lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Mijn eerste echte Superenduro
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 18 Apr. 2017, 7:47    Onderwerp: Reageer met quote

mja, olie erg zwart/verband?

olie slijt wel hard in dat blok, en wordt dan dunner..

drukveertje in de pomp al eens vervangen?

naja.. als het nu weer goed is... lekker mee rijden!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Apr. 2017, 11:28    Onderwerp: Reageer met quote

De lage olie druk begon na de duinenrace, dus ja die is wel flink heet geweest denk ik. Zal er eens aan ruiken want zwart was ie wel. Volgende keer dus maar vervangen na zo'n zware dag. Ik dacht dat die 3 liter wel genoeg was voor een rally. Ik heb nog een oliethermometer liggen, eens kijken of die past.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Apr. 2017, 20:59    Onderwerp: Reageer met quote

ja normaliter wel.

Ik gooide er voor een rally altijd wel nieuwe olie in, maar na zo'n rally kwam ie er dan bijna schoon uit!

in de duinen ging met de wind mee meestal net het rode temp lampje heel even aan... om dan weer van rijrichting te veranderen en het probleem weer op te lossen. Overkoken heb ik nooit gehad.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Jun. 2017, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

drukveertje in de pomp al eens vervangen?

Zag vanochtend weer oliedruk lampje bij stationair (warme motor). Dit veertje kan je dat vervangen met alleen koppelingsdeksel eraf?

Is dit 60038026000 CONTROL SPRING LC8 3,5 BAR?? Of heb jij het over een ander veertje?

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Jun. 2017, 15:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is hem. Beter het dekseltje van een 09 plus kopen. Kost hetzelfde bijna en is compleet met pistonnetje etc.

Koppeling huis moet er ook af. Zit wel even werk in dus.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 29 Jun. 2017, 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, een wat grotere klus dus, dan kijk ik het nog even aan.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jul. 2017, 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdens de afgelopen Tuareg rally wat probleempjes tegen gekomen. Dus aan de slag. Door de onderzichtige zwarte tank kon je niet zien hoeveel benzine er nog in zat. Dus hier op het forum een doorzichtige gekocht.



Gelijk streepjes gezet om de 2L zodat ik nooit te veel/weinig benizine heb. Ik had ook last van kokende benzine dus tank aan de motor kant geisoleerd en benzineslangen geisoleerd.



Volgende probleem was te weinig koeling. Daarvoor lamellen vervangen door racegaas en uitlaat omwikkeld zodat deze minder hitte uitstraald.





En het eindresultaat:



Nu nog thermostaat en waterpomp controleren.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 3 Aug. 2017, 8:25    Onderwerp: Reageer met quote

Van het weekend de thermostaat getest in kokend water. Die ging mooi open en weer dicht met koud water. Ik had al een andere gekocht van Steven en die werkte vergelijkbaar. Toen maar besloten om zonder eens te proberen ook omdat de waterpomp er goed uit zag. Kan natuurlijk nog wel zijn dat de thermostaat in het gebied 70 - 100°C slechter werkt dan zou moeten. Koperen bochtje van buurman geritseld en wat slangenklemmen. Stationair opwarmen ging ie naar 4 streepjes, fans gingen aan, kort naar 5 streepjes en daarna weer terug naar 4 en fans uit, tot zo ver dus goed.



Vandaag proefrit. Opwarmen merk ik weinig verschil, nog steeds binnen 5 km 4 streepjes. Fan sloeg wel een paar keer aan onderweg en na wat kruip door sluip 5 streepjes. Terugweg was het jammer genoeg niet zo warm als ik gehoopt had, maar toch m'n best gedaan om de motor heet te krijgen. Meer dan 5 streepjes heb ik niet gezien terwijl een aantal weken terug onder vergelijkbare omstandigheden het 6de streepje soms te zien was. Na een flink stuk asfalt met een gangetje van 110 gaf dan 4 streepjes. Het is een niet echt wetenschappelijke test maar ik heb goede hoop dat het verwijderen van de thermostaat iets geholpen heeft.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 3 Aug. 2017, 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

thermostaat verwijderen zal allicht meer flow geven, en dus iets meer koeling.

opwarmen kan dan alleen in de winter een probleem zijn: als in, het zal langer duren. warm wordt ie uiteindelijk toch wel.

Ik zat nog te denken: heb jij een andere snorkel op de luchtbox zitten (ivm grote tank of zo?)

Als de motor meer warme lucht aanzuigt, dan zal ie ook warmer worden immers.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Joski



Geregistreerd op: 14-6-2016
Berichten: 79
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Do, 3 Aug. 2017, 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

misschien ook oppassen voor elektrolyse met die koperen bocht ertussen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Aug. 2017, 7:35    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, snorkel is standaard. Wat ik wel merkte tijden het proefdraaien in de garage zonder zadel: als de fans aanslaan krijg je een behoorlijke warme luchtstroming over de luchtfilterbox. Misschien kan ik hier wel wat winnen door een gat in het zadel te maken (krijg je wel gekookte eieren maar ik sta toch meestal).

Redox reactie had ik ook al aan zitten denken, geen idee of het zo'n vaart zal lopen. Mooier is natuurlijk 1 stuk voorgevormde slang, 2 klemmen minder en minder randjes.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Aug. 2017, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

He bah, ik mag wsl weer meer sleutelen. Na de rally zag ik al dat de voetpakkingen aan het zweten waren. Dat zweten lijkt nu meer te worden. Er is vast geen easy fix voor. Wat is makkelijker cylinders in frame demonteren of hele blok eruit. Nog andere dingen die ik gelijk aan moet pakken?

Ga nog een keer goed schoonmaken en rijden om uit te sluiten dat het bijvoorbeeld de oliedruk sensor is, maar voor en achterste cylinder zijn nat.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Aug. 2017, 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

Paniek voor niks. Schoon gemaakt, bloem gestrooid en toen opwarmen. Op dat moment zag ik olie hoger op in de V. Tank er af en na goed turen zag ik een hele vettige olie druk sensor......

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Aug. 2017, 0:09    Onderwerp: Reageer met quote

ja, zwak ding.. komt vaker voor dat die lekt.

boel gepruts om hem er uit te krijgen, maar het gaat wel zonder het blok uit te bouwen smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Aug. 2017, 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag maar eens een goede proefrit gemaakt. Eerst kruip door sluip, motor was snel op temperatuur en olie ging naar 90°C. Wat ik ook deed, de kvs werd niet warmer dan 5 streepjes, fans draaien natuurlijk dan wel de hele tijd. Op snellere stukken zakte de temp. naar 4 streepjes. Toen in een stuk diep zand aan de oever van de Maas net zo lang rondjes gereden totdat de motor kookte. Dit was echt ploegen in 1 en 2e versnelling. Binnen 10min gingen alle lampjes aan en even daarna had ik em flink aan de kook. Olie was toen 120°C. Even gewacht en weer zandwegen gaan rijden, de motor koelde weer snel naar normale waarden.

Op de terugweg nogmaals geprobeerd zonder zadel omdat ik in de garage gemerkt had dat er flink wat warme lucht over de luchtfilterkast komt. Maar net zo snel weer aan de kook, ook nu weer na een paar snellere stukken gelijk weer terug naar 5 streepjes.

Wat wel positief was is dat ik geen kokende benzine had. Maar de tijd tussen alle lampjes aan en koken vond ik wel erg kort, in Marokko heb ik hele stukken duinen gereden met alle lampjes aan en maar 1x aan de kook gehad. Een verschil is dat ik daar bijna alleen water in het systeem had en nu kvs uit de fles (hoeveelheid glycol is nu hoger dus specifieke warmte lager).

Ik ga na de vakantie maar eens de kleppenspeling en timing bekijken en misschien ook wat glycol door demi water vervangen (kan toch 20% schelen als ik de tabellen moet geloven).

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE


Laatst aangepast door GezwindeSpoed op Ma, 14 Aug. 2017, 16:00, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 5 van 9

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif