Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jappie
Geregistreerd op: 14-5-2015 Berichten: 4 Woonplaats: Groningen
|
Geplaatst: Vr, 21 Jul. 2017, 23:09 Onderwerp: 12v compressor voor op reis |
|
|
Over 10 dagen ga ik een rondreis door Scandinavie maken en ik zou graag een lichtgewicht compressor meenemen van een bewezen kwaliteit die werkt op mijn 12v aansluiting.
Heeft iemand een goede suggestie?
Ik hoor het graag. |
|
Naar boven |
|
|
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Za, 22 Jul. 2017, 13:05 Onderwerp: |
|
|
Ik gebruik al 5 jaar een compressor van 19 euro... Werkt nog steeds.
Ik heb het bij RAD gekocht, weet niet van waar je bent. _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
|
MartijnL20
Geregistreerd op: 19-5-2013 Berichten: 91 Woonplaats: NH
|
Geplaatst: Za, 22 Jul. 2017, 13:24 Onderwerp: |
|
|
action heeft ze ook, kosten nog geen 15 eu volgens mij. Of anders gewoon een goede compacte handpomp, ook geen gezeur met 12v stroombeestjes en goed voor de spieren. _________________ KTM 990R + Buell X1 |
|
Naar boven |
|
|
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 23 Jul. 2017, 0:05 Onderwerp: |
|
|
AirMan doet het goed, ik heb er net een verkocht. Ik heb nu alleen nog een tweedehands Cyclepump compressor. Beide super. _________________ 990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Laatst aangepast door Dekster op Zo, 23 Jul. 2017, 23:08, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 23 Jul. 2017, 12:22 Onderwerp: |
|
|
Ik zal niet voor die van de action gaan.
Zelf niet geprobeerd.
Maar waren keertje op allroad rondje rijden in Brabant.
En toen had die hem thuis goed getest. En diezelfde avond kreeg die geeneens een luchtbedje opgepompt _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Jappie
Geregistreerd op: 14-5-2015 Berichten: 4 Woonplaats: Groningen
|
Geplaatst: Zo, 23 Jul. 2017, 15:13 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tips, na wat surfen ben ik uiteindelijk bij de Stop & Go Mini-air Compressor gekomen. Besteld bij MLM parts.
Met verzendkosten net geen 40,-. Ik laat wel weten of hij voldoet.
4 weken rijden door Zweden, ik kan niet wachten.... |
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 24 Jul. 2017, 0:11 Onderwerp: |
|
|
euhm ja.. sterker nog, het gaat vaak fout als je een minicompressor op de ACC aansluiting zet.
10A zekering is net aan genoeg, maar niet als ie hard moet werken en opstart.
15A in de ACC is GEEN goed idee omdat het echt hele dunne draadjes zijn! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
Geplaatst: Ma, 24 Jul. 2017, 0:24 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | euhm ja.. sterker nog, het gaat vaak fout als je een minicompressor op de ACC aansluiting zet.
10A zekering is net aan genoeg, maar niet als ie hard moet werken en opstart.
15A in de ACC is GEEN goed idee omdat het echt hele dunne draadjes zijn! |
Ik loop al met het idee om een constante voeding rechtstreeks vanaf accu te halen en ook een geschakelde voeding en dan netjes met een zware auto-relais te laten schakelen want er wordt steeds meer op gebouwd.
Het is toch vreemd, als ik de multimeter op min-max zet zodat hij een gemiddelde kan nemen. Dan kan ik ook zien wat de maximale ampere is en dat was 6,8 ampere. Gepompt van 2 tot 3 bar in circa 2 minuten.
Als dat ding op 10 Ampere is afgezekerd, kan dat toch zeker ook over de draadjes heen?? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 24 Jul. 2017, 8:00 Onderwerp: |
|
|
ik heb natuurlijk niet dezelfde.. dus misschien trok ie bij mij meer. het is me iig wel eens overkomen bij een rally, en dan is dat verdomde lastig als je je staat te haasten en de zekering gaat er ook nog uit :-/
10A moet in principe goed gaan hoor. Maar neem gewoon een paar reserve 10A mee.
de 2003 Adv had 5A afgezekerde ACC1 en ACC2. dat was lastig... toen hebben ze in 2004 de zekering af fabriek naar 10A gezet, maar de draadjes zijn het zelfde gebleven. 10A gaat dus goed. Maar 15A is wel link en zou ik niet aanbevelen
(ik heb dat zelf natuurlijk wel gedaan destijds.. maar rally omstandigheden en mijn eigen verantwoording , maar als je die draadjes ziet dan snap je wel waarom dat niet zo'n goed idee is eigenlijk) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
Geplaatst: Ma, 24 Jul. 2017, 16:38 Onderwerp: |
|
|
Yes, nu begrijp ik je bezorgdheid |
|
Naar boven |
|
|
|