lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

sproeiers verstoppen constant

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mei. 2017, 21:31    Onderwerp: sproeiers verstoppen constant Reageer met quote

Jongens ik heb NOGMAALS jullie expertise nodig.

Ik heb nog steeds het probleem dat de 950A beroerd loopt, dus nog steeds haperen tussen 5 en 6k toeren.

Nogmaals de carbus geopend en ja hoor, weer zit de idle jet dicht.

benzine darmen van de carbus gehaald en gepompt door contact aan en uit te zetten en weer een soort van fijn zand erin. dus benzine darmen vervangen en na de benzine pomp ook nog een benzinefilter ertussen. paar keer pompen maar hoezee hoezaa WEER van dat fijn zand dertussen.

Ik geraak er echt moedeloos van.

Als ik het kraantje van de tank open draai en de benzine opvang is deze gewoon proper.

Kan de binnenkant van de benzine pomp (coating?) loskomen en meekomen met de benzine???? wel raar dat dit dan niet gefilterd wordt door de benzine filter.

Ik wil gewoon kunnen rijden met het ding
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mei. 2017, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

Stom idee, maar het zand zit toch niet in de benzine die je tankt ipv. de tanks of de pomp ??
_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mei. 2017, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

als ik de benzine uit de tanks in een potje opvang is deze gewoon proper.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mei. 2017, 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

ben je met dat ding naar Africa geweest?

Wat er kan gebeuren: er komt zand/stof in de tank. maar die gore benzine daar maakt ook een soort 'gom'in de tank: een taaje bijna plastic achtige stroperige laag. Daar gaay het zand in zitten...
Destijds bij mijn Honda kon ik dat zien onderin de witte bijna tranparante tank: Echt grote half-vloeibare klodders: roodachtige gom met zand.

en als je dan weer echte fatsoenlijke benzine tankt, liefts met een beetje alcohol... dan lost het langzaaam op.. en heb je nog heel lang geklooi.

Je kunt de tank uitspoelen, maar dat is lastig. De gom lost op in Ammonia!, maarja, daar zit water in en dat wil je niet in je tank achterlaten.. dus een lang process, en je kunt slecht zien of het weg is immers.

--> makkelijkere oplossing: Monteer een klein benzinefiltertje (een papierfiltertje wat fijn genoeg is ook voor dat fijne stofzand), NA de branstofpomp, net voor de Carburateurs.
Let wel op waar je het plaatst, het moet netjes spanningsvrij achter de tank komen en daar is niet zo veel plaats (maar wel genoeg):

zie:
http://forum.lc8.nl/modules.php?set_albumName=album54&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
O.R.



Geregistreerd op: 16-5-2015
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mei. 2017, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Jaren terug moest ik elke drie maanden rijden bekopen met verstopte jets. Werd er gestoord van. Brandstoffilter was schoon. Nadat ik mijn motor bijna in de fik had gestoken, heb ik een helder moment. Met een endoscoop in de brandstoftank gekeken. Er bleken letterlijk blokken polyester oid in de tank te plakken Heb (nog) geen KTM, maar ook bij jou zou een vorige eigenaar de tank op niet-vakkundige wijze gerepareerd kunnen hebben. Zoals je weet is de huidige benzine anders van kwaliteit, en kan dus een coating oplossen. Coating gaat wel door de brandstoffilter, maar blijft helaas wel achter in de carbs.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2017, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Thx, ik bekijk het eens. Ondertussen ook al nieuwe benzinepomp gekocht. Zal ook wel vuil inzitten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Za, 17 Jun. 2017, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

probleem opgelost.

Nieuwe benzinepomp erin en het probleem is opgelost. wel raar, dat het vuil door de benzine filters heen ging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 20 Jun. 2017, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

welke filters?

950 heeft origineel niet echt filters (op die paar gaas-zeefjes na, maar dat mag je geen filter noemen ...)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Jul. 2017, 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb zelf benzine filters gemonteerd. 1 van tank naar tank, en 1 van tank naar carbu's. maar het vuil die uit de pomp kwam ging er dus los doorheen, wel raar, maar goed.

Nieuwe benzine pomp, carbus nogmaals gereinigd en het probleem is opgelost.

Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif