lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Naar Dakar (Intercontinental Rally)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 20 Jan. 2018, 11:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ride on!!! Houd alles heel en geniet van een mooie raid!
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Feb. 2018, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ook even een berichtje. Vandaag aangekomen in Senegal. Morgen 150km strand en zondag rondje meer en het zit er op. Zogoed als probleemloos. Wel 2 hele zware dagen gehad in Mauritanie in de duinen en op een bergpas die meer voor kamelen geschikt was met stenen van 30cm. Heb veel bekijks en bewondering met de SE. Alles op film dus als ik terug ben dit topic met video en fotos vullen
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 8 Feb. 2018, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote


Wat een gave belevenis. Eigenlijk vlekkenloos verlopen. Marokko was voor mij bekend gebied, wel een paar nieuwe delen gezien. Ik heb hier op 60-70% gereden om mezelf en motor te sparen voor de 2e week in Mauritanie. Ik kon zonder al te veel inspanning in de top 5 meerijden. Weselijke Sahara was vooral hard rechtuit met veel wind. In Mauritanie 2 hele zware dagen gehad waar ik het uiterste van m'n lichaam en motor heb gevergd. De eerste dag was in de duinen waar 3 CP waren met 5u straftijd bij missen. Ik was er al snel achter dat ik de motor zou slopen als ik deze zou proberen te halen, zo zacht was het zand. Maar om het duinengebied uit te komen viel niet mee. Ik heb iets van 60km moeten ploeteren en de motor wel 40x plat moeten leggen om de wielen uit het zand te halen. Kokende benzine was hier het grootste probleem. Vaak liep ik dan vooruit om te verkennen en liet de motor afkoelen. Onder een boom gaan zitten en m'n opties bekijken. Vrouw gebeld en met het laatste beetje energie naar de CP buiten het gebied gekomen waar ik 1.5L water van de orga opdronk. Daarna de 50km naar de finish gehobbeld. De 2e zware dag kwam na het mssen van een bergpas. Ik dacht dat er nog wel een zou komen. En ja na 60km ploeteren door stenen, rivierbeddingen en prikkeldraad vond ik er een met stenen van 30cm. Heeft me een uur gekost en moest om de 100m stoppen om de verzuurde armen los te krijgen en op adem te komen. Daarna over asfalt naar bivouac. De dag erna was de mooiste, maar dat komt nog wel in m'n verslag.
Al met al zonder te vallen (wel omgevallen in de duinen natuurlijk) en zonder stukken of lekke banden de finish gehaald. Motor begon de laatste dagen wel wat te protesteren. Als die met de container weer terug maar wat liefde geven. Ik heb 2 achterbanden gebruikt en de voorband niet gewisseld. Verder de luchtfliter 2x uitgeklopt en wat koelvloeistof en olie bijgevuld. De rally was veel minder competatief dan ik gewend was, er was een hele vriendschappelijke sfeer. Een ervaring om nooit meer te vergeten.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 8 Feb. 2018, 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

Fijn man thumbsup

Heerlijk genoten zo te lezen!
Kan niet wachten op meer foto's filmpjes en tekst Smile

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 8 Feb. 2018, 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

Nice. Klinkt als een mooi avontuur. Ben benieuwd naar nog meer plaatjes...

Gr. Dekster

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Feb. 2018, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 0 (Almeria)

Keuring is snel gebeurd, papieren invullen en stickers plakken. Accu leeg gestart, maar met reserve accu slaat motor snel aan. Langs de kust gereden om accu op te laden. Geklooi om de routes op gps te krijgen. ‘s Avonds briefing op het strand. Uiteindelijk uit wezen eten in de stad en te laat naar bed.




Dag 1 (Almeria - Mahirija; 10 170km L)

Show start op het strand met 200m gravel om 8u16. Dan naar haven die ik herken van de Tuareg rally 2010. Ik parkeer m’n motor achter de andere SE van een Tsjech (let op kenteken), hij zou later op de dag z’n accu koken door een defecte spanningsregelaar en een lift krijgen van mijn service team. Boot vertrekt 1u te laat (12u) en vaart heel langzaam door wat motorproblemen. Ik loop wat rond geef onze Franse teamgenoot les in GPS en probeer wat te slapen, ook krijgen we een briefing voor de eerste dag. In het schemer de papieren invullen in Melilla en als eerste de haven uit, pinnen en begonnen aan liaison in Marokko. Ik heb een heldere bril geleend want het wordt snel donker. Ben km’s aan het aftellen want het is erg koud. Bij het tankstation kan ik bijna niet betalen door de stijve vingers. Ik ga wat eten bij het restaurant ernaast, kotelet met friet, cola en koffie. Eindelijk kom ik aan in het bivouac, maar serviceteam komt pas laat omdat deze nog een Tsjech met een SE op sleeptouw nemen. Ik drink koffie bij het Duitse Race4Fun team met 2 bekenden van de Tuareg rally.

https://www.youtube.com/watch?v=Efjq_WYcnCQ





Dag 2 (Mahirija - Hassilabied; 25km L, 415km SS)

Na een korte en koude nacht start ik de liaison net als het licht wordt met dik ondershirt en dikke handschoenen. Tsjech met SE mijn reserve spanningsregelaar aangeboden, maar die is er al helemaal klaar mee en gaat naar huis. Liaison van 25km, motor begint te stotteren maar op het laatste stuk wat onverhard was geen problemen meer dus ik denk bevroren cabs. Mijn start is om 8u16. Veel hotseknotsen off piste en daarna wat sneller werk. Laatste deel van eerste proef was een mooie vloeiende piste waar ik echt van kan genieten. Daarna volgde 110km liaison. Platteau de Rekam lag er erg slecht bij, waarschijnlijk door de Africa Eco Race. Veel bekende stukken. Kom 1.5u te vroeg aan bij de start van de 2e special, gelukkig ziet Jiri dat er veel motorrijders onnodig moeten wachten en past de starttijden aan. De 2e special begon in een maanlandschap en eindigde in de duinen, paar hoge gepakt voor de fun. Lange dag, net voor het donker en na 9u in het zadel kom ik aan in het bivouac. Bagage bakje onder het zadel weer eens goed vastgezet met een andere bout en duct tape, benzinetank lekt wat, maar dit gaat de volgende dag vanzelf over. De olietankontluchting lekt wat, klem vervangen door slangenklem. Ik verhoog de veervoorspanning aan de voorkant 1 draai. 7e plek

https://www.youtube.com/watch?v=OCqzhcD4sYo#





_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
vraptor



Geregistreerd op: 1-8-2011
Berichten: 192
Woonplaats: noord holland

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Feb. 2018, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Respect voor deze trip!! 😊👍
_________________
950 adv 2011-2019
1090 Adventure R 2019-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 13 Feb. 2018, 9:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 3 (Hassilabied - Zagora; 6km L, 300km SS)

Eindelijk een goede lange nacht. Begin in de duinen. Daarna voornamelijk snelle pistes bekend uit de oude Dakar. Leuke navigatie met OSM kaarten (om duingebied heen en van de andere kant naar CP) en krijg complimenten van Murchi Garcia. Paar snelle zoutmeren waar ik net geen 200km/u haal. Ik ben vroeg in Zagora en ga tanken en zie het hotel van Libya rally 2014. Maak nog een foto bij het beroemde bord. Relaxte middag op camping met Nikolai. Taktiek van zorgen dat je niet moe wordt lijkt te werken, ben erg fit heb alleen een beetje stijve kuiten. 4e plek.

https://www.youtube.com/watch?v=u5UNjYmltTk







Dag 4 (Zagora - Icht; 500km)

Na ontbijt met couscous, Senseo, een vage vis uit blik en een legermaaltijd begin ik aan de liaison gevolgd door 2 specials. De eerste was 220km en behoorlijk zwaar. Het begint met kleine duintjes waarin ik een paar keer vast rij, daarna er toch maar meer omheen dan overheen. Dan volgt er een stuk over opgedroogte rivier bedding met knapperige korst, na 15min ben ik er wel klaar mee. Het laatste stuk is een pas over scherpe stenen ik dacht dat het een paar honderd meter zou zijn, maar er kwam geen eind aan. 14 minuten te laat om de 2e special te starten, baal er goed van want dat leek me een mooie special van maar 80km over snelle pistes. Ga eten in dorpje en rij na een half uur verder. Na 90km kom ik erachter dat rits van linker zak open staat. Portemonnaie is weg. Rij terug naar plaats, maar iedereen is weg die er was toen ik at. Met geld van Zwitsers tank ik nog wat en rij naar Icht. Een dag om te vergeten.
Maar 6 motorrijders halen de starttijd voor de 2e special; vandaag 7e plek. We staan op dezelfde camping als Libya rally 2014. Mijn led koplampje (2e) is weer overleden, gelukkig krijg ik van Murchi Garcia een ouderwetse bolle BA20 want we moeten toch vaak voor het zonsopgang starten met de liaison. Ben ook een bout van de benzinetank verloren, een andere M8 met wat duct tape wordt zijn vervanger.

https://www.youtube.com/watch?v=qIj6yB12JPo



_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 13 Feb. 2018, 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

Kerel ! thumbsup
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Feb. 2018, 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 5 (Icht - Smara; 50km L, 450km SS)

Een van de mooiste dagen van de rally. 450km zigzaggen tussen de Africaanse bosjes. Beelden van een blauwe 2CV met een bestuurder met baard komen in me op. Ik ben dik 4uur aan het genieten. Aan het einde kom ik bij een militaire controlepost, ik begrijp niet helemaal wat ze willen en geef maar weer gas. Later bedenk ik me dat ze waarschijnlijk een fiche (kaartje met persoonlijke en motor gegevens) wilde hebben. Smara is een vieze stad, stinkt naar zwavel en het waait er hard. Ik eet tajine in de ronde kamer van de camping en besluit deze te huren voor de nacht voor het team, ze zijn me dankbaar want kamperen in deze wind is niet leuk. Gedeelde 4e plek.

https://www.youtube.com/watch?v=m_ZKJQP5woM






Dag 6 (Smara - Dakhla; 50km L, 450km SS)

450km over vlak snel terrein door stof storm in iets meer dan 4u. Is als skieen met mist, was blij met elk spoor van menselijk leven. Motor begint slecht te lopen na refueling maar blijkt uiteindelijk door de stevige zijwind te komen die m’n vlotterbakken leeg trekt. Opeens een paar duinen die ik niet kan weerstaan. Na proef, vis gegeten bij restaurant aan de kust. De surf camping die als bivouac dient is nog niet af. We slapen in een huisje zonder toilet en weer geen douche gehad. Eten 's avonds in het net geopende restaurant lijkt haute cuisine, weinig op mooi opgemaakt groot bord, niks voor een rallyrijder dus (en ook niet voor kite-surfers waarvoor deze plek ideaal is)
11e tijd (denk dat ik een CP gemist heb = 2u straftijd anders 3e plek).

https://www.youtube.com/watch?v=Zf8eSwXeihQ





[

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 15 Feb. 2018, 14:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 7 (Dakhla - Nouadhibou; 450km L)

Voor de lange liaison ga ik tanken in de stad Dakhla (2x25km), later blijken er om de 10km tankstations langs de kust. Het is weer best fris dus blij met mijn regenjas. Rij een stuk met onze Franse vrienden mee maar die gaan natuurlijk uitgebreid lunchen. Ik gooi m’n tank voor de laatste keer vol met goedkope en goede kwaliteit Marokkaanse benzine. Bij de grens ben ik snel Marokko uit en begin aan het stuk niemandsland. Er is geen pad te bekennen en de verhalen over landmijnen maken met een beetje onrustig. Na het nemen van vingerafdrukken, foto voor op visa en een stuk of wat stempels kan ik door. Ik wissel geld en blijkt dat er nieuw en oud geld is wat een nul scheelt. Koop ook een sim kaart die ik uiteindelijk niet aan de praat krijg. De eerste Mauritaanse zandduinen gezien, deze probeerde de weg over te steken. In het bivouac (surf camping) huren weer een huisje want er staat weer stevige wind. Dit keer heeft het huisje een wc en toilet. Wel jammer dat er geen waterdruk is. als alternatief duik ik de oceaan in, dat frist lekker op na 2 dagen niet douchen. Ik ga nog benzine halen in de stad met een van de monteurs, het is echt een stereotype Africaanse stad met vlees en fruit langs de weg en overal plastic rommel. Benzine is schaars, diesel is overal te verkrijgen. Ik koop een grote zak mandarijnen om mijn team van de nodige arbeidsvitaminen te voorzien. ‘s Avonds eten we worsten, legermaaltijden (ikke 2 natuurlijk) en een kop Senseo opgewarmd mbv de agregaat.

https://www.youtube.com/watch?v=sDmcajQH5n0





Dag 8 King stage (Nouabhibou - Benichab; 60km L, 220km SS1, 150km SS2)

De eerste special zal moeilijk zijn en de tweede extreem uitdagend. Maar ik heb het erg naar m’n zin in de eerste, het begint met snel werk op open vlakte tussen de zandduinen door, vervolgens een pad van km’s in redelijk harde duinen. Ik raak bijna een andere motorrijder als ik een piste op schiet nadat zijn voorligger voorbij is. Niet gekeken of er een 2e aan kwam. Daarna 25km op cap door glooiende hogere duinen. Het is echt genieten. Vervolgens op laatste vlakke stuk naar de refueling, 2km voor het einde stopt m’n motor ermee: benzine op. Murchi is mijn reddende engel en sleept me de laatste meters. Biets een volle tank bij elkaar (20L eigen benzine) want ik wil niet nog een keer zonder komen te staan, maar die volle tank ga ik later bezuren. Er zijn 3 CP’s die 5u straftijd geven bij missen. Al snel heb ik door dat ik m’n motor sloop als ik deze 3 probeer te halen en besluit om aan de rechterkant het duingebied uit te rijden omdat het hier lijkt alsof de duinen stoppen en wat meer begroeiing is. Maar dit duinen gebied lijkt oneindig na elke duinenrij komt een nieuwe. Motor stopt er om de 100m mee door kokende benzine. Ik verken stukken lopend maar kan niet voorkomen dat voorwiel zich >40x begraaft en het optillen van de motor gaat steeds moeizamer, ik denk aan opgeven. Vind een boom met verkoelende schaduw en bel m’n vrouw. Geeft hoop en energie en ik ga weer verder. Op een gegeven moment rennen 3 kamelen voor me uit en daardoor kan ik zien waar ik moet rijden, maar 1 struikelt in het zachte zand en ik laat ze maar gaan. Na nog een aantal duinpartijen kom ik aan bij een CP waar Jiri (de grote baas) staat, hij verteld me dat ik de laatste rijdende motorrijder ben en dat na een stuk kamelengras snellere pistes komen en het nog maar 50km is. Dit moet lukken met de hoeveelheid benzine en energie die ik nog heb. Voordat ik ga drink ik eerst hun voorraad water op want ik had zuinig gedaan zodat ik een eventuele nacht in de woestijn zou overleven. Onderweg kom ik nog een man tegen lopend over een grote vlakte in een zwart gewaad, geen idee waarheen of waarvoor?! Behoorlijk op kom ik aan in het bivak onder de sterren en eet een voedselrantsoen en een pizza. 10e plek (laatste van de motoren die de finish heeft gehaald met 15u straftijd)

https://www.youtube.com/watch?v=LVJA9TYA9PY&t=2s







Als je de route en mijn track in Google maps bekijkt krijg je een beter beeld wat ik heb gedaan. Achteraf misschien beter om toch voor de CheckPoints te gaan want nu veel meer km's door wat lagere maar erg zachte duinen. Als ik had geweten dat de duinen lang gerekt waren in de richting die ik juist had genomen had ik wel een andere keuze gemaakt. Achteraf.....




_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 15 Feb. 2018, 23:50    Onderwerp: Reageer met quote

jep, its all in the game smiley
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Za, 17 Feb. 2018, 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 9 (Benichab - Azouqui (450km SS, 30km L)

De dag begint met wat CPs in de duinen. Recht voor de fotograaf ga ik over m’n stuur eraf stap op en schiet er me flink stoot gas weer vandoor. Zo kort mogelijk erin en snel er weer uit is de truuk in deze duinen, verder snelle pistes. Na refueling moeten we een bergpas over, ik mis deze (zoals velen) maar denk dat er nog wel een mogelijkheid komt. Na 35km buig ik steeds verder van de route af maar ik ben het point of no return al voorbij. Na nog meer zwarte rotsen kom ik aan in een zanderige rivierbedding. Gedeelten zijn afgeschermd door prikkeldraad waar ik steeds over of onderdoor moet. Ik voel me echt verdwaald en verlies ook nog bijna mijn schakelpedaal na lostrillen boutje. Op een gegeven moment zie ik een dorpje opdoemen op m’n gps waar het asfalt weer begint. Helaas is dit nog steeds aan de andere kant van de berg. Als de afstand nog maar 8km is doe ik een poging maar de stenen zijn te groot. Bij een herder vraag ik hoe ik bij Oujeft kom en hij maakt het gebaar van een grote boog. Ik ga weer op pad en vind eindelijk een pas, maar deze is meer geschikt voor kamelen met stenen van 30cm. Ik doe er ruim een uur over en moet om de 100m stoppen om op adem te komen en de verzuurde armen weer in beweging te krijgen. Wat ben ik blij als ik boven kom. Aan de andere kant wat locals met toeristen op sleeptouw. Na nog wat duinen kom ik op asfalt en vind benzine uit oude oliekan en pet flessen. Nu heb ik weer voldoende om het bivouac te halen. Over asfalt komt ik aan, geweldige canyons hier rond Atar. M’n team is er al. Ik wil mijn startkaart inleveren maar ze verteld me dat het beter is om de 30km naar de finish van de special te rijden om zo nog een eindtijd van de special te halen. Dit is een mooie zanderige piste waar ik flink snelheid kan maken en een mooie asfalt bergpas. Voldaan kom ik aan op het bivak klop m’n luchtfilter uit en ga maar weer eens veel eten. Morgen kunnen we uitslapen. 10e plek met 8u straftijd.

https://www.youtube.com/watch?v=3uVTcOnYD7A

[








Bij het waypoint symbool zit de Tifoujar pass, die we op dag 10 rijden, als ik dat had geweten......
[size=11pt][font=arial]
[/font][/size]


Dag 10 (Azouqui - Akjoujt; 250km)

De mooiste rallydag van m’n leven. Alles zat er in. In het begin een hele snelle gravel piste van 50km, maar na het missen van 2 bochten en bijna in de keien eindig besluit ik het maar iets rustiger te gaan doen. Daarna wordt het vrij zwaar, zanderig met stenen 1 en 2e versnelling werk. Op een gegeven moment wordt de motor warm en stop ik 15min in een dorpje om motor en mens af te laten koelen in de schaduw van een boom, daarna wordt het weer sneller piste. Mooie vlaktes, glooiende duinen, ongelofelijke oasis en een geweldige zandhelling (Tifoujar Pass) volgen. Ik zie hem opdoemen, geef volgas en ben zo boven. Daar zie ik de drone van de fotograaf, maar heb hem zelf nergens gezien. Zand in alle kleuren van de regenboog vandaag, wouw wat mooi.
Weer bivouac in de de duinen. Vrij vroeg kom ik aan en eet met vol aan Spaanse worst, wat een top lui zijn dat zeg. Kijk motor na met boordgereedschap en hoor dat m’n team niet bij het bivouac kan komen (zanderige piste is teveel voor het busje met zware aanhanger). We kamperen net naast de weg. Ik rij in de raceauto van Maarten naar de briefing en daarna eten we nog een pizza en drinken nog Tsjechisch bier. 7e plek vandaag.

https://www.youtube.com/watch?v=alxxoysn-SA






Sorry voor de pruts lay out, maar ik heb geen idee hoe de foto's kleiner af te beelden.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE


Laatst aangepast door GezwindeSpoed op Ma, 19 Feb. 2018, 16:00, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frank



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 266

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Feb. 2018, 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtig!
_________________
R!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 20 Feb. 2018, 9:05    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 11 (Akjoujt - Nouakhott; 410km)

Ontbijt weer met een voedselpakket.Het wordt een snelle dag met weinig spectaculaire gebeurtenissen. Na de refueling werd het nog sneller, hele stukken 160 gereden. De laatste 50km werden leuk, mooie zandpaden en de laatste 15km leek op een tankbaan op de Oirschotse heide. Flink gas kunnen geven dus. Bij de finish krijg ik applaus van de 2 snelle Tsjechen. Het bivouac is aan het strand met hoge golven en mooi parasolletjes. Er is een werkende douche dus eerst de zee in en daarna afspoelen onder een warme douche. ‘s Avonds eten we heerlijke gamba’s. 5e tijd.

https://www.youtube.com/watch?v=larAV-6Yr5A&t=4s




Dag 12 (Nouakchott - St Louis; 320km L)

Vandaag alleen liaison door natuurpark over de Senegal rivier naar Senegal. Ik ga om 6u45 op pad en drink onderweg een oploskoffie en eet omelet. De grensovergang gaat erg soepel en binnen een uurtje ben ik Mauritanie uit en Senegal in met heel wat stempels rijker en vingerafdrukken armer. Het bivouac is bij de Zebrabar, een eiland voor de kust bij St Louis. Het doet me denken aan Costa Rica. Het Gazelle bier (63cl) smaakt me uitstekend en in de keuken kan je kiezen uit één maaltijd, die wel erg lekker smaakt. De camping ligt bezaaid met stevige doorns die zo door m’n slippers heen prikken. ‘s Ochtend blijken ze ook door m’n onderzeil en slaapmatje geprikt te hebben dus lek matje.

https://www.youtube.com/watch?v=RJSXuW_Qf5w




_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif