maanden door Zuid Amerika gereden. In Peru kwam daar na een aanrijding met een vrachtwagen een abrupt einde aan, AT total loss.
http://members.ziggo.nl/stanbraak/December_2010.htm

Ik had het niet zo op KTM, veel onderhoud en elektronica, maar kon er een goedkoop via een vriend bemachtigen.
In het begin kon ik er niet aan wennen, wegrijden voorwiel omhoog, veel te veel power.
Dat bleek echter het gevolg dat de vorige eigenaar er een rally mapping in had laten zetten.
Daardoor was het verschil met een AT enorm, vergelijk het met paarden, een AT is een werkpaard. Het gaat niet snel maar trekt gestaag door, een KTM is een Arabische volbloed , laat de teugels los en hij schiet weg.
Na het terugzetten naar de originele mapping én het beter controleren van m'n rechterhand, geweldig.

Na een reis van 4,5 maanden door Zuid Amerika, 2 maanden Nieuw Zeeland en de Pyreneeën ga ik hem nooit meer weg doen.
De initiële bezwaren bleken ongegrond, de elektronica is zelfs een groot voordeel op 5000m met laag octaan benzine blijft het verbruik nagenoeg gelijk en dat onderhoudsschema van KTM (7500Km olie verversen) neem ik maar niet al te serieus.

Onverhard rijdt hij geweldig (verhard overigens ook), gewichtsverdeling is 200% beter dan een AT en het extra vermogen doet wonderen in diep los zand bijvoorbeeld, ook lijkt hij beter bestand tegen een val. Schade is minimaal vergeleken bij een val met de AT waar dan van alles afbrak.

Eind conclusie, KTM 990 Adventure is een geweldige vervanging van de Afrika Twin en gaat nooit meer weg.
Hij krijg nu wel, na mijn 60.000Km (80.000 op de teller) een fikse onderhoudsbeurt zodat hij volgend jaar een rit van 5 maanden en mogelijk 30.000km probleemloos aankan.

_________________
If people are good only because they fear punishment, and hope for reward, then we are a sorry lot indeed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Jul. 2018, 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

Kenny013 schreef:

Met de Africa Twin 6 maanden Australië en 3 maanden door Zuid Amerika gereden.

Na een reis van 4,5 maanden door Zuid Amerika, 2 maanden Nieuw Zeeland en de Pyreneeën.........

........ zodat hij volgend jaar een rit van 5 maanden en mogelijk 30.000km probleemloos aankan.

stars Hoe doen mensen als jij dat toch? Verdien jij je geld met die reizen? laugh3 thumbsup

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif