Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Do, 22 Feb. 2018, 9:10 Onderwerp: |
|
|
Dag 13 (St Louis - Dakar; 5km L 140km beach, 5km L)
De dag begint met een korte liaison naar het strand. Vervolgens een beach race van 140km. Snel haal ik de mensen voor mij in met snelheden rond de 150-170km/u, maar dan begin ik te twijfelen of ik wel genoeg benzine bij me heb. Gas gaat wat dicht, ook slaat me motor een keer af maar start direct weer. We komen een aantal vissersdorpjes tegen waar we maar 40km/u mogen rijden. Daarna zie ik dat ik genoeg benzine heb en kan ik weer vaart maken. Als eerste kom ik over de finish. Later blijkt dat ik maar 2min voorsprong heb op onze Franse teamgenoot. Na de finishfoto’s rij ik langs Lac Rose naar de camping. Ik voel me erg voldaan dat ik na 14 dagen en 5500km Lac Rose heb bereikt op de 950, maar ook een beetje verdrietig dat er een einde komt aan dit mooie avontuur. ‘s Avond lekker dineren op een stijger boven het meer. Ik heb het gehaald!
https://www.youtube.com/watch?v=M3kUo2ELsC0
Dag 14 (Lac Rose; 15km)
Het laatste stukje van 15km strand. Ben de eerste na 100m op de massastart, maar dan slaat mijn motor af. De achterliggers kunnen me maar net ontwijken. Daarna slaat de motor weer aan en rij rustig verder om maar de finish te halen want nu stranden zou wel erg zuur zijn. Maarten komt me met de auto voorbij en ik bedenk me dat het wel leuk om samen te finishen. Ik geef weer wat gas en samen rijden we over de finish: gehaald!! ‘s Avonds feest tot de kleine uurtjes.
Uiteindelijk geeindigd op de 11 plek van de 20 motorrijders (en natuurlijk eerste in mijn klasse +700cc). Voor de start ontdekt ik dat m'n SD-kaart vol is, camera aan laten staan na dag 13. Dus geen beelden van de laatste 15km, maar wel mijn Moments of Fame in de dagelijkse video's van Jiri.
https://www.youtube.com/watch?v=WAWe6WwiMss
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE
Laatst aangepast door GezwindeSpoed op Vr, 23 Feb. 2018, 15:31, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 22 Feb. 2018, 19:54 Onderwerp: |
|
|
Jij bent echt gek met die snelheid over het strand 😅 _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 23 Feb. 2018, 0:21 Onderwerp: |
|
|
en wat is nu eigenlijk defijnste rally machine ? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Vr, 23 Feb. 2018, 10:31 Onderwerp: |
|
|
Ha ha, ik heb me die vraag ook wel gesteld. Ik denk dat ik op een 1-cilnder voor een podium plaats had kunnen gaan, maar dan was mijn voldoening achteraf een stuk kleiner geweest. Ik heb iets gedaan wat niet veel mensen hebben gedaan, maar vooral mezelf uitgedaagd. Natuurlijk heb ik dat ding wel eens vervloekt maar als je achteraf ziet hoe weinig ik aan de motor heb moeten doen dan maakt dat een hoop goed.
Ik zou graag een oplossing vinden voor het koken van de benzine want dat vond ik toch wel vervelend. Koeling was geen probleem dit keer (op 2x na dan) en ik denk dat het bij mij vorig jaar een combinatie is van lekke waterpompkeerring en vuile radiateur. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 27 Feb. 2018, 21:34 Onderwerp: |
|
|
ja, dat komt wel overeen met mijn ervaring...
als je podium wil .. moet je met de kleine fietsjes rijden. Maar met de 950 verbaas je iedereen en heb je een boel plezier.
Misschien eens samen wat proberen tegen je benzine 'kook'probleem ? (maar ik ben nog niet overtuigd dat het (alleen) koken is...) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Wo, 28 Feb. 2018, 9:01 Onderwerp: |
|
|
HET probleem is dat de pomp damp staat te pompen. Je kan dan contact 10x aan uit doen maar de pomp blijft hoorbaar geen vloeistof pompen. Pas als je wacht en laat afkoelen en je probeert het opnieuw dan hoor na verloop van tijd tijdens het contact aan/uit zetten het geluid veranderen en krijg je weer brandstof"druk". Je hoort het aankomen als je vrij lang loopt te malen in zwaar zand met lage snelheid. Filmpje dag 8, 5min00. Ik heb daadwerkelijk vloeistof horen borrelen en vorig jaar de hele tank onder druk gehad toen ik een eenweg kraantje op ontluchtingsslang had.
Maar graag eens samen naar kijken als ik de motor weer hier heb. Staat namelijk nog steeds in de haven van Dakar _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
michel3vb
Geregistreerd op: 26-6-2016 Berichten: 198
|
Geplaatst: Wo, 28 Feb. 2018, 11:19 Onderwerp: |
|
|
En mochten jullie een oorzaak kunnen vinden dan hoor ik dat graag |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 28 Feb. 2018, 22:13 Onderwerp: |
|
|
ok.
ik dacht dat ie in de Carb ging koken.. maar als het in de tank is is dat wat anders.
jij hebt ook de pomp min of meer in de tank zitten he... Die pomp wordt ook best warm: misschien eens kijken wat het er gebeurt als je die ergens anders plaatst.
heeft geen haast.. tzt als het hier ook warm is.. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|