Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jww
Geregistreerd op: 12-5-2017 Berichten: 164
|
Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 20:28 Onderwerp: |
|
|
Nou, mijn issue lijkt opgelost. Vanochtend de carterontluchting los gehaald en filter overheen gestopt, helaas nog altijd rook.
Met de flowmeter de gasklephuizen gesynchroniseerd. Stonden behoorlijk uit balans, en wat denk je: geen rook meer.....
Behoorlijk gereden, blok flink warm, geen rook meer te bekennen.. en rijdt ook als een trein moet ik zeggen, nog mooier.
Weet niet of je het al geprobeerd hebt maar proberen waard. Wat een super handig stukje gereedschap trouwens, geen gedoe met slangen etc. 1 iemand gevonden die deze opmerking maakte in een topic op advrider. |
|
Naar boven |
|
|
Frank
Geregistreerd op: 30-4-2011 Berichten: 266
|
Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 20:39 Onderwerp: |
|
|
_________________ R! |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Ik had het ook al eens ergens gelezen, maar hechtte er echt geen geloof in.....
Dat kan toch niet de oplossing zijn ?????
Hebben we een halve motor gesloopt voor niks ????? _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Jww
Geregistreerd op: 12-5-2017 Berichten: 164
|
Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 21:08 Onderwerp: |
|
|
Ach ja als het wel gefixt is.. dan denk ik:
Hoop kennis opgedaan
Weet waar ik mee rij
Kunnen er weer heel veel kms tegenaan
Proberen waard zeg ik het synchroniseren. |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 22:13 Onderwerp: |
|
|
Ik ga het zeker proberen hoor, zat al in de planning.
Kan het wel heeel moeilijk geloven dat het mijn probleem oplost.
Keep you posted _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Do, 5 Okt. 2017, 14:37 Onderwerp: |
|
|
Vandaag de Flowmeter thuis gekregen dus direct de carbs gesyncd.
Ze stonden echt mijlenver uit elkaar
En inderdaad als je de motor nu stationair laat draaien en geeft dan een stoot gas, dan heb je geen blauwe rook meer......
MAAR als dan toch eens stevig aan het gas gaat hangen, dan zie je toch dat probleem er nog altijd is
Ik laat het voorlopig zoals het is.
Het roken is veeeel minder dan voordien, eerst maar eens wat rijden om te zien hoe het verder gaat. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Jww
Geregistreerd op: 12-5-2017 Berichten: 164
|
Geplaatst: Do, 5 Okt. 2017, 19:04 Onderwerp: |
|
|
Gedeeltelijk succes dus, bij mij is alles opgelost. Hele week alweer probleemloos gereden.. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 5 Okt. 2017, 19:18 Onderwerp: |
|
|
opzich een opmerkelijk resultaat, maar mooi dat het zo veel uitmaakt.
gezien echte blauwe rook toch bijna alleen van olie kan komen, moet het dus wel bijna zo zijn dat door het verschil in synchronisatie de ene cilinder de andere fors meetrekt. (Ik neem aan dat ie niet stiekem op 1 cilinder liep? dat hoor je normaliter wel, en je kan het makkelijk zien aan de uitlaattemperaturen)
door een beetje onderdruk in de cilinder kan je wel makkelijk olie langs de zuiger trekken (gelijk bij afremmen op de motor eigenlijk).
dat zou dan vooral samenhangen met de kwaliteit van de zuigerveren (olieschraap met name). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Do, 5 Okt. 2017, 19:40 Onderwerp: |
|
|
Ik vindt resultaat ook wel vreemd, maar dat is toch wat het was.
Verder weet ik 100% zeker dat de olieschraapveren en zuigerveren nieuw zijn en goed gemonteerd.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken verder......
Ga nu weer wat rijden met het ding, en dan zie ik wel wat er gebeurd. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 15 Okt. 2017, 12:26 Onderwerp: |
|
|
Bij het rijden merkte ik nu dat de motor rond 5000omw serieus inhoudt.
Bij constante gasstand, reed hij heel onregelmatig.
Net of elke seconde even het gas dichtdraaid en dan weer open.
Dus van de week de carbs eraf gehaald en tot de conclusie gekomen dat één van de membramen een klein scheurtje had
Deze dan maar nieuwe besteld, alsook het volledige mechanisme dat de gaskleppen bedient.
Hier zat ook meer dan 1,5mm speling op.
Bij nadere inspectie van de carbs heb ik gezien dat er in de voorste een hoofdsproeier zit van 172 en in de achterste een 180.
Is dat verschil niet wat teveel ??
Er zit een Factory kit in, en een Rottweiler intake.
Dus er is wel veranderd geweest tegenover stock.
Maar het verschil is groter dan origineel (155, 160) _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 15 Okt. 2017, 12:48 Onderwerp: |
|
|
mmm mja.. iets met aap en mouw.
ergo.. erg is al vanalles veranderd aan de motor.
het feit dat 'ineens' de synchronisatie veel afwijkt, had misschien ook al een belletje moeten luiden.
Bij dit soort dingen geldt: Je hebt heel veel factoren die je allemaal fout kunt doen. Als je er 3 of 4 hebt die 'niet zeker goed'zijn, dan is je zoektocht al bijna onmogelijk.
advies: kijk welke zaken met zekerheid goed zijn, probeer de rest naar 'origineel' terug te zetten en zorg dat alle basisdingen (onderhoud) goed is.
Ga vandaaruit nieuwe instellingen/afstelling maken.
tja... veel werk, maar uiteindelijk het beste resultaat en waarschijnlijk ook het snelste _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 15 Okt. 2017, 13:19 Onderwerp: |
|
|
Daar ben ik nu een beetje mee bezig.
Membramen en gasschuiven worden vervangen alsook het hele mechanisme voor de gaskleppen.
Dan terug syncen en weer testen....... _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Vr, 20 Okt. 2017, 14:21 Onderwerp: |
|
|
Helaas is het probleem nog niet opgelost....
Heb de gasschuiven en het linkmechanisme vervangen, en daarmee rijdt de motor nu veel beter.
Enkel rond de 5000omw. lijkt hij nog altijd wat in te houden, ik vermoed dat hij hier zeer arm loopt.
Voor de rest is het net een andere motor nu, veel meer power en vooral koppel.
Maar het roken blijft gewoon hetzelfde
Nu vooral bij decceleratie.
Dus aan komen aan een stoplicht, gas dicht en stoppen.
Als je dan, nadat hij even stationair draait een stoot gas geeft, krijg je een grote blauwe wolk.
Vooral uit de linkse demper, van de achterste cylinder dus. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Wo, 29 Nov. 2017, 10:30 Onderwerp: |
|
|
Ondertussen heb ik de moed opgegeven en een nieuwe 1090 R gekocht
De 950 S wordt terug volledig stock gezet en ingeruild bij de dealer.
Ze weten van de problemen, en ook wat ik aan de motor gedaan heb.
Toch nog een faire overnameprijs gekregen.
Na 4 Adventures stopt het 950/990 tijdperk voor mij
Het is een beetje dubbel.
De nieuwe rijdt zeer goed, maar het zal nooit een Adventure zijn zoals de 950 was..... _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Vr, 1 Dec. 2017, 0:36 Onderwerp: |
|
|
dukerider schreef: |
De nieuwe rijdt zeer goed, maar het zal nooit een Adventure zijn zoals de 950 was..... |
Ik ben er ook bang voor..... _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|