lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Zandpad heel erg zoeken in het stuur

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mei. 2017, 0:29    Onderwerp: Zandpad heel erg zoeken in het stuur Reageer met quote

Sinds kort mijn eerste motor gekocht, nog steeds geen moment spijt van deze brute KTM 990 Adventure R! Onderweg ook nog even het motorrijbewijs gehaald. laugh2 Inmiddels heb ik ruim 3.000 km op de nieuwe aanwinst gereden en na het stuur 2 cm omhoog is gekomen rijdt hij al aardig beter! (lengte bestuurder 1.90m) Het wordt zo langzamerhand echt mijn eigen motor en dat is een fantastisch gevoel!!! laugh3


Eergister de standaard banden eraf gehaald omdat de achterband bijna op was. Voor heb ik er een Mitas E-10 Dakar 90/90-B21 en achter een Mitas E-07 Dakar 150/70-18 op gezet. De eerste meters was het gevoel als ik op het spoor reed. Niet de bocht om te krijgen, even navraag gedaan in het banden topic en het klopt. Dat moet wennen, het rijdt gewoon anders dan voorheen, maar inmiddels dik 300 km gereden en het went, motor en ik worden zijn alweer vrienden aan het worden. smug
Boven de 140 km/h begint het voorwiel met de nieuwe bandjes trouwens een beetje zoekerig te worden, maar die snelheden rij ik niet zo lang, even invoegen op de highway en dan laat ik mij al snel weer afzakken, beetje 110 km/h is mijn cruisesnelheid wel wat.


Maar goed, nu met de nieuwe banden eronder de zandpaden op. Bandenspanning is voor 2,2 en achter 2,4 bar koud gemeten. Het is lekker los zand wat ik straks in Marokko ook ga ondervinden, want daar wil ik heen. Daarvoor heb ik de KTM gekocht. Dat is het doel, ehmm... Yeah, TOF!! nice

Dus ik ga op de steps staan, knieen een beetje gebogen, ellebogen ook een beetje gebogen, kont gaat automatisch dan naar achteren. Goed ver vooruit kijken, mooi in de tweede versnelling, rond de 50/60 km/h, beetje in toeren zo rond de 5/6.000. Als het voorwiel een beetje begint te slingeren dan iets aan het stuur hangen en beetje in toeren laten klimmen zodat het voorwiel iets lichter wordt.

Bij de standaard banden was het slingeren dan over, en kon ik mooi recht in bv een autospoor blijven rijden. Bij de nieuwe banden heb ik er houden en keren aan op uberhaupt de machine een beetje netjes over het zandpad te sturen.

Zonder gekheid, ik ga van links naar rechts. In het spoor, uit het spoor, in een ander spoor. Agghhh, ik wil gewoon rechtdoor rijden. Dit is niet grappig! undecided De snelheid verhogen naar 70/80 km/h in de 3de versnelling wordt het al beter, maar als het stuur dan begint te slingeren, nóg meer gas erbij en is er geen houden meer aan. Het gaat te gek en kan ik hangen aan het stuur en nog meer gas geven maar het slingeren gaat dan niet over en wordt alleen maar erger. Dan gas eraf voordat ik straks naast de machine lig te zand happen. Conclusie; dit is knudde. undecided

Nu weet ik wel als snelheid je vriend is en hoe hoger de snelheid is, hoe beter de motor rechtdoor wil. Maar het stuur kan ik amper in het autospoor houden. Als het zandpad harder is zoals op foto 3, tsja dan kan ik er wel met 100 km/h overheen, dat is geen probleem. worried2

Zou een stuurdemper uitkomst bieden? Maar ook dat zonder zo'n duur hulpmiddel moet een zandpad van dit losse mulle zand te berijden zijn met een zware allroad? Tenminste zonder zwieber, zwabber te doen met het stuur? Balhoofd zit geen puntje in, het stuur draait als een zonnetje en er zit ook geen ruimte op.


Wat doe ik verkeerd? help. sos. tips and tricks, kom maar op, alles maar dan ook alle opmerkingen zijn welkom! wink3 Ik ben immers nog maar een beginner en wil knal graag offroad rijden. rolleyes rolleyes rolleyes

Voor de beeldvorming vier foto's bijgevoegd. Foto 1 & 2 zijn hetzelfde pad, hier was bijna geen rijden. Foto 3 ging zonder problemen kaarsrechts en maakte niet uit welke snelheid. Foto 4, snelheid rond de 60 km/h in de 2de of 3de versnelling en slinger de slinger alle kanten op.



zandpaden.jpg
 Beschrijving:
klik klik Klik KLIK voor groot. toe, klikkkk dan?!?!
 Bestandsgrootte:  1.68 MB
 Weergegeven:  559 keer

zandpaden.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mei. 2017, 7:41    Onderwerp: Reageer met quote

Het zand is momenteel ook wel erg mul.
Doorgaans helpt naar achteren staan/zitten in combi met het verhogen van de snelheid aardig.
Bandenspanning verlagen naar onder de 2 bar aan de voorzijde helpt ook.

Voor Marokko lijkt mij een stuurdemper haast een must.
Alles wat rally's rijdt heeft zo'n ding gemonteerd.
Kost wat maar dan heb je ook wat.

http://www.scottsonline.com/Stabilizer_Purchase2.php?Make=Ktm&Model=&Bike_ID=4808&Year=2009&Size=990&Fred=%20Adventure&BI_ID=108740

_________________
KTM 950 adv op noppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marten



Geregistreerd op: 10-3-2008
Berichten: 51

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mei. 2017, 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat je de motor teveel wilt corrigeren. Daardoor stuur je te veel en de ene beweging heeft een andere tot gevolg. Vooruit kijken en gewoon laten lopen en idd niet te langzaam. Motor "op trek" houden is wel handig. Bij twijfel juist een beetje gas bij.
Je mag me wel even vertellen waar je die zandpaden hebt gevonden trouwens thumbsup

Die stuurdemper is goed voor je veiligheid. Denk niet dat je dan ineens wel makkelijker in los zand rijd! Het helpt je wel tegen "slaan" van je stuur als je bv een steen raakt of zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mei. 2017, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Het stomme is dat het rijden op de zandpaden met de vorige banden veel beter ging, terwijl deze banden op de weg meer *op rails gevoel* hebben, veel meer! In het zand echter totaal niet en had dat daar natuurlijk liever ook gehad. uhoh2

De bandenspanning aan de voorzijde zal ik verlagen naar 2,0 bar en mijn ervaring hier weer plaatsen.

Misschien ga ik ook wel helemaal de proef op de som nemen. Eerst met de normale 2,2 bar, dan terug rijden, spanning verlagen en nogmaals proberen met dezelfde snelheid.


Wat je zegt Marten, misschien ben ik ook wel te voorzichtig, te angstig en heb ik het stuur te krampachtig vast. En stuur ik teveel. Dan ga je op een gegeven moment heen en weer, klink logisch.

Maar als het stuur begint te wiebelen wil je die wiebeling stoppen voordat het erger wordt.

Met een stuurdemper kan het stuur (denk ik) nooit snel heen en weer gaan slaan, dan durf je ook harder te rijden neem ik aan want de wiebeling kan nooit heel erg worden. Met een stuurdemper kan niet ineens in een bocht het stuur omslaan, dat heb ik al in een paar filmpjes gezien.

Lijkt mij wel ideaal zo'n ding, ik ga mij inlezen op internet over een stuurdemper, alleen zijn die dingen knal duur! furious3

Wat de locatie van de zandpaden betreft; daar mogen wij alleen maar met ons beide rijden als je het leuk vindt! grin grin


Hoe hard rijden jullie over dit soort zandpaden, in welke versnelling en met hoeveel toeren? vragen vragen zoveel vragen wink3 wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koekeroe



Geregistreerd op: 7-9-2015
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mei. 2017, 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

wat heb je er aan hangen van achteren [koffers bagage]
kan van invloed zijn

_________________
890 adv r rally
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mei. 2017, 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

Op dit moment heb ik standaard een Enduristan XS 12 liter Base Pack achterop. Het tasje bevat een voor-, & achter-binnenband, 12v mini-compressor, banden-plakkers-spul, 3 bandenlichters, velgbeschermers, stukje karton, stukje isolatie voor de knietjes, oud t-shirt/poetslap, handschoenen en een flesje 0,5 liter (reserve) water voor tijdens en/of na de bandenwissel of reparatie.

Voorheen had ik dit niet achterop, maar het een gewicht van 5,5 kilo moet dit niet veel uitmaken. Tijdens het rijden merk ik er sowieso helemaal niets van.

De bestuurder kan dit toch zeker compenseren door minder aan het stuur te gaan hangen of rechterop te blijven staan lijkt mij. Toch, toch?!?! Er zitten in ieder geval geen zware koffers aan of is de fiets compleet bepakt met bagage.
Wel goed dat je het opmerkt trouwens! idea2


Softluggage komt in een later statium en ben nog aan het kijken welke inhoud geschikt is en vooral te bedenken wat er allemaal mee naar Marokko gaat, dan kan ik de inhoud ook berekenen. De Blizzard Saddle Bags staan al op mijn lijstje, montage zonder rack. Enduristan is sowieso van een mooie stevige kwaliteit, voelt solide aan.

Ook had ik de Dakar panniers set van SW-Motech het echt zien liggen in een motorzaak en waren mij te floppy. Niet stevig genoeg, teveel stof achtig.

Voor soft-luggage zijn tips ook meer dan welkom. Sowieso geen koffers, dat vindt ik veel te lomp worden en zoveel wil ik niet meenemen op reis, het liefst helemaal niets! grin3



achterop-bij-mij.jpg
 Beschrijving:
Enduristan XS 12 Base Pack on KTM 990 Adventure R
 Bestandsgrootte:  730.67 KB
 Weergegeven:  551 keer

achterop-bij-mij.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marten



Geregistreerd op: 10-3-2008
Berichten: 51

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mei. 2017, 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe hard rijden jullie over dit soort zandpaden, in welke versnelling en met hoeveel toeren? vragen vragen zoveel vragen wink3 wink3

euhhh nou wel vlotjes.... Gewoon zo hard je durft, maar vooral zolang je je safe voelt en de motor niet met jouw rijdt.
Zoals gemeld altijd een beetje "over" houden is wel handig.
Overigens is hard remmen op zandpaden ook nog wel een aandachtspuntje denk ik?



gasssss!.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  90.48 KB
 Weergegeven:  543 keer

gasssss!.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mei. 2017, 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

Gehehe, de vraag is niet hoe snel de motor kan, maar hoe snel kan en durft de bestuurder! laugh

Al een paar keer momenten gehad van ai ai, gas erop! Als je denkt hellup remmen! Dan gas erop want remmen gaat je niet redden aldus een crossmotorrijder die mij deze tip gaf.

Remmen is inderdaad nog wel een dingetje, kont naar achteren en met de achterrem remmen en de voorrem erbij pakken. Zo doe ik het nu steeds, maar remmen is nog niet echt aan de orde gekomen waar ik aan het rijden ben. lipsrsealed2

Eind volgende maand een offroad cursusdag en ben benieuwd wat ze daar allemaal gaan leren. Heb er wel veel zin aan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Mei. 2017, 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

groot deel is kwestie van vertrouwen hebben, gewicht naar achter houden en op het gas blijven zolang dat redelijkerwijze kan. Hoe harder hoe makkelijker...maarja, ook hoe harder het gaat als het fout gaat thinking2

Noppen banden rijden is zowieso al iets wat je moet leren: de motor dwijlt dan altijd veel meer: als je al die dingen krampachig gaat corrigeren.. dan ga je zwabberen.

Bij zand: motor afklemmen tussen je benen, gewicht naar achter (armen uitgestrekt achterop het zadel zitten of met kont naar achter staan door de knieen en (ZONDER aan het stuur te hanger!).

Een stuurdemper helpt zeker, maar is niet nodig om het te kunnen. Een stuurdemper helpt vooral om het ergste te voorkomen: dat het stuur echt heen en weer gaat slaan en je er over de kop afgaat. (dit wordt overigens veroorzaakt door óvercorrectie'van jezelf!). Een stuurdemper is dus een veiligheidsding als je hard gaat. Daarom rijdt iedere rallyrijder met zo'n ding.

mijn advies idd: doe 1 of meerdere offroad cursussen. Probeer het eerst te leren met een lichtere motor , dat is veel makkelijker aan te voelen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2017, 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Offroad cursus is reeds ingepland! Een lichtere motor heb ik niet, dus dat gaat hem niet worden. Wel ben ik erachter gekomen als een 990 best wel een zware motor is qua gewicht. Helemaal als je om valt en hem weer overeind moet tillen. ai ai undecided maar ook dát moet ik zelf kunnen doen en leren! Nu wil ik hem aan het stuur weer overeen, helemaal uit draaien en tillen vanuit de knieën gaat prima.

Zo te lezen stuur ik teveel en probeer ik teveel te corrigeren, wat jij als zegt dr_bean en marten ook al. De ene stuurbeweging leid tot een volgende.

Moet ik het stuur goed vasthouden of een beetje losjes in de handen? Want die vraag die komt daarna natuurlijk. Te los gaat het stuur teveel zoeken en te krampachtig was geeft teveel correcties. tongue3


De keuze voor een 990 ipv een ktm 690 is puur vanwege de afstand naar marokko en buitendat heb ik meer plezier van een twee-cilinder hier rondjes rond de kerk te rijden dan met een ééncilinder.

Natuurlijk was een 690 beter geschikt geweest om het te leren, maar je kan niet alles hebben. grin3

Deze week ga ik nogmaals de zandpaden op en zal ik proberen minder te sturen. Als je niet meer van mij hoort is het totaal mislukt! uhoh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Marten



Geregistreerd op: 10-3-2008
Berichten: 51

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2017, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

euhh nog even mbt de bandenspanning:
Ik reed bij rally's en ritten o.a. in Marokko) altijd met mousse binnenbanden met (vergelijkbaar) 1 bar.
Je zou - als je een rit met veel zand hebt - je bandenspanning op ca 1.4 kunnen brengen. Weet alleen niet of je bandenklemmen in zo 990R hebt? Wel slim (noodzakelijk!) dan
Straks ook 's bij m'n eigen R.naar kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2017, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ook nog wil helpen is de 990 op dieet zetten smiley

De 2 schijfremconfiguratie is niet alleen zwaar maar ook onnodig.
Zeker wanneer je solo niet te hoge snelheden rijdt.
Demontage van 1 schijf en klauw scheelt 2.2 kilo aan de voorzijde.
Het vervangen van de rempomp door die van een 690 enduro/SE scheelt nog eens 200 gram. Daarnaast schijnt het gevoel in de handle beter te zijn.

De originele ytz14s accu weegt 4 kilo.
Vervangen door een lithium ion van 800 gram levert een gewichts besparing op van 3,2 kilo. Ook aan de voorzijde.

Een smallere 1.6 of 1.85 brede voorvelg brengt behalve sterkte ook rond 1 kilo gewichts besparing. Daarnaast is het roterende massa.
Mijn ervaring met een 1.6 SMPro voorvelg is dat de band ronder op de velg zit en het beter doet in mul zand.

_________________
KTM 950 adv op noppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mei. 2017, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

peter6480 schreef:

Moet ik het stuur goed vasthouden of een beetje losjes in de handen? Want die vraag die komt daarna natuurlijk. Te los gaat het stuur teveel zoeken en te krampachtig was geeft teveel correcties. tongue3



ja.. goed gezien:

meestal gaat dat samen met krampachtig stuur beet houden. 'losjes'beethouden is veel beter maar lastig in het zand...

2 truckjes:

1- probeer het stuur met 1 hand beet te houden (logischerwijze je rechter..) en laat de linker losjes om het stuur liggen. Op die manier voorkom je iig dat je met de twee handen tegen elkaar in wil sturen en voorkom je ook dat je aan je stuur hangt (dat kan namelijk niet met 1 hand aan het stuur..) Anderzijds heb je die linker hand toch op het stuur om een beetje te dempen.

2- 'stabiel'rijden in het zan dis moeilijk, zeker in een spoor. je bent continu de slingering aan het corrigeren. Dat voorkom je gedeeltelijk door ZELF de oscillatie op te leggen: met andere woorden.. bewust een langzame slingering kiezen/forceren. In een diep spoor werkt dat heel goed door een bewust een beetje tegen de kanten op te slingeren. Dat werkt in de praktijk veel beter dan krampachtig in het midden proberen te rijden.
(dit fenomeen is bij electronische ook anders bekend: Als je een verstreker probeert te bouwen die stabiel moet zijn... eindig je maar al te vaak met een oscillator, maar als je een oscillator bouwt wil het ding maar al te vaak niet oscilleren smiley ) En ook in de regeltechniek wordt dit vaak gebruikt: leg bewust een oscillatie op, en regel de oscillatie bij..

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Zo, 4 Jun. 2017, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Kort verhaal: het gaat beter. rolleyes

Lang verhaal, whoop whoop, lees verder want ik heb wat aanpassingen gedaan.

De veervoorspanning heb ik van sport naar standaard gedaan, je probeert wat omdat ik weer veel op het forum/internet heb gelezen. smiley2
Bandenspanning op 2.1/2.3 bar gezet, dat voel je aardig op de weg! goofy
Nieuw ketting + tandwielen. YEAH! wink3 DID 525 ZVM-X Gold + JT 16 tand + KTM 45 tandjes. Ketting + ATW op aanraden van Dr_Bean, dit forum biedt een schat aan informatie als je maar even zoekt! grin

Het voortandwiel was op en ketting was he-le-maal op, over de 18 schakels meten zat deze op het toegestane maximum. Achter zat er een Supersprox tandwiel op, zo erg was deze niet versleten. Denk als de vorige eigenaar deze heeft gewisseld direct na aankoop ofzo. Hij heeft maar 1.000km met deze fiets gereden, moest hem toen verkopen en zei tijdens de aankoop iets over dat tandwiel. bla bla, very good. ehmm, okay. wist ik veel.

Maar goed, op dit moment niet genoeg kennis van zaken om het Supersprox tandwiel nogmaals te kunnen gebruiken. Zoveel verschil zat er niet in met het nieuwe tandwiel. Enfin, gewoon alles nieuw, dat moet altijd goed zijn. De hele middag bezig geweest met schoonmaken, ketting klinken, etc. etc. maar het is gelukt en heb weer een hoop geleerd! 2thumbsup

Trouwens het voortandwiel zat gewoon los. Ja, LOS!!!! Blikje terug geslagen en ik kon de moer met de hand los draaien!! dizzy2 (as is gelukkig niet beschadigd) Nu zit hij netjes met 100 nm + loctite + blikje vast. smug

Wat heeft het ketting te maken in dit topic? Nou, ehmm. De motor rijdt heel anders met de nieuwe ketting-set, gewoon veeeeel strakker! Soms wou het ketting wel iets klapperen in laag toeren, een rotonde te langzaam nemen, klein schokje, aan/uit gas-response, etc. etc.

Nu achteraf kan ik zeggen, de motor reed niet fijn. Ja tuurlijk, hij reed wel. maar met de nieuwe ketting-set rijdt hij vele malen beter! Ook bij het in de versnelling zetten klapt hij minder. Kortom; grote stap voorwaarts!



Quote:
Wat ook nog wil helpen is de 990 op dieet zetten smiley


Nou, ehmmm ik begrijp je reactie. Maar om de helft eraf te slopen ga ik niet doen. Het is een allroad motor dus hij moet gewoon over zandpaden kunnen vliegen. Eigenlijk suggereer ik dat het aan de bestuurder ligt, ik moet nog leren rijden en dat klopt! smug
Uiteraard had ik misschien beter voor een 690 enduro (r) kunnen kiezen, maar voor hier rondjes om de kerk (op het asfalt) is een fijne 990 adv r (gniffel gniffel) gewoon een betere keuze lijkt mij. Deze velg heeft een klein slingertje, een heeeeel klein beetje maar, heb ik meteen een slap excuus om dat te proberen. Staat genoteerd als optie! thumbsup



Quote:
2 truckjes:


Met de wetenschap van het stuur loslaten ben ik gistermiddag nog even op pad geweest. tongue3 Het ging verrassend beter in het mulle zand!

Recht rijden gaat makkelijker en slingeren hou je altijd wel iets, maar het gaat zeker niet meer zo gek als voorheen. Het zwabberen van het stuur kwam minder voor, wel soms ineens een trek aan het stuur. Zo lang dat niet te gek wordt blijf je rijden. Hoe gek dat mag en kan gaan heeft met ervaring te maken, dus dat zal de praktijk uit moeten wijzen en zal binnenkort wel eens zand gaan happen. anxious (iets met vallen en opstaan)

Echter nu had ik wel een paar keer als de achterkant begon te zwabberen, maar ietsjes gas erbij, beter met de knieën afklemmen rijdt dan beter. Ook niet teveel want dan ga ik knetter strak op de motor staan wat in het algemeen niet bevordelijk is.

Nogmaals, met de nieuwe ketting-set pakt de machine veel mooier op, dit geldt natuurlijk ook in het zand. Het is veel directer en beheersbaarder geworden. Het klinkt misschien overdreven maar toch is het zo.

Als je wat hebt te melden, schroom niet en deel je mening! argue

3 foto's erbij omdat we daar allemaal wel gek op zijn! laugh3

(ps. als ik zo doorga moet de titel misschien gewijzigd worden naar; "ervaring opdoen, aanpassingen en voorbereiding marokko!" laugh3 )



zand1.jpg
 Beschrijving:
er zijn meer mensen aan het spelen geweest. klik klik voor GROOT
 Bestandsgrootte:  683.73 KB
 Weergegeven:  477 keer

zand1.jpg



zand2.jpg
 Beschrijving:
dit zand was knetter los
 Bestandsgrootte:  670.18 KB
 Weergegeven:  470 keer

zand2.jpg



zand3.jpg
 Beschrijving:
dikke regendruppels op de buddy, even later een mooie bui tegen het stof zeg maar. ugh!
 Bestandsgrootte:  742.67 KB
 Weergegeven:  477 keer

zand3.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif