Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
tonnes
Geregistreerd op: 2-10-2006 Berichten: 13 Woonplaats: Zaanstad
|
Geplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 14:49 Onderwerp: Tandwiel verhouding |
|
|
Hallo allen,
Ik heb een "gewone" Adventure en ben aan een nieuwe kettingset toe.
Ik sta te twijfelen om achter een 45 tands ipv 42 tands tandwiel te nemen. Voor heb ik 17 tanden. Iemand daar ervaring mee? Ik rij voor 98% op asfalt. |
|
Naar boven |
|
|
Badtzmaru
Geregistreerd op: 14-8-2013 Berichten: 119 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
Geplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 17:04 Onderwerp: |
|
|
Ik reed altijd met een 16/45 verhouding. Redelijk extreem, maar persoonlijk vond ik het heerlijk!en elke dag het hele jaar door woon/werk ermee. |
|
Naar boven |
|
|
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 17:13 Onderwerp: |
|
|
Voor mij hetzelfde... Ik ga niet meer terug naar origineel. _________________ 990 R & fe450 & IHZ Jupiter |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 21:00 Onderwerp: |
|
|
veel mensen nemen voor een 16 (met achter origineel 42). das bijna hetzelfde als 17-45.
voordeel: alles iets korter voor het nederlandse binneweg verkeer. Alleen als je veel lange afstanden snelweg rijdt dan is dat misschien een klein nadeel. Topspeed is niet lager met 16-42.
Met 16-45 is de topspeed iets lager en loopt ie net wel/net niet in de toerenbegrenzer. Maarja, who cares bij 220km/h?
met 16-45 loop je wel veel meer kans op artikel-5-jes _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 21:03 Onderwerp: |
|
|
Gaat de snelheidsmeter met andere tandwielen afwijken ?
Correctie : nog meer afwijken ? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 21:07 Onderwerp: |
|
|
sensor zit op het voorwiel ...
dus met 16-45 gaat ie afwijken/doet ie rare dingen _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
tonnes
Geregistreerd op: 2-10-2006 Berichten: 13 Woonplaats: Zaanstad
|
Geplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 21:55 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie wel voor de snelle reaktie. Het wordt dus een 45 tands achtertandwiel. Het voortandwiel laat ik nog even met 17 tanden en kan ik later nog aanpassen mocht het nog niet naar m'n zin zijn.
De snelheidsmeter is toch al niet nauwkeurig. |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 7:14 Onderwerp: |
|
|
hoeveel kilometer heb je met de kettingset gedaan ? |
|
Naar boven |
|
|
tonnes
Geregistreerd op: 2-10-2006 Berichten: 13 Woonplaats: Zaanstad
|
Geplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 13:59 Onderwerp: |
|
|
Er staat nu 26k op maar ik heb hem pas 8k. Ik weet niet hoe zuinig de vorige eigenaar er mee is geweest. |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 18:43 Onderwerp: |
|
|
Ok, was benieuwd naar de km-ters.
Heb mijn vorige 1190 ADV met 30K op de klok ingeruild, ketting en tandwielen waren volgens mij nog in orde.
Had er wel een smeersysteem op zitten.
Maar een paar tandjes groter achter zal de bike nog meer 'leven' geven begrijp ik ?
Wat wil men er mee oplossen ? Trekt hard zat toch ? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 22:26 Onderwerp: |
|
|
hoi.. realiseerme nu pas dat we hier in het 1190 forum zitten.. omdat je opende met 'gewone adventure'.. nam ik aan 950/990.
weet niet of de overbengingsverhoudingen van de 1190 beetje hetzelfde zijn.
maar in algemeen: kortere overbenging geeft idd meet 'leven'aan de bike.. voorwieltje vaker de lucht in, meer versnelling om te kiezen,
maar ook meer toeren op de snelweg, meer doorschakelen bij het optrekken...
net wat je zoekt _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 5 Mei. 2017, 9:52 Onderwerp: |
|
|
De bak verhouding is exact gelijk gebleven dus de tandwiel verhouding gaat nog op. De standaard 1190 heeft wel een andere verhouding door de 17/19 wielen is wel wat anders. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 5 Mei. 2017, 14:56 Onderwerp: |
|
|
Ik had vroeger een 990 en nu een 1190 R. Op de 990 ben ik voor een 16t voortandwiel gegaan omwille van het eerder bokkerige motorkarakter in lagere toeren (stadsverkeer...). Omdat de 1190 het veel beter doet in die lage toeren en meeeer dan genoeg koppel heeft om vinnig op te trekken in gelijk welke versnelling vanuit gelijk welk toerental voel ik geen enkele nood om de tandwielverhouding van mijn huidige motor aan te passen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 5 Mei. 2017, 15:17 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ik had vroeger een 990 en nu een 1190 R. Op de 990 ben ik voor een 16t voortandwiel gegaan omwille van het eerder bokkerige motorkarakter in lagere toeren (stadsverkeer...). Omdat de 1190 het veel beter doet in die lage toeren en meeeer dan genoeg koppel heeft om vinnig op te trekken in gelijk welke versnelling vanuit gelijk welk toerental voel ik geen enkele nood om de tandwielverhouding van mijn huidige motor aan te passen. |
Is dit goed voor de 1190 R ?
[url] http://www.jossmit.nl/contents/nl/d12952_kettingset_KTM_1190_Adventure.html[/url] _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
|