lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Freewheel bouten check

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JeGo



Geregistreerd op: 22-4-2017
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Za, 22 Apr. 2017, 11:45    Onderwerp: Freewheel bouten check Reageer met quote

Hallo

Ik heb op dit forum al een hoop nuttige info gevonden over de motor. Vooral wat betreft het sleutelen.
Maar over 1 issue ben ik nog niet helemaal uit.
Er is hier wel eerder een topic over geweest, maar deze is al wat ouder en ik vraag me af of hier inmiddels meer over bekend is.

Ik heb mijn droommotor een ktm 990 sm uit 2008 sinds een paar weken, maar hij ligt nu in onderdelen omdat ik de onderhoudshistorie van deze motor niet ken. En ik daarom graag het zekere voor het onzeker neem.
Nu zijn er ook een aantal bekendere kwaaltjes die ik graag wil voorkomen/checken.
Het gaat hierbij onder andere om de freewheel bolts. 6 boutjes die als ze loskomen de boel aardig beschadigen.

Op internet ben ik meerdere verhalen tegen gekomen, maar er staat niet heel duidelijk bij tot welk bouwjaar dit een issue kan zijn.
wat extra werk vind ik niet erg, maar als er al (permanente) loctite op de bouten zit ben ik bang dat ik dit niet goed schoon krijg zonder dat er resten in het blok terecht komen.

Vandaar mijn vraag, hebben jullie ervaring met dit probleem, of informatie over op welke bouwjaren dit van toepassing kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jedr13



Geregistreerd op: 11-2-2018
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Feb. 2018, 21:03    Onderwerp: Re: Freewheel bouten check Reageer met quote

JeGo schreef:
Hallo

Ik heb op dit forum al een hoop nuttige info gevonden over de motor. Vooral wat betreft het sleutelen.
Maar over 1 issue ben ik nog niet helemaal uit.
Er is hier wel eerder een topic over geweest, maar deze is al wat ouder en ik vraag me af of hier inmiddels meer over bekend is.

Ik heb mijn droommotor een ktm 990 sm uit 2008 sinds een paar weken, maar hij ligt nu in onderdelen omdat ik de onderhoudshistorie van deze motor niet ken. En ik daarom graag het zekere voor het onzeker neem.
Nu zijn er ook een aantal bekendere kwaaltjes die ik graag wil voorkomen/checken.
Het gaat hierbij onder andere om de freewheel bolts. 6 boutjes die als ze loskomen de boel aardig beschadigen.

Op internet ben ik meerdere verhalen tegen gekomen, maar er staat niet heel duidelijk bij tot welk bouwjaar dit een issue kan zijn.
wat extra werk vind ik niet erg, maar als er al (permanente) loctite op de bouten zit ben ik bang dat ik dit niet goed schoon krijg zonder dat er resten in het blok terecht komen.

Vandaar mijn vraag, hebben jullie ervaring met dit probleem, of informatie over op welke bouwjaren dit van toepassing kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp


Ik heb exact dezelfde vragen cheesy Ben sinds kort eigenaar van een 990 smr (2009).
Ik lees graag mee welke modellen er preventief onderhoud moeten hebben devil thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6725
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Feb. 2018, 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

voor zover ik weet is er alleen een officiele mod voor 2003 en 2004 modellen 950:
Rotor TB LC8 14-10-2004

staat in de download sectie (pb naar mij voor toegang)

bij latere modellen zou dit af fabriek al gemonteerd moeten zijn met lde juiste loctitie en het juiste moment.


In principe kan iedere KTM dealer je via het netwerk met de fabriek vertellen of er modificaties open staan voor jou motor.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif