Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
JeGo
Geregistreerd op: 22-4-2017 Berichten: 3
|
Geplaatst: Za, 22 Apr. 2017, 11:45 Onderwerp: Freewheel bouten check |
|
|
Hallo
Ik heb op dit forum al een hoop nuttige info gevonden over de motor. Vooral wat betreft het sleutelen.
Maar over 1 issue ben ik nog niet helemaal uit.
Er is hier wel eerder een topic over geweest, maar deze is al wat ouder en ik vraag me af of hier inmiddels meer over bekend is.
Ik heb mijn droommotor een ktm 990 sm uit 2008 sinds een paar weken, maar hij ligt nu in onderdelen omdat ik de onderhoudshistorie van deze motor niet ken. En ik daarom graag het zekere voor het onzeker neem.
Nu zijn er ook een aantal bekendere kwaaltjes die ik graag wil voorkomen/checken.
Het gaat hierbij onder andere om de freewheel bolts. 6 boutjes die als ze loskomen de boel aardig beschadigen.
Op internet ben ik meerdere verhalen tegen gekomen, maar er staat niet heel duidelijk bij tot welk bouwjaar dit een issue kan zijn.
wat extra werk vind ik niet erg, maar als er al (permanente) loctite op de bouten zit ben ik bang dat ik dit niet goed schoon krijg zonder dat er resten in het blok terecht komen.
Vandaar mijn vraag, hebben jullie ervaring met dit probleem, of informatie over op welke bouwjaren dit van toepassing kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp |
|
Naar boven |
|
|
jedr13
Geregistreerd op: 11-2-2018 Berichten: 1
|
Geplaatst: Zo, 11 Feb. 2018, 21:03 Onderwerp: Re: Freewheel bouten check |
|
|
JeGo schreef: | Hallo
Ik heb op dit forum al een hoop nuttige info gevonden over de motor. Vooral wat betreft het sleutelen.
Maar over 1 issue ben ik nog niet helemaal uit.
Er is hier wel eerder een topic over geweest, maar deze is al wat ouder en ik vraag me af of hier inmiddels meer over bekend is.
Ik heb mijn droommotor een ktm 990 sm uit 2008 sinds een paar weken, maar hij ligt nu in onderdelen omdat ik de onderhoudshistorie van deze motor niet ken. En ik daarom graag het zekere voor het onzeker neem.
Nu zijn er ook een aantal bekendere kwaaltjes die ik graag wil voorkomen/checken.
Het gaat hierbij onder andere om de freewheel bolts. 6 boutjes die als ze loskomen de boel aardig beschadigen.
Op internet ben ik meerdere verhalen tegen gekomen, maar er staat niet heel duidelijk bij tot welk bouwjaar dit een issue kan zijn.
wat extra werk vind ik niet erg, maar als er al (permanente) loctite op de bouten zit ben ik bang dat ik dit niet goed schoon krijg zonder dat er resten in het blok terecht komen.
Vandaar mijn vraag, hebben jullie ervaring met dit probleem, of informatie over op welke bouwjaren dit van toepassing kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp |
Ik heb exact dezelfde vragen Ben sinds kort eigenaar van een 990 smr (2009).
Ik lees graag mee welke modellen er preventief onderhoud moeten hebben |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 12 Feb. 2018, 22:19 Onderwerp: |
|
|
voor zover ik weet is er alleen een officiele mod voor 2003 en 2004 modellen 950:
Rotor TB LC8 14-10-2004
staat in de download sectie (pb naar mij voor toegang)
bij latere modellen zou dit af fabriek al gemonteerd moeten zijn met lde juiste loctitie en het juiste moment.
In principe kan iedere KTM dealer je via het netwerk met de fabriek vertellen of er modificaties open staan voor jou motor. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|