lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

tja, daar gaat ie, die batterij?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
woutermtb



Geregistreerd op: 8-8-2017
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Nov. 2017, 8:16    Onderwerp: tja, daar gaat ie, die batterij? Reageer met quote

Hallo, Ik heb in augustus een ktm990 2010 gekocht die al wat stil had gestaan, doordat de vorige eigenaar een ander moto had gekocht en deze hield in de veronderstelling dat hij wel af en toe nog op deze zou springen...
(dokter van 60j die net een 6cylinder bmw erbij nam)
Bon, zoals mensen met geld, een perfecte historiek bij de dealer, dus opstappen en meenemen 300km naar huis...

In de laatste maanden dan 4500km getoerd, tof!!!! Hij had me gezegd dat batterij 3j terug vervangen was.

Moto slaapt in een schuurin andere straat, geen electriciteit, ja, je voelt hem komen... afgelopen dinsdag in eerste Vorst wil ik een mooie tocht maken, en.... starter draait en draait, maar motor niet.... En met de laatste restjes energie start hij op het moment dat de stroom even weggaat , klokje op 12u... draait paar seconden bizar en herpakt zich, alles goed...

De mooie tocht gemaakt, onderhouds boekeje erbij en batterij eruit en naar huis.. Nu druppellader gekocht, aangesloten en error> 3 kansen, verkeerde polen, nope, te hoge voltage of te lage (zal ik straks meten als iedereen wakker is en ik op zolder de meter kan zoeken of batterij kapot.... (hm, 4 opties dan...)

Kan dit? Van 1 keer leegtrekken??

Is dit ok? https://www.rad.eu/nl/c/p/31846-nitro-gesloten-batterij-onderhoudsvrij-ytz14s.htm

Weeral bedankt voor alle hulp...

Wouter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2031
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Nov. 2017, 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

Tja. Dat kan en 3jaar+ voor een moto accu die veel stil stond kan ook al eind verhaal betekenen hoor.

Geen ervaring met Nitro. Specs kloppen wel.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race katie & Ready to race Husa.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
woutermtb



Geregistreerd op: 8-8-2017
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Nov. 2017, 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

En, als voltage correct is? Dan kan het toch kwaad ermee te rijden??
Dus, beste al nieuwe bestellen??

W
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 547
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Nov. 2017, 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zo'n Nitro in mijn vorige 950S gehad(b)
Zelfs na 2 maanden in een koude garage, starten zonder probleem...

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
woutermtb



Geregistreerd op: 8-8-2017
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Nov. 2017, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm, net even de voltmeter erbij, zou het kunnen dat ik de batterij te hoog geladen heb??? Ik meet dikke 14 v.....

???

W
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
woutermtb



Geregistreerd op: 8-8-2017
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Nov. 2017, 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

ik bedoel 15.5....
maar nu bij 2de poging laadt hij, bizar....

W
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 896
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Nov. 2017, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Geen hele rare waardes bij lopende motor.
En/of net gelopen motorfiets.

Als ik jou was zal ik hem gewoon lekker vervangen.
Zijn de grootste kosten niet en bespaard een hoop ergenissen.

Bij het erg diep ontladen van een accu vinden ze het meestal niet zo heel fijn. Verder kan de voltage wel redelijk zijn echter kunnen ze bijvoorbeeld
geen lading meer bij zich houden.


Elke vervangsaccu is prima. Bij het ene merk voelt de ander zijn voordeel en /of goede ervaring. En bij een ander misschien weer wat negatief's over die accu.

Een van de belangrijkste dingen is natuurlijk dat die correct past op je fiets (+/- polen op juiste locatie)

Verder is het altijd raadzaam om de orgineel voorgeschreven accu te monteren. Deze zijn vaak erg duur. Neem je dan een vervanger let er dan op dat de CCA waarde overeenkomt!

(Even voor je opgezocht: "CCA : 230A, dit is voorgeschreven. )


Succes!

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit 'T Gooi,
Tim.

KTM adv s 950 GO!!!!!!!!!
2 alpjes

www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif