Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Nelis
Geregistreerd op: 18-10-2017 Berichten: 176 Woonplaats: Achterhoek
|
|
Naar boven |
|
|
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2018, 9:39 Onderwerp: |
|
|
Bij de lc8 moet het koelsysteem volledig gevuld zijn, en het expansievatje zorgt voor ‘expansie’ van de vloeistof bij het opwarmen zoals de naam het zegt. Het peil hiervan is niet kritisch, zolang het maar niet leeg komt, want dan komt er lucht in het koelcircuit, of te vol zit.
_________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
|
Nelis
Geregistreerd op: 18-10-2017 Berichten: 176 Woonplaats: Achterhoek
|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2018, 9:50 Onderwerp: |
|
|
arno schreef: | Bij de lc8 moet het koelsysteem volledig gevuld zijn, en het expansievatje zorgt voor ‘expansie’ van de vloeistof bij het opwarmen zoals de naam het zegt. Het peil hiervan is niet kritisch, zolang het maar niet leeg komt, want dan komt er lucht in het koelcircuit, of te vol zit. |
Check, dank!
|
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2018, 13:47 Onderwerp: |
|
|
Dus idd geen communicerend vat. Dop zorgt voor afdichting en gaat pas boven bepaalde druk (1.4bar bij SE; 1.8bar bij EXC) open. Er kan dan vloeistof of gas naar het expansievat. Bij afkoelen krijg je onderdruk in radiateur en kan er vloeistof (als het vaatje niet leeg is) van vat naar radiateur. Je ziet daarom dus ook verschil bij warme en koude motor.
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
|