lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Contactslot bedrading defect

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maurice SMT990



Geregistreerd op: 27-4-2017
Berichten: 1
Woonplaats: Bemmel

BerichtGeplaatst: Do, 27 Apr. 2017, 14:32    Onderwerp: Contactslot bedrading defect Reageer met quote

Op mijn KTM SM-T 990 uit 2013, met net 6000 kilometer op de teller was mijn contactslot ineens defect. Wanneer ik het stuur heen en weer draaide ging het contact soms aan, dan weer uit. De dealer constateerde een defect contactslot. Mij lijkt dit nogal gevaarlijk tijdens rijden, ik had het geluk dat het zich voordeed bij het starten.
Ik heb hier meerdere vergelijkbare berichten gelezen maar ben benieuwd hoe vaak duit voorkomt. Inmiddels heb ik namelijk ook al contact gehad met RDW en blijkbaar ben ik de eerste die dit meld, maar op internet kom ik het probleem vaker tegen.

Reageer svp als je vergelijkbare problemen hebt, samen staan we sterker!

MVG,
Maurice
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 27 Apr. 2017, 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Had een vergelijkbaar probleem waarbij de motor inderdaad steeds weer plots afsloeg. Verpalen kwam er snel achter dat het probleem in de bekabeling van het contactslot zat. Inderdaad door bv stuuruitslag. Ze gaven aan dat het linke soep is om met deze storing op pad te gaan. De monteur heeft het snel kunnen verhelpen.
_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Apr. 2017, 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

Jep, ik heb dat jaren geleden ook gehad met mijn 990. Het was niet het contactslot zelf (dat gebeurt wel, maar komt minder voor), maar de bedrading van het contactslot die door heen en weer bewegen van het stuur doorslijt. Indertijd is de breuk opgezocht, geïsoleerd en een verlenging tussen gesoldeerd waardoor de bedrading beter loopt. Een goedkope fix en nooit meer last van gehad daarna.
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maurits



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 10
Woonplaats: Bleiswijk

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Mei. 2017, 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

Twee weken terug viel het contact weg als ik het stuur draaide van mijn 990 Adventure van 2013, hier bleek ook uiteindelijk een doorge schuurde draad in de draadboom van het contactslot de oorzaak. Eerder al eens eenzelfde probleem gehad met mijn 990 Adventure van 2010.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 9 Mei. 2017, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Jep, ik heb dat jaren geleden ook gehad met mijn 990. Het was niet het contactslot zelf (dat gebeurt wel, maar komt minder voor), maar de bedrading van het contactslot die door heen en weer bewegen van het stuur doorslijt. Indertijd is de breuk opgezocht, geïsoleerd en een verlenging tussen gesoldeerd waardoor de bedrading beter loopt. Een goedkope fix en nooit meer last van gehad daarna.


idem

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
KosTroM



Geregistreerd op: 27-8-2011
Berichten: 86
Woonplaats: Pajottenland

BerichtGeplaatst: Do, 11 Mei. 2017, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:
Master of Disaster schreef:
Jep, ik heb dat jaren geleden ook gehad met mijn 990. Het was niet het contactslot zelf (dat gebeurt wel, maar komt minder voor), maar de bedrading van het contactslot die door heen en weer bewegen van het stuur doorslijt. Indertijd is de breuk opgezocht, geïsoleerd en een verlenging tussen gesoldeerd waardoor de bedrading beter loopt. Een goedkope fix en nooit meer last van gehad daarna.


idem


Idem dito.
Kabelboom werd bij mij (2-tal jaar terug) vervangen onder garantie.

_________________
KTM Adventure 2011. A white one!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif