lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Motorproblemen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lynxmania



Geregistreerd op: 9-4-2017
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Apr. 2017, 14:54    Onderwerp: Motorproblemen Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een tweedehands SMT gekocht van het jaar 2013. Hij heeft slechts 6000 km. De vorige eigenaar was bezig met verbouwingen en de moto heeft hierdoor 1 à 1.5 jaar onbeschermd buiten gestaan in weer en wind...
Ik heb deze nu ongeveer een dik jaar in mijn bezit. Ik heb er onmiddellijk een groot onderhoud op laten doen bij een officiële ktm dealer.
De enigste veranderingen die gebeurd zijn is de montage van 2 leovince uitlaten door de vorige eigenaar. Ik heb bij het onderhoud er de mapping laten opzetten voor de Akrapovic uitlaten waardoor hij beter rijdt. Misschien ook nog nuttig om te weten: de ketting en tandwielen zijn al bijna versleten. Ook waren de voorveren anders afgereld. Hierdoor denk ik dat de vorige eigenaar er continue wheelies heeft mee liggen rijden.

De 3 problemen:

Soms (4/10 keer) valt hij stil bij het vertrekken met koude motor. Dus ik trek op in eerste, ik trek de koppeling in en hij valt onmiddellijk stil. Geen schok of andere. Gewoon direct 'dood'. Net hetzelfde zoals je hem in eerste zet en je hebt de zijstandaard vergeten in te klappen. Ik start hem dan opnieuw en dan doet hij het wel terug goed... Elke keer laat ik hem een paar minuten stationair draaien vooraleer ik ermee vertrek.
De ktm garage heeft mijn koppelingshendel bijgeregeld, maar dat heeft dus niets geholpen.

Heel regelmatig blijft de gas precies hangen. Hij draait dan stationair rond de 2500 toeren. Dit begint hij meestal te doen wanneer de motor warm(er) is. Het voordeel is wel dat ik mijn gaskraan niet moet open draaien als er wat file is rolleyes
Ik heb de gaskabel eens ingevet met kruipolie en dan gaat het een rit of twee goed, maar het probleem komt dan terug. De ktm garage heeft de kabel nagekeken, maar volgens hun is deze ok. Ze hadden wel voorgesteld om deze toch te vervangen indien het probleem zou blijven.

Bij het vertrekken met koude motor durft hij soms (5/10 keer) te haperen. Dus ik trek op en dan is het net alsof hij geen naft krijgt en wilt stilvallen. Ik heb het ook is gehad wanneer ik gewoon een constante snelheid aan het rijden was. Toen was ik ook nog maar net vertrokken (dus koudere motor) Hij hapert 3 tot 4 keer achter mekaar. Ik blijf dan de gaskraan op een contante open houden en het probleem lost zichzelf op.

Ik vermoed dat er ergens iets is aangetast door oxidatie of roest door het buiten staan, waardoor deze de problemen geeft. Wat denken jullie?

Alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Apr. 2017, 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

Tps verkeerd gesteld of defect.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2017, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

ja kan, of koppelings-hendel-schakelaar. danwel idd zijstandaard interlock.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Lynxmania



Geregistreerd op: 9-4-2017
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di, 24 Okt. 2017, 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ondertussen is de motor binnen geweest voor herstelling. Aangezien de garage het ook niet goed weet, hebben ze naar KTM zelf gebeld. Volgens KTM is de gasklephuis defect. Dit onderdeel kost 950€!!!! Volgens mijn garage geeft de tps juiste waarden aan. Ze geven wel toe dat de tps mogelijks slechte waarden geeft tijden het rijden, maar dat kunnen ze niet meten...

Wat zouden jullie doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Okt. 2017, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

Tp's vervangen...
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif