lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Blauwe rook, compressie vraag
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, mijn issue lijkt opgelost. Vanochtend de carterontluchting los gehaald en filter overheen gestopt, helaas nog altijd rook.

Met de flowmeter de gasklephuizen gesynchroniseerd. Stonden behoorlijk uit balans, en wat denk je: geen rook meer.....

Behoorlijk gereden, blok flink warm, geen rook meer te bekennen.. en rijdt ook als een trein moet ik zeggen, nog mooier.

Weet niet of je het al geprobeerd hebt maar proberen waard. Wat een super handig stukje gereedschap trouwens, geen gedoe met slangen etc. 1 iemand gevonden die deze opmerking maakte in een topic op advrider.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frank



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 266

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup
_________________
R!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had het ook al eens ergens gelezen, maar hechtte er echt geen geloof in.....
Dat kan toch niet de oplossing zijn ?????
Hebben we een halve motor gesloopt voor niks ?????

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ach ja als het wel gefixt is.. dan denk ik:

Hoop kennis opgedaan
Weet waar ik mee rij
Kunnen er weer heel veel kms tegenaan

Proberen waard zeg ik het synchroniseren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Okt. 2017, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga het zeker proberen hoor, zat al in de planning.
Kan het wel heeel moeilijk geloven dat het mijn probleem oplost.
Keep you posted thumbsup

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Do, 5 Okt. 2017, 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag de Flowmeter thuis gekregen dus direct de carbs gesyncd.
Ze stonden echt mijlenver uit elkaar thumbsdown thumbsdown
En inderdaad als je de motor nu stationair laat draaien en geeft dan een stoot gas, dan heb je geen blauwe rook meer......
MAAR als dan toch eens stevig aan het gas gaat hangen, dan zie je toch dat probleem er nog altijd is evil evil
Ik laat het voorlopig zoals het is.
Het roken is veeeel minder dan voordien, eerst maar eens wat rijden om te zien hoe het verder gaat.

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Do, 5 Okt. 2017, 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

Gedeeltelijk succes dus, bij mij is alles opgelost. Hele week alweer probleemloos gereden..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 5 Okt. 2017, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

opzich een opmerkelijk resultaat, maar mooi dat het zo veel uitmaakt.

gezien echte blauwe rook toch bijna alleen van olie kan komen, moet het dus wel bijna zo zijn dat door het verschil in synchronisatie de ene cilinder de andere fors meetrekt. (Ik neem aan dat ie niet stiekem op 1 cilinder liep? dat hoor je normaliter wel, en je kan het makkelijk zien aan de uitlaattemperaturen)

door een beetje onderdruk in de cilinder kan je wel makkelijk olie langs de zuiger trekken (gelijk bij afremmen op de motor eigenlijk).
dat zou dan vooral samenhangen met de kwaliteit van de zuigerveren (olieschraap met name).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Do, 5 Okt. 2017, 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vindt resultaat ook wel vreemd, maar dat is toch wat het was.
Verder weet ik 100% zeker dat de olieschraapveren en zuigerveren nieuw zijn en goed gemonteerd.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken verder......
Ga nu weer wat rijden met het ding, en dan zie ik wel wat er gebeurd.

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Okt. 2017, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Bij het rijden merkte ik nu dat de motor rond 5000omw serieus inhoudt.
Bij constante gasstand, reed hij heel onregelmatig.
Net of elke seconde even het gas dichtdraaid en dan weer open.
Dus van de week de carbs eraf gehaald en tot de conclusie gekomen dat één van de membramen een klein scheurtje had thumbsdown
Deze dan maar nieuwe besteld, alsook het volledige mechanisme dat de gaskleppen bedient.
Hier zat ook meer dan 1,5mm speling op.
Bij nadere inspectie van de carbs heb ik gezien dat er in de voorste een hoofdsproeier zit van 172 en in de achterste een 180.
Is dat verschil niet wat teveel ??
Er zit een Factory kit in, en een Rottweiler intake.
Dus er is wel veranderd geweest tegenover stock.
Maar het verschil is groter dan origineel (155, 160)

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Okt. 2017, 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

mmm mja.. iets met aap en mouw.

ergo.. erg is al vanalles veranderd aan de motor.

het feit dat 'ineens' de synchronisatie veel afwijkt, had misschien ook al een belletje moeten luiden.

Bij dit soort dingen geldt: Je hebt heel veel factoren die je allemaal fout kunt doen. Als je er 3 of 4 hebt die 'niet zeker goed'zijn, dan is je zoektocht al bijna onmogelijk.

advies: kijk welke zaken met zekerheid goed zijn, probeer de rest naar 'origineel' terug te zetten en zorg dat alle basisdingen (onderhoud) goed is.
Ga vandaaruit nieuwe instellingen/afstelling maken.
tja... veel werk, maar uiteindelijk het beste resultaat en waarschijnlijk ook het snelste

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Okt. 2017, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

Daar ben ik nu een beetje mee bezig.
Membramen en gasschuiven worden vervangen alsook het hele mechanisme voor de gaskleppen.
Dan terug syncen en weer testen.......

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Okt. 2017, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas is het probleem nog niet opgelost....
Heb de gasschuiven en het linkmechanisme vervangen, en daarmee rijdt de motor nu veel beter.
Enkel rond de 5000omw. lijkt hij nog altijd wat in te houden, ik vermoed dat hij hier zeer arm loopt.
Voor de rest is het net een andere motor nu, veel meer power en vooral koppel.
Maar het roken blijft gewoon hetzelfde dozey
Nu vooral bij decceleratie.
Dus aan komen aan een stoplicht, gas dicht en stoppen.
Als je dan, nadat hij even stationair draait een stoot gas geeft, krijg je een grote blauwe wolk.
Vooral uit de linkse demper, van de achterste cylinder dus.

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Nov. 2017, 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen heb ik de moed opgegeven en een nieuwe 1090 R gekocht dozey

De 950 S wordt terug volledig stock gezet en ingeruild bij de dealer.
Ze weten van de problemen, en ook wat ik aan de motor gedaan heb.
Toch nog een faire overnameprijs gekregen.

Na 4 Adventures stopt het 950/990 tijdperk voor mij sad3
Het is een beetje dubbel.
De nieuwe rijdt zeer goed, maar het zal nooit een Adventure zijn zoals de 950 was.....

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Dec. 2017, 0:36    Onderwerp: Reageer met quote

dukerider schreef:

De nieuwe rijdt zeer goed, maar het zal nooit een Adventure zijn zoals de 950 was.....


Ik ben er ook bang voor.....

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif