lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tips voor pak
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Apr. 2017, 11:08    Onderwerp: Tips voor pak Reageer met quote

Mijn vorige motorpak is ondertussen weer een jaar of 6 oud en niet meer waterdicht, dus tijd voor een nieuw. Ik heb het helemaal gehad met voeringen (regenvoering erin, te warm, regenvoering eruit, een bui, regenvoering er weer in,...) dus wil ik deze keer een pak met gelast membraan dat dus op zich waterdicht is zonder dat er gezeuld moet worden met allerhande exra's.
Dus ik vol goeie moed beginnen kijken en die Klim pakken leken me wel iets. Even kijken naar de prijzen:

- Klim Carlsbad Jas + broek: 1310 euro.

stars SLIK stars

Met welke pakken hebben jullie goeie of juist slechte ervaringen? Is dat gewoon wat een goed pak moet kosten? Of kan het toch allemaal wat goedkoper?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Badtzmaru



Geregistreerd op: 14-8-2013
Berichten: 119
Woonplaats: Haarlemmermeer

BerichtGeplaatst: Za, 29 Apr. 2017, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zelf erg goed te spreken over de ICON raiden patrol. Je moet er echt van houden gezien hun designs nogal uitgesproken zijn. Maar deze jas is met -10 en plus 30 perfect. Rij het hele jaar door. Heb hem nu al 3 jaar en is nog steeds waterdicht. Heeft 12 ventilatie ritsen met mesh, welke met 30'graden voldoende wind doorlaten alsof je enkel in een T-shirt rijdt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Za, 29 Apr. 2017, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Bij motorkledingcenter.nl (reclame) heb ik een Rev'it Dominator jas (goretex) € 1.099,- en Rev'it Horizon 2 (€ 299,-) gekocht, de broek is voorziek van Hydratex (en uitneembare voering), een goedkopere variant van Goretex om de kosten enigszins te drukken. De bijpassende broek kost iets van 600,- euro en dat ging mij te gek.

Ai ai wat is dat spul aan de prijs. Tijdens het shoppen had ik eerst de Sand 3 aan, maar dan heb je meerdere ritsen en dat vindt ik knudde. Nu geen binnenvoering, gewoon een rits en that's it!

Op dit moment rij ik met de Climate thermojas eronder, daaronder een dun t-shirtje. Al is het buiten 5 graden, je hebt het gewoon niet koud. De jas en Climate jasje zijn echt de bom, zit heerlijk en voelt beslist niet warm aan. Heel vreemd spul, maar werkelijk heerlijk.

Als je mij vraagt heb ik liever een goede jas dan een broek. De Dominator is standaard trouwens ook voorzien van rugprotector en niergordel, die gordel is echt super fijn ook omdat je dat mooi rechtop blijft zitten op je lc8! Verder kunn je bij een grote winkel met veel voorraad makkelijker shoppen dan een winkel met twee jassen, tenminste dat is mijn idee, de keuze is reuze.


Maar goed, verdeel het over de jaren, dan is het niet duur meer. Koop eens een 'normale' winterjas, dan ben je ook zomaar 250,- euro of meer kwijt. En hoe vaak heb je die aan? Niet ik bijna nooit. De motorkleding heb je veel vaker aan en gaat je beschermen wanneer je onderuit gaat.

Hoe dan ook, ik ben fan van mijn jas en dat mag ik graag aan iedereen vertellen. Hoe warm hij gaat zijn kom ik in augustus vanzelf achter. thinking

Het is moeilijk en kost klauwen vol geld, succes met je keuze! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

Die Icon Raiden pakken zien er niet slecht uit, krijgen overal goeie reviews en zijn maar een fractie van de prijs van Klim. Alleen pas ik wel graag eens op voorhand. Iemand een idee waar je die pakken kan vinden in een fysieke winkel, liefst nog in België ook?
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.rideicon.com/the-brand/store-locator?core-search=Wetteren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 13:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij het hele jaar door woon-werk verkeer. Heb van allerlei merken gehad ik denk de duurste jas rond de €300 en de goedkoopste €40. Deze laatste heb ik gebruik gekocht en doet het nu al 3 jaar (>120.00km). De meeste jassen hebben een los regenmembraan die ik er nooit uithaal. Ja dat is warm bij >30°C bij een stoplicht, maar hoe vaak komt dat voor. Zit de membraan in de jas dan is deze nog steeds warm onder deze omstandigheden maar kan je hem er niet uithalen.

Bij broeken heb ik wel bij voorkeur geen los membraan want extra ritsen en mogelijkheid om de membraan tussen gulp of enkel rits te krijgen.

Ventilatie mogelijkheden vind ik wel erg belangrijk. Hiervoor had ik een Rev-it sand broek en jas, kan me herinneren dat die erg goed ventileerde.

In mijn ogen ben je gek als je voor >€1000 een jas koopt, maar ze maken wel leuke filmpjes of sponsoren interessante rijders.

Doe er mee wat je wilt laugh

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Mei. 2017, 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

Er staat een test in de laatste Motoplus
Hein Gericke Tuareg pak met laminaat (geen goretex) kwam er als beste
uit.

Prijs EUR 1000,00 (broek+jas)

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 8:41    Onderwerp: Reageer met quote

tafella schreef:
Er staat een test in de laatste Motoplus
Hein Gericke Tuareg pak met laminaat (geen goretex) kwam er als beste
uit.

Prijs EUR 1000,00 (broek+jas)


Dit Hein Gericke pak heeft een los laminaat overpak, zoiets als een regenpak. dus een luchtig, met protectie motorpak en voor de regen een waterdicht laminaat eroverheen.

ik heb zelf een rukka goretex laminaat jas gehad en een Dane goretex laminaat broek. heeft 100.000 km gehouden in zeven jaar, toen begon de jas op schouders en elleboog te lekken.

nu sinds 3 jaar een Stadler laminaat pak. duur, maar heeft een super pasvorm, voldoende ventilatie openingen voor s'zomerse temperaturen (> 30 C) bij toeren. natuurlijk is het te warm en te weinig ventilatie voor intensief off road, maar daar zijn deze pakken niet echt voor. verder heeft stadler 10 jaar garantie. na regen droogt het pak erg snel en neemt geen water op. ik wil niets anders meer dan een gelamineerd pak voor in europa.

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb al 5 jaar een rukka broek/jas, goretex laminaat.
iets te weinig geventileerd.
Perfect waterdicht, ook na uren stortregen.
En ja, reteduur...
5j garantie had ik trouwens.

Stadler heeft ook zoiets.

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb nog een Revit Sand vest + broek met de warmhoud en waterdichte voering. (nieuwe bijgekocht later)

gebruik deze niet meer sinds ik een GO!!!! passend ktm rally pak heb,

als je wil, mag je het komen testen voor enkele dagen
prijs ongeveer 1/10 van jouw KLIM idee smiley

komt nog van Arno,
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=4894&highlight=revit
moeilijk te zeggen hoeveel km's ik ermee gereden heb, denk een 10K
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 14:44    Onderwerp: Re: Tips voor pak Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
dus wil ik deze keer een pak met gelast membraan dat dus op zich waterdicht is zonder dat er gezeuld moet worden met allerhande exra's.


gelamineerde goretex kost centen, maar je hebt ook het gemak ervan

zuigt zich ook nie vol water, had vroeger zo'n "gewoon" goretex pak van HG, pff, dat woog 5kg extra bij regen

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 4 Mei. 2017, 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dainese jas 449euro http://www.dainese.com/row/en/-ridder-gore-tex%C2%AE/201593956.html

"laminated GORE-TEX® and warm detachable thermal lining"

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Mei. 2017, 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de vele tips!

- De website van Icon had ik ook al gezien, maar de winkels die daar staan als verdeler hebben die dingen eigenlijk niet echt op stock, zijn vooral de "urban" lijnen die daar verkocht worden. Ik overweeg online te bestellen en gewoon terug te sturen als het me niet bevalt.

- Trooper: bedankt voor het aanbod, maar ik wil deze keer ècht een geïntegreerd membraan en geen inritsmembraan meer.

- Die Dainese ziet er ook niet slecht uit, eens nader bekijken...

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Mei. 2017, 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

peter6480 schreef:
Bij
Op dit moment rij ik met de Climate thermojas eronder, daaronder een dun t-shirtje. Al is het buiten 5 graden, je hebt het gewoon niet koud. De jas en Climate jasje zijn echt de bom, zit heerlijk en voelt beslist niet warm aan. Heel vreemd spul, maar werkelijk heerlijk.


240euro... écht goed blijkbaar... fris als warm & warm als fris ?

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Mei. 2017, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

Daarnet een uur gereden om de Icon Raiden DKR te gaan passen. Ik was eigenlijk best wel overtuigd van de kwaliteit. Pasvorm is wel iets te ruim (heb ik altijd: als de armen lang genoeg zijn is er teveel "buik" aan het pak en als mijn bovenlichaam er goed in zit zjin de armen te kort).
Uiteraard test je de waterdichtheid niet in de winkel, maar van wat ik lees op verschillende fora en reviews is die prima. Volgende week eens een paar Klim pakken gaan passen en dan kan de beslissing vallen.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif