lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Speling tussen tandwielrubbers en tandwieldrager - cushdrive

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rkr950



Geregistreerd op: 21-7-2017
Berichten: 42
Woonplaats: Santpoort

BerichtGeplaatst: Za, 14 Okt. 2017, 19:46    Onderwerp: Speling tussen tandwielrubbers en tandwieldrager - cushdrive Reageer met quote

Hai, vraagje. Zit ca. 1,5mm (voorwaarts / achterwaarts) speling in achterwiel tandwieldrager en de rubbers in het achterwiel. Geen speling op lagers, die heb ik al vervangen.
Wat ik er zo over lees schijnt een beetje speling normaal te zijn. Maar bij lage toeren hoor ik m. Voordat ik de boel vervang, heeft het zin of is dit verspilde energie en geld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Okt. 2017, 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Als ze nieuw zijn zijn ze normaliter wel spelingsvrij, maar die demperrubbers krijgen idd al snel een beetje speling.
Bij te veel speling slijyen de andere onderelen (lagers, aluminium van de klauw etc): dat wil je vermijden. Daarnaast is het een kwestie van hoe erg je het vind bij het rijden... je went er aan, maar het is net als te veel ketting speling: niet heel fijn.

SMR heeft geloof ik van die ronde rubbers he?

setje nieuw kost ook de wereld niet... 15 euro of zo

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Rkr950



Geregistreerd op: 21-7-2017
Berichten: 42
Woonplaats: Santpoort

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Okt. 2017, 12:26    Onderwerp: Reageer met quote

Thnx en Yup is een SMR, ik vind m wat veel herrie maken komen veel krachten op te staan. Zijn vijf stuks 11 euro per stuk..... vervang de 5 Sprockets van het tandwiel dan ook maar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Okt. 2017, 12:50    Onderwerp: Reageer met quote

als ze erg los zitten en klapperen: dan zie je ook altijd slijtage aan de pockets en de pennen, en slijtstof als je het uitelkaar haalt.


ben je zeker dat de herrie daar vandaan komt? en bijv van de ketting zelf? ketting wel goed gespannen (en vooral niet TE strak?)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Rkr950



Geregistreerd op: 21-7-2017
Berichten: 42
Woonplaats: Santpoort

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Okt. 2017, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

Zat wel rommel tussen, al eerder schoongemaakt. ketting mooi los en speling vrij. Heb alles al uitgesloten wat er mee te maken zou kunnen hebben. Maar misschien ben ik een zeikerd... book2
Komt echt van achteren. Ga spullen bestellen en (de) monteren.
Laat wel even weten als ik de boel vervangen heb. Slechter wordt hij er in elk geval niet van grin3
Ook niet voor niks dat lagers achter ook allemaal weg waren, vermoed dat één en ander wel met elkaar te maken heeft. Ketting en tandwielenzitten er ca. 5000 op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif