lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Naar Dakar (Intercontinental Rally)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 22 Feb. 2018, 9:10    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 13 (St Louis - Dakar; 5km L 140km beach, 5km L)

De dag begint met een korte liaison naar het strand. Vervolgens een beach race van 140km. Snel haal ik de mensen voor mij in met snelheden rond de 150-170km/u, maar dan begin ik te twijfelen of ik wel genoeg benzine bij me heb. Gas gaat wat dicht, ook slaat me motor een keer af maar start direct weer. We komen een aantal vissersdorpjes tegen waar we maar 40km/u mogen rijden. Daarna zie ik dat ik genoeg benzine heb en kan ik weer vaart maken. Als eerste kom ik over de finish. Later blijkt dat ik maar 2min voorsprong heb op onze Franse teamgenoot. Na de finishfoto’s rij ik langs Lac Rose naar de camping. Ik voel me erg voldaan dat ik na 14 dagen en 5500km Lac Rose heb bereikt op de 950, maar ook een beetje verdrietig dat er een einde komt aan dit mooie avontuur. ‘s Avond lekker dineren op een stijger boven het meer. Ik heb het gehaald!

https://www.youtube.com/watch?v=M3kUo2ELsC0




Dag 14 (Lac Rose; 15km)

Het laatste stukje van 15km strand. Ben de eerste na 100m op de massastart, maar dan slaat mijn motor af. De achterliggers kunnen me maar net ontwijken. Daarna slaat de motor weer aan en rij rustig verder om maar de finish te halen want nu stranden zou wel erg zuur zijn. Maarten komt me met de auto voorbij en ik bedenk me dat het wel leuk om samen te finishen. Ik geef weer wat gas en samen rijden we over de finish: gehaald!! ‘s Avonds feest tot de kleine uurtjes.
Uiteindelijk geeindigd op de 11 plek van de 20 motorrijders (en natuurlijk eerste in mijn klasse +700cc). Voor de start ontdekt ik dat m'n SD-kaart vol is, camera aan laten staan na dag 13. Dus geen beelden van de laatste 15km, maar wel mijn Moments of Fame in de dagelijkse video's van Jiri.

https://www.youtube.com/watch?v=WAWe6WwiMss






_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE


Laatst aangepast door GezwindeSpoed op Vr, 23 Feb. 2018, 15:31, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 22 Feb. 2018, 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

Jij bent echt gek met die snelheid over het strand 😅
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Feb. 2018, 0:21    Onderwerp: Reageer met quote

en wat is nu eigenlijk defijnste rally machine smiley ?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Feb. 2018, 10:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ha ha, ik heb me die vraag ook wel gesteld. Ik denk dat ik op een 1-cilnder voor een podium plaats had kunnen gaan, maar dan was mijn voldoening achteraf een stuk kleiner geweest. Ik heb iets gedaan wat niet veel mensen hebben gedaan, maar vooral mezelf uitgedaagd. Natuurlijk heb ik dat ding wel eens vervloekt maar als je achteraf ziet hoe weinig ik aan de motor heb moeten doen dan maakt dat een hoop goed.
Ik zou graag een oplossing vinden voor het koken van de benzine want dat vond ik toch wel vervelend. Koeling was geen probleem dit keer (op 2x na dan) en ik denk dat het bij mij vorig jaar een combinatie is van lekke waterpompkeerring en vuile radiateur.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 27 Feb. 2018, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

ja, dat komt wel overeen met mijn ervaring...

als je podium wil .. moet je met de kleine fietsjes rijden. Maar met de 950 verbaas je iedereen en heb je een boel plezier.


Misschien eens samen wat proberen tegen je benzine 'kook'probleem ? (maar ik ben nog niet overtuigd dat het (alleen) koken is...)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Feb. 2018, 9:01    Onderwerp: Reageer met quote

HET probleem is dat de pomp damp staat te pompen. Je kan dan contact 10x aan uit doen maar de pomp blijft hoorbaar geen vloeistof pompen. Pas als je wacht en laat afkoelen en je probeert het opnieuw dan hoor na verloop van tijd tijdens het contact aan/uit zetten het geluid veranderen en krijg je weer brandstof"druk". Je hoort het aankomen als je vrij lang loopt te malen in zwaar zand met lage snelheid. Filmpje dag 8, 5min00. Ik heb daadwerkelijk vloeistof horen borrelen en vorig jaar de hele tank onder druk gehad toen ik een eenweg kraantje op ontluchtingsslang had.

Maar graag eens samen naar kijken als ik de motor weer hier heb. Staat namelijk nog steeds in de haven van Dakar evil3

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
michel3vb



Geregistreerd op: 26-6-2016
Berichten: 198

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Feb. 2018, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

En mochten jullie een oorzaak kunnen vinden dan hoor ik dat graag wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Feb. 2018, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

ok.

ik dacht dat ie in de Carb ging koken.. maar als het in de tank is is dat wat anders.
jij hebt ook de pomp min of meer in de tank zitten he... Die pomp wordt ook best warm: misschien eens kijken wat het er gebeurt als je die ergens anders plaatst.

heeft geen haast.. tzt als het hier ook warm is.. smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif