Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TRooPER
Geregistreerd op: 5-10-2010 Berichten: 190
|
Geplaatst: Wo, 10 Jan. 2018, 15:58 Onderwerp: |
|
|
mijn laatste aankoop batterij was bij 'motobatt' met bijpassende lader omdat de 950s soms te lang onbereden blijft staan in winter.
50,- voor de batterij (okt 2015): motobatt mbtx9u gel accu
40,- voor de lader : motobatt big boy acculader |
|
Naar boven |
|
|
Rikkert
Geregistreerd op: 12-7-2015 Berichten: 107 Woonplaats: Winsum (Gr)
|
Geplaatst: Wo, 10 Jan. 2018, 16:43 Onderwerp: |
|
|
TRooPER schreef: | mijn laatste aankoop batterij was bij 'motobatt' met bijpassende lader omdat de 950s soms te lang onbereden blijft staan in winter.
50,- voor de batterij (okt 2015): motobatt mbtx9u gel accu
40,- voor de lader : motobatt big boy acculader |
En hoe bevalt de accu? |
|
Naar boven |
|
|
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Wo, 10 Jan. 2018, 18:13 Onderwerp: |
|
|
Ik heb mijn accu gekocht bij www.zietech.de.
EAN nummer: 4043981095272
Kost nu 129,24.
Is vast voor een betere prijs te vinden. _________________ KTM 950 adv op noppen |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 10 Jan. 2018, 21:29 Onderwerp: |
|
|
TRooPER schreef: | mijn laatste aankoop batterij was bij 'motobatt' met bijpassende lader omdat de 950s soms te lang onbereden blijft staan in winter.
50,- voor de batterij (okt 2015): motobatt mbtx9u gel accu
40,- voor de lader : motobatt big boy acculader |
waarschijnlijk een prima accu hoor, maar wat mototbat hier een 'gel'accu noemt, is in de werkelijkheid gewoon een AGM (absorbed Glass Mat) accu: maw: er zit geen plas zuur in, maar het zuur zit tussen de platen opgezogen in glasmatjes. Hierdoor kunnen de platen dichter langs elkaar liggen zonder sluiting te maken. Dat geeft dan weer een hogere capaciteit en vooral een hogere startstroom.
De originele Yuasa accu is OOK een AGM accu.
De motofiets Lithium accu's die aangeboden worden zijn allemaal Lithium Ijzer Fosfaat accu's (liFePO4):
- licht (rond de kilo ipv dikke 4 kilo)
- hele lage zelfontlading (dus lopen niet leeg in de winter..)
- maar LAGERE capaciteit, (dus sneller wel leeg als er nog een alarmsysteem of andere 'lek'gebruiker aan hangt!
- hoge startstroom.. EN
- meer 'bruikbaar deel...' van de capaciteit voor starten (bijna leeg levert ie ook nog dikke startstroom), MAAR
- lage startstroom bij KOUDE accu (onder 0 celcius..)
LiFePo4 accus hebben nagenoeg dezelfde laadspanning als een AGM accu, en kunnen dus zonder verdere fratsen 1-op-1 uitgewisseld worden.
Alleen met 'doorladen' (te hoge spanning) of diepontladen (te lage spanning) zoals de druppellader doet moet je oppassen. Maar bijna alle moderne druppelladers doen dat goed.
dus: Lithium is een prima oplossing, ALS je niet je motor buiten laat staan in de winter en wil rijden. EN, koppel hem los als je je motor lang stil laat staan, zodat ie niet volledig leeg raakt... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Do, 11 Jan. 2018, 9:18 Onderwerp: |
|
|
Jerome PB,
*je linkje werkt niet _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 16 Jan. 2018, 20:16 Onderwerp: |
|
|
http://www.motobatt.com/MBTX9U
let op: Deze accu is beduidend kleiner dan de originele accu in zowel capaciteit als CCA.
(sommige winkels vermelden geen specs...) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|