Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1496 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 19 Sep. 2017, 9:17 Onderwerp: wat is een redelijke prijs voor een SE ? |
|
|
Hoi,
onlangs heb ik een ritje mogen doen op een 950 Super Enduro. Na één jaar zonder mijn 950 Adventure - die ik 8 jaar had - was het een aangename hernieuwde kennismaking met dit fameuze blok.
De hamvraag is nu: wat is zo'n beetje de dagprijs tegenwoordig van zo'n SE? Het exemplaar in kwestie had wel wat interessante, praktische opties, maar het zadel was zwaar gescheurd, de vork of het stuur was scheef en er waren wel nog wat dingetjes die ik minder boeiend vond. En toch was de prijs 6000 euro. Dat vond ik wel vervelend veel eigenlijk. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Di, 19 Sep. 2017, 9:27 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij heb ik er €6500 voor betaald (30.000km, Safari tank, koffer dragers, GRP uitlaten). Hij is mij dat geld iig waard en dat is het belangrijkste. _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Di, 19 Sep. 2017, 13:07 Onderwerp: |
|
|
De SE is een lastig beestje. Ik heb er zelf ooit een nieuwe gekocht van KTM zelf en kon die na een jaar met slechts 6000km aan de straatstenen niet kwijt. Uiteindelijk is deze via via bij Terre (Johan) beland en tegenwoordig vind je ze niet meer onder de 6000€.
De SE is meestal gebruikt waarvoor ie gemaakt is, en dat zie je eraan. Dan kunnen 20000km's er zwaar gaan inzitten. Maar goed onderhoud is alles bij offroadmachines.
Ik blijf na vele LC8'en bij mijn stelling dat het makkelijker is om een Adv 'offroadwaardiger' te krijgen dan het is om een SE 'iets straatgerichter -lees: comfortabeler' te maken.
Succes met de keuze. _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1496 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 19 Sep. 2017, 16:57 Onderwerp: |
|
|
De grap is dat de persoon die mijn Adventure gekocht heeft, hem (nog) niet aan mij wilt terug verkopen. "Hij is veel te goed, ik heb er veel te veel plezier aan", zegt ie. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1496 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 19 Sep. 2017, 17:42 Onderwerp: |
|
|
Freebert schreef: |
Ik blijf na vele LC8'en bij mijn stelling dat het makkelijker is om een Adv 'offroadwaardiger' te krijgen dan het is om een SE 'iets straatgerichter -lees: comfortabeler' te maken. |
Ja? Ik weet het niet. De vering van die SE was relatief stug, maar niet echt hard zoals bij een racer. En er was een bagagerek op die SE gemonteerd, dus die was koffer- of tasklaar. Wat zou je nog meer moeten hebben om er mee op een ferm reisavontuur te gaan? Grotere benzinetank misschien ja. Eventueel een middenbok. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Wo, 20 Sep. 2017, 10:08 Onderwerp: |
|
|
Grotere benzinetank, een vorm van windprotectie en iets van deftige verlichting, een zadel waar je langer dan 2 uur op kunt zitten, een versterkt subframe, zijn de zaken waar ik zo meteen aan denk...en eigenlijk bestaat die motor al; De Adventure. Wat niet wegneemt dat een SE een beest van een verschijning is die tot de verbeelding spreekt! _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
|
|