lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Andere spiegels ivm turbulentie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Di, 6 Jun. 2017, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Yeah, mister smeets. Hier graag een plaatje van. Dan kan ik nog eens een gokje wagen. In het Rade scherm zit boven de koplamp ook een verdikking en toen ik met het radescherm een dubbel scherm had dacht ik als hierdoor er niet voldoende wind achterlangs kwam.

Heb je dan ook een dubbel scherm of alleen het Rade scherm erop en die max naar voren geduwd? Dan staat het scherm ook bijna verticaal lijkt mij.

Graag een paar plaatjes voor de lc8 vrienden....!!! laugh3 laugh3 thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Smeets



Geregistreerd op: 3-5-2012
Berichten: 22
Woonplaats: s'Gravenvoeren (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Jun. 2017, 11:47    Onderwerp: aanpassing schermpje Reageer met quote

Bij deze wat foto's van de aangepaste stand van het schermpje.
Dit is geen Rade schermpje, deze is bovenlangs een stukje breder.
Gr. Roy,



IMG_0497.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  21.65 KB
 Weergegeven:  5802 keer

IMG_0497.JPG



IMG_0496.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  23.86 KB
 Weergegeven:  5802 keer

IMG_0496.JPG



IMG_0495.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  29.63 KB
 Weergegeven:  5802 keer

IMG_0495.JPG



IMG_0494.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  26.38 KB
 Weergegeven:  5802 keer

IMG_0494.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
KTMRookie



Geregistreerd op: 31-1-2017
Berichten: 15
Woonplaats: Doetinchem

BerichtGeplaatst: Di, 1 Aug. 2017, 8:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben voor de oplossing van een opzet spoilertje gegaan. Deze bij aliexpress besteld. Daarnaast heb ik als proef een andere helm gekocht, de Lidl, klaphelm. kost weinig en in verband met een ander experiment (bleutooth setje inbouwen) een budget vriendelijke oplossing.

De combinatie van beide levert bij mij het meeste rust rond de helm op. Mijn acerbis Allroad helm gaf veel turbulentie, toen ik nog geen spoiler had. De wind sloeg op de klep bij hogere snelheden (> 120 km/h) Nu tot 200 km/h blijft de windstroom constant zonder al te veel turbulentie. Je pakt dan wel veel wind uiteraard, maar dit hoort er bij. Anders moet je een motor met een grote ruit gaan rijden.

Voor wat betreft de snelheden: het is een voordeel als je dicht bij de Duitse grens woont! rolleyes thumbsup

_________________
Swiftly and with style.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2018, 14:53    Onderwerp: Reageer met quote

Het topic toch nog weer eens aanslingeren om mijn ervaringen delen.

Heb ook last van turbulentie met zowel het standaard ruitje als het touringscherm (dan wel iets minder), maar de laatste vond ik ook nog geen oplossing en optisch ook wat minder.

Eerst andere spiegels geprobeerd (iets lager en een andere vorm), scheelde wel iets maar nog lang niet genoeg:
https://www.mpartz.nl/spiegel-sc60-zwart-p-26698?gclid=Cj0KCQjwnqzWBRC_ARIsABSMVTOGWjiTcpX5m2wkeWu8XhichPdncOkQT-SdRkPOQHRTTUkvykLZh0kaAlyAEALw_wcB.

Daarom de zgn super ricardi mod geprobeerd (1 afgezaagd ruitje met daar bovenop een standaardruit. Daartussen heb ik zo'n 2 cm gelaten en twee schuimstrips er tussen geplakt zodat de lucht niet alleen naar de zijkant verdwijnt maar naar boven toe gaat. Hierdoor zou het vacuĆ¼m achter het scherm verbroken worden waardoor de turbulentie ook minder zou moeten worden.
Het heeft iets geholpen maar ook niet voldoende, vergelijkbaar met de andere spiegels. Misschien was de ruimte van 2cm te weinig...?!

Laatst was ik er klaar mee, toen maar alleen het ingekorte ruitje geprobeerd (15cm korter dan standaard).
Dat was wel een wereld van verschil! Hetzelfde als dat je gaat staan.
Een constante rijwind, zo goed als geen turbulentie!

Lekker, maar wel weer minder op snelweg, en in de zomer met insecten toch ook weer iets minder. Los van dat vind ik het ook minder mooi... maar ja heb de motor niet voor de show gekocht.

Wil eigenlijk toch nog andere dingen proberen, maar wat? Heb geen zin om er XX euro aan uit te geven.

Ik heb nu thuis liggen een standaard ruit, een ingekorte standaard ruit en nog een touring ruit.

Iemand nog andere knutseltips die in de praktijk bewezen zijn?
op ADV rider ook al de nodige topics doorgelezen maar ik heb nog niets gevonden waar iedereen laaiend enthousiast over is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Apr. 2018, 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

Met het standaard scherm was niet te rijden. Ben 1.90 hoog. sad3

rade scherm, touring scherm getest. Dubbel scherm gemaakt, dubbel scherm met touring scherm gemaakt. Rade als dubbel scherm geplaatst. meer ruimte er tussen, minder ruimte er tussen. Wel de zijkanten dicht maken met isolatie-schuimrubber, schuimrubber breder laten lopen aan de bovenkant.

Nu al 10,000km gereden met het (nog verder) afzaagde scherm gereden zoals op foto. Was standaard scherm en heb ik afgezaagd, nog kortern en nog korter, nu heb ik de Garmin Zumo er achter zitten. Mooie hoogte zo, bevalt goed, maar niet uitstekend. anxious

Daaagen lang aan het knutselen geweest, jas aan, helm op, snelweg op, nee. Het wordt minder, terug naar huis. Knutsel, knutsel en nogmaals een test rondje. Oh, my god. Er kwam geen einde aan.

Nu zit de zumo net achter het scherm, net doorboven heb ik hem afgezaagd. Vol in de wind, maar bevalt mij prima. Naja, eigenlijk is het klote. Binnenkort nog eens met het rade scherm proberen. Die ligt hier al een tijdje te stof happen, maar wil hem ook niet missen.

Want ook met het afgezaagde scherm is eigenlijk niet perfect. Stil is het wel, maar het ligt ook aan je helm. Met mijn Shoei Neotec systeemhelm is het super stil, bevalt het afgezaagde scherm prima! Met de Shoei Hornet veeeel minder stil. Dan soms ook nog open met crossbril, dan liever onder de 100km/h blijven anders beginnen mijn oren te piepen. Ook met aangemeten oordoppen in, ik wissel wel eens met andere universele oordoppen en merk geen verschil. De aangemeten voel je bijna niet, de anderen wel.

Het is een zoektocht en volgens mij voor iedereen anders.

De Double Take spiegels bevallen mij prima, net voor mijn offroad trip naar Portugal aangeschaft en zijn prima bevallen! Op de snelweg bijna geen dode hoek en lekker breed te zetten, in het bos tik/tak boom en later kan je ze weer recht zetten.

De enigste oplossing is een auto kopen. dozey

Probeer eens zonder spiegels te rijden. grin

Misschien ga ik binnenkort NOG weer eens met een helemaal vlak afgezaagd scherm icm het rade scherm proberen. Het zal en moet toch nog beter kunnen. En het rade scherm staat ook wel tof! tongue3



IMG_9445 kopie.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  226.56 KB
 Weergegeven:  238 keer

IMG_9445 kopie.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nelis



Geregistreerd op: 18-10-2017
Berichten: 176
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Za, 14 Apr. 2018, 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

Overal een beetje hetzelfde dus Smile

Even mijn gedachtengang op papier.
Het standaardruitje vind ik het mooist lijken, maar daarmee veel last van turbulentie. Vermoed dat een groot deel van de turbulentie toch wordt veroorzaakt doordat de spiegels veel lucht terug kaatsen richting bestuurder.

Ik zit er zelf nog te denken aan de volgende twee opties:
- Van het touring scherm ca 10cm af halen. Ziet er dat iets minder "BMW" uit laugh . Die ruit is wel breder dan standaard en zal dan mogelijk minder turbulentie icm de spiegels veroorzaken. Eventueel dan nog in het ruitje ergens tussen het dashboard en de boven kant 2 of 3 ronde gaten maken van een paar cm diameter om er toch wat lucht door te laten gaan. Misschien ter hoogte van de spiegels?

- Of gewoon het standaardruitje gebruiken maar dan ook met die gaten.

Iemand dat al geprobeerd of ergens gelezen dat dat werkt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Za, 14 Apr. 2018, 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Heel veel getest, door alles en iedereen. Het is en blijft ook een persoonlijk probleem en oplossing, we zitten allemaal net iets anders op onze allemachtige machine.

Hier heb je 84 pagina's aan leesvoer, ik heb ze vorig jaar allemaal al eens doorgelezen. Als het teveel is begin je op de helft, dan is het ook een beetje actueel. Want dit is spul van 2007, helaas werken niet alle foto's meer. undecided

http://advrider.com/index.php?threads/windscreen-disgust-again.210188/ argue
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif