lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Mijn eerste echte Superenduro
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 26 Sep. 2017, 8:18    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren motor weer in elkaar gesleuteld. Blijft toch altijd spannend om na zo'n klus de start knop in te drukken. Na ff op 1 pot lopen ging hij mooi lopen zonder rare bijgeluiden. Ik heb de mengselschroeven ook een kwartslag extra gegeven dus nu is het knallen bij gas dicht ook weg, of komt dat doordat de inlaatkleppen veel te strak stonden.
Al met al lijk ik geluk te hebben en ben ik klaar met de grootste onderhoudsklus. Nu nog de waterpomp (ik zie witte sliertjes achter m'n kijkglas), grotere fans voor op m'n radiateur monteren en natuurlijk alle kleine klusjes. Nog minder dan 4 maanden te gaan, lijkt veel, maar is altijd te kort.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 26 Okt. 2017, 9:43    Onderwerp: Reageer met quote

Zo waterpomp ook weer klaar. Zat wel wat mayo tussen de lagersw achter de seal, dus zeker lekkage geweest. Natuurlijk de geupdate seal met nieuwe as en lagers gemonteerd. Lastigste vond ik nog de uitlaat terug monteren.








Daarna begonnen aan de grotere fans....

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 26 Okt. 2017, 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

Uiteindelijk heb ik dit afgeblazen. Rechte fans monteren op een gebogen radiateur gaat mijn pet te boven. Ik had een soort van tyraps om door de radiateur de fans vast te maken, maar hier had ik niet genoeg vertrouwen in. Wel zag ik dat een van de rubber flapjes miste in het kunstof omhulsel.
Ook had ik ergens gelezen dat de ADV een kap om de fan heeft. Dus 2 besteld, oortjes afgezaagd en gemonteerd over de fans met een tyrap.




Eerder voelde ik echt een stroom warme lucht over de airbox komen als de fans draaide. Nu niet meer. Ik hoop dat beide verbeteringen een wat koelere motor geven, dus geen warme lucht meer inzuigen en minder "lekkage" door missende rubber flapje. Vrijdag proefrit, het is al weer veel te lang geleden dat ik echt gereden heb. Dus de komende maanden flink wat peut verstoken om weer handig in rijden te worden.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 26 Okt. 2017, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Okt. 2017, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

Testrit ging super. Bijna een maand niet gereden dus een beetje roestig in het begin. Eerst de koeling getest in zwaar zand. Na 5min langzaam ploegen ging het rode lampje aan maar na 8min nog steeds geen kokende motor. Dat was de vorige keer wel anders, toen had ik na 5min al de motor aan de kook. Test is niet helemaal objectief want buitentemp. was een stuk lager en heb ik wel net zoveel gas gegeven, maar het is een indicatie dat ik op de goede weg ben. Nu nog water wetter toevoegen en dan moet het voldoende zijn (zit nu water met 10% antivries in).
Daarna naar onze Oosterburen voor de betere lange paden. Echt genoten, ook omdat het heerlijk weer was.
http://www.youtube.com/watch?v=NX-798gn19s


_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 14 Nov. 2017, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Schermpje gemonteerd voor de koude ochtend liaisons. Gisteravond de lichten getest in het bos, wat is dat gaaf zeg in het donker rijden. Bos was goed nat en vol met gladde bladeren dus ideale omstandigheden devil , ga ik vaker doen! Kan toch een aardig tempo aanhouden met deze lampen, maar hoop ze in januari niet nodig te hebben want dan heb ik overdag een probleem gehad.

Nu nog remblokken achter, ketting+tandwielen en een set wielen maken. Nog 2 maanden te gaan.....



https://www.youtube.com/embed/WEBjD0iz4VE

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Za, 16 Dec. 2017, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag weer een mooi stuk gereden, al was het wel erg nat en best koud. Alles werkt en motor is klaar voor de woestijn....dacht ik. Helaas tuft ie de koelvloeistof eruit via het expansievat. Binnenkort maar opnieuw ontluchten. Iets anders kan ik zo niet bedenken.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Dec. 2017, 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren toch even tijd gehad om de tank er af te halen. Toen ik de radiateur dop er af haalde zag ik een troebele vloeistof. Dus alles maar af gelaten en opnieuw gevult met water+20% antivries. Dop heb ik vervangen door de oude en motor warm laten draaien. Expansievat blijft mooi op niveau dus probleem lijkt verholpen. Ik denk dat de neerslag de dop in de open toestand heeft gehouden waardoor er dus altijd vloeistof van de radiateur naar het expansievat kan vloeien. Ik heb laatst Valvoline super coolant toegevoegd aan een 10% antivries water mengsel. Blijkbaar houden deze vloeistoffen niet van elkaar en geven een neerslag.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Dec. 2017, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Pre-rally stress devil devil


Dit jaar ruim op tijd begonnen met voorbereidingen maar toch weer last minute sleutelen. Na laatste testrit weer kvs van blok richting expansievat en toen ik beter keek zag ik ook gasbubbels: koppakking. KVS kwam er iedere keer troebel uit en met gezapig rijden in de stad kreeg ik al 6 streepjes watertemp en 110°C olie, veel te warm dus.

Toen op zoek naar een oplosssing. Met dank aan StevenD en zijn goede contact bij Verpalen, vandaag (dus zondag) een mooi gereviseerd blokkie gekocht. Het oude blok heb ik al bijna los dus woensdag weer verder met oude blok uitbouwen en nieuwe erin. Dan nog een testrit en hopelijk met een vertrouwd gevoel motor wegbrengen voor transport.


_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Dec. 2017, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

jeetje, denk je dat je alles ruim op tijd voor elkaar hebt,
kun je nog ff op de valreep blok wisselen confused
maarja, heb je wel weer een fijn vers blok nu thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Dec. 2017, 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Zo dat was me wel een dagje sleutelen. 9u begonnen, oude blok eruit, alles overzetten wat stiekem veel werk was. Net voor de lunch de motorsteunen aangedraaid.

's Middags alles weer opbouwen en net voor het avondeten bijna klaar, tank moest er nog op en wat kleine dingen. Een paar dingen in de verkeerde volgorde en wat puzzelen met de slangen en kabels, maar het ging best voorspoedig.

Net gestart, eerst liep op een poot maar al gauw kwam de 2e erbij. Proefritje ging goed, nu nog wat kleine dingen waaronder een olielekje bij de olietankontluchting, carterplaat en de radiateur nog eens goed schoonmaken.

Ikke bllij!!

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE


Laatst aangepast door GezwindeSpoed op Do, 28 Dec. 2017, 3:06, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Dec. 2017, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup
Goed om te horen dat je weer rol!!!

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 28 Dec. 2017, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

mooi!. we duimen voor je dat alles nu goed is smiley
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 28 Dec. 2017, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas toch tegenslag. Slangtule van de olietank ontluchting op de voorste klependeksel lekt. Vervangen door die van het andere blok maar nog steeds lek. Nu maar bestellen en vlak voor vertrek vervangen. Jammer dus motor nog niet 100%.

Gelukkig bleek het toch oude olie wat ik zag. Na goed schoonmaken bleef het droog. Dus motor nu klaar. Nu kist en kleding pakken en zaterdag de boel wegbrengen.



_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE


Laatst aangepast door GezwindeSpoed op Za, 30 Dec. 2017, 14:13, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Dec. 2017, 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 7 van 9

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif