Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Gijslecomte
Geregistreerd op: 18-2-2018 Berichten: 4 Woonplaats: Bernisse
|
Geplaatst: Zo, 18 Feb. 2018, 21:14 Onderwerp: Olielampje knippert en ratelend geluid, metaal in oliefilter |
|
|
Hallo allemaal,
ik lees al even mee op het forum en heb in november eindelijk m'n SMR 990 van 2013 gekocht.
Inmiddels heb ik hiermee gisteren mijn 1e rit gereden en in de laatste kilometers voordat ik thuis was ging het mis,
De motor ging ineens een vreemd geluid maken tijdens het optrekken(tikkend/ratelend), voor zover ik het goed kon horen kwam het geluid bij de voorste cilinder vandaan.
Ik liet toen dit gebeurde gelijk mijn gas los en vond dat de motor ineens veel harder afremde op de motor, hierna heb ik nog één keer opgetrokken en deed bovenstaande zich weer voor, hierna ging het olielampje flikkeren en toen heb ik de motor gelijk uitgezet en ben naar huis gaan lopen.
Het oliepeil staat ruim op peil dus dit kan het niet zijn, vanmiddag heb ik de olie afgetapt en de filters eruit gehaald, het filter voor de grove deeltjes zit vol met metaalsplinters en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.
Ook is er op internet nergens een werkplaatshandboek te vinden waaruit ik meer informatie kan halen over het oliecircuit.
Komt iemand dit verhaal bekend voor, heeft iemand informatie of een werkplaatshandboek dan hoor ik het graag, het zou me misschien een stapje in de goede richting kunnen brengen.
Alvast bedankt!
Gijs |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 18 Feb. 2018, 21:35 Onderwerp: |
|
|
Dat klinkt niet zo best en zal zeker demonteren worden. Niet zo fijn bij een nieuwe aankoop zeg! Wat weet je van de geschiedenis want dit is heel ongebruikelijk. Die blokken zijn bij normaal gebruik bijna onverwoestbaar.
Wphb is wel online te vinden en staat hier ook op het download gedeelte, wacht even tot iemand je de details voor login toestuurt.
Ben je comfortabel met een motorblok demonteren? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Gijslecomte
Geregistreerd op: 18-2-2018 Berichten: 4 Woonplaats: Bernisse
|
Geplaatst: Zo, 18 Feb. 2018, 22:38 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Dat klinkt niet zo best en zal zeker demonteren worden. Niet zo fijn bij een nieuwe aankoop zeg! Wat weet je van de geschiedenis want dit is heel ongebruikelijk. Die blokken zijn bij normaal gebruik bijna onverwoestbaar.
Wphb is wel online te vinden en staat hier ook op het download gedeelte, wacht even tot iemand je de details voor login toestuurt.
Ben je comfortabel met een motorblok demonteren? |
Nee het is zeker niet positief, ik zal jullie hier ook wel even op de hoogte houden.
Ik heb de motor gekocht bij een hardelaar welke deze had geïmporteerd vanuit engeland met een aantoonbare onderhoudshistorie.
Bij aflevering heeft de motor een onderhoudsbeurt gehad,
Helaas ben ik hier nog niet helemaal thuis en weet ik niet hoe ik foto's kan plaatsen, ander had ik wat foto's van mijn oliefilters geplaatst.
Het monteren van het motorblok zal het grootste probleem niet zijn,
dit heb ik helaas bij m'n vorige motor ook moeten doen en hiervan het blok vernieuwd. |
|
Naar boven |
|
|
TRooPER
Geregistreerd op: 5-10-2010 Berichten: 190
|
Geplaatst: Zo, 18 Feb. 2018, 23:47 Onderwerp: |
|
|
gekocht bij een handelaar,
afhankelijk van uw garantie:
dan zou ik als deze pas in november is gekocht, even bij de handelaar terug gaan alvorens blok te demonteren. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 19 Feb. 2018, 8:31 Onderwerp: |
|
|
Maar voor de duidelijkheid, wat is voor jouw vol met metaalsplinters?
Wat pikkeltjes en splinters is normaal. Jij bedoel hier echt "vol" toch? Die foto zal inderdaad helpen. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|