Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
simjoc
Geregistreerd op: 18-6-2016 Berichten: 28
|
Geplaatst: Ma, 19 Feb. 2018, 19:30 Onderwerp: Gezocht K&N luchtfilter |
|
|
Onder het motto wie niet waagt wie niet wint. Heeft iemand nog een luchtfilter liggen voor een adventure 990? |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 19 Feb. 2018, 21:38 Onderwerp: |
|
|
Kan het je enkel afraden. Ademend niet echt beter, filtert wel een pak minder. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Di, 20 Feb. 2018, 9:36 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook een DNA filter (ook katoen met olie) en die heeft het toch erg goed gedaan qua filtratie in de Tuareg rally vorig jaar. Nadeel is wel dat het zand eraan plakt en niet zoals bij papier naar beneden valt. Dus voordeel is dat ie vaker te gebruiken is, meer power geloof ik idd weinig van. Dus voor een motor die vooral op de weg rijdt zou ik het niet doen want die hoef je toch zelden te vervangen.
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 20 Feb. 2018, 17:04 Onderwerp: |
|
|
Had je vaseline in de box gespoten? Mijn ervaring met dit soort filters is altijd fijnstof doorgelaten. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 20 Feb. 2018, 20:04 Onderwerp: |
|
|
ik heb 4 jaar met de LC8 adventure rally gereden, en steeds minder vaak mijn filter los gehaald: De laatste Tuareg met de LC8 alle dagen met hetzelfde filter gereden: nieuw er in natuurlijk, en nooit naar gekeken. Na de rally niet eens zo belachelijk vuil.
het papieren filter werkt zo goed, en blijft schoon, dat loshalen vaak alleen maar meer zand risico was.
Ik spoot de randjes in met vaseline, en de schone bovenkant van de box ook, dan kon je mooi zien waar er evt iets doorlekt.
Met alle andere motoren heb ik slechte resultaten gezien met papierfilters, maar bij de LC8 is het design zo goed dat ik ook echt het origineel filter aanbeveel.
de Snorkel zorgt dat er weinig vuil in de inlaat komt,
de opwaardse luchtstroom zorgt dat het filter schoon blijft en het grovere zand naar bedenen kan vallen.
het filter zelf is goed
de luchtstroming is laag genoeg en niet te zware pulsen om geen fijnstof door het filter te trekken.
de enige gevoelige lek-plek, is langs de kelken: daar dicht het filter slecht af. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Wo, 21 Feb. 2018, 8:32 Onderwerp: |
|
|
Ja ik had ook de bovenkant ingespoten en niks te vinden.
Dit jaar dus ook met papieren filter, ik heb em wel 2x uitgeklopt. Met ploeteren in de Mauretaanse duinen rij je toch vaak door je eigen zandwolk heen. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
simjoc
Geregistreerd op: 18-6-2016 Berichten: 28
|
Geplaatst: Vr, 23 Feb. 2018, 16:10 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reacties. Van mijn voorgaande motoren had ik altijd goede ervaringen met K&N filters. Makkelijk schoon te houden en her te gebruiken. Ik ga er toch nog maar eens over nadenken. |
|
Naar boven |
|
|
|