lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 Adventure S rebuild
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Apr. 2017, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Van waar ben je Bart? Ik zit in Kasterlee.
Had op Facebook via een kennis foto's zien passeren van de MMM, maar ik wist niks van dat evenement, anders had ik afgekomen!

_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Za, 15 Apr. 2017, 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben van Nieuwpoort, dank voor het aanbod. Is toch al een redelijk eindje rijden laugh2

Vandaag even gaan kijken naar de motor en sas en epc terug monteren en dan kijken of hij nog stottert tussen de 5 en 6k toeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 18 Apr. 2017, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Vanlierde schreef:
2x 990 adventures, maar kende die mensen niet,

Hoi,

Ik ben Bart, mag ik effe je bobines lenen? :p

Haha moet kunnen toch laugh tongue3

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 18 Apr. 2017, 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

Zo heeft Timieh ooit mijn voorwiel geleend lipsrsealed2
_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Apr. 2017, 12:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dekster schreef:
Zo heeft Timieh ooit mijn voorwiel geleend lipsrsealed2

Met een versl... Ach laat ook maar

hahaha laugh 2thumbsup laugh3

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Za, 29 Apr. 2017, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, terug een kleine update. We gaan de goede kant uit.

Vandaag de carbus geopend, zat er een soort zandachtige smurrie in de vlotterbak. Spoeiers zat ook goed vol ermee. Stationair en hoofdsproeier waren echter ok.

Sproeier uitgeblazen, vloterbakjes gereinigd. Benzinefilter geplaatst, linkertank erop en testrit. En ja hoor reed als een droom. Geen gestotter meer.

Dus terug de garage in, rechtertank erop, zijkappen erop en nieuwe testrit, natuurlijk vergeten de benzinekraan open te draaien. Dus wilde niet meerstarten, benzine kraan open en vertrokken, maar helaas, terug stottren.

Mss nog wat vuil in de benzinepomp die trug de carb is ingeraakt.

Morgen terug open, carbs terug schoonmaken, benzinepomp uitspoelen en eens andere benzine derin, hopelijk probleem dan voorgoed van de baan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Do, 12 Okt. 2017, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

rijkelijk laat:

probleem met de grijze zandachtige smurrie is opgelost, na nogmaals 2x de sproeiers proper te maken, verstopten ze toch nog 2x.

dus ik vermoedde dat de binnenkant van de benzine pomp aan het "rotten" was, maar natuurlijk 100% zeker was ik niet.

dus een goedkope chinese benzine pomp derin om te testen, en ja hoor, probleem opgelost (had goeie ervaringen met chinese startmotor op mijn bmw 1100gs)

maar na slechts een week te rijden, bam, benzine pomp defect.

Nu een originele derin en geen problemen meer sindsdien.

goedkoop is (meestal) duurkoop
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Okt. 2017, 15:21    Onderwerp: Reageer met quote

vraagje: weet iemand welke boutmaat ik nodig heb om van die bobbins in de achterbrug te schroeven? ik heb M10 geprobeerd, maar die is iets te groot. Heb natuurlijk geen M9 of M8 liggen om te proberen.

Alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Okt. 2017, 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

awel he, als ge het in het hollands vraagt kunt ge misschien wel ene antwort verwachten he...


geen idee welke bout je bedoelt.. maar die van de veerpoot bij is een M14x1,5.

maar volgens mij doel je niet op de boutmaat (dus geen M....) maar op de sleutelmaat: en dat is volgens mij gewoon een 8mm inbus . (9mm inbus is wel heel obscuur overigens).

ps.: met een imbus-dopsleutel zet je mooi recht kracht. en een goede truck daar voor is: zaag/slijp een stompje van een imbus8 sleutel af, en steek die in een dop-8, zodanig dat de andere kant voldoende uitsteekt en een ímbus-dop-8 vormt!
Als ie slecht wordt.. envoudig een nieuw stukje imbus/6-kant staaf afslijpen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Okt. 2017, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat bart de boutgaten bedoelt die op je achterbrug zitten.
Voor je plastic beschermfin van je ketting.
Uit mijn hoofd zit daar 1 draadgat.

Denk dat hij hiervan de M.. maatvoering wil weten om een bobin te bestellen/maken met de juiste maat aan draad Smile

Zou kijken of ik het voor je kan meten.
Echter staan de motoren vol tussen de verhuisberg. Dus moet er net even bij kunnen komen.

book2 Niet stiekem via de Fiche finder te vinden ?


edit: Bart je hebt ook bobbins met een stuk lange draadstang.
Deze vallen dan door je achteras heen. Hier al eens naar gekeken?

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Okt. 2017, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

nou, volgens mij bedoeld bart gewoon de draadmaat
waar de bobbins voor een paddock stand in moeten toch?
die gaten die recht onder de spanners zitten links en rechts.
nou, dat is toch echt m10 hoor... grin2

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Okt. 2017, 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
nou, volgens mij bedoeld bart gewoon de draadmaat
waar de bobbins voor een paddock stand in moeten toch?
die gaten die recht onder de spanners zitten links en rechts.
nou, dat is toch echt m10 hoor... grin2


jij snapt het cheesy

hmm raar, zijn M10 bouten. krijg ze er een klein beetje in, maar durf er geen kracht op zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 24 Okt. 2017, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk corosie/vuil in de schoefdraad,
ik weet zeker dat het m10 is,
draai er anders een tap m10 doorheen,om de draad weer gangbaar te
maken

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RIK84



Geregistreerd op: 30-10-2017
Berichten: 95
Woonplaats: Beek (Limburg)

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Nov. 2017, 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

M10 is correct, alleen de schroefdraad 'grofheid' is ook van belang.

Ik had hetzelfde probleem. De schroefdraad van de bobinbout was dacht ik (pin me er niet op vast) M10x1,0 en dit moet M10x1,25 zijn. Dus de grovere draad.

(of M10x1,25 vs. M10x1,5 ?)
Je kunt het met een willekeurige M10 bout die je hebt liggen proberen. De een draait er maar een stukje in, de ander volledig en soepel.

Gr Rik

_________________
KTM 950 adventure S '04


Laatst aangepast door RIK84 op Di, 7 Nov. 2017, 20:02, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 2 Nov. 2017, 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

RVS in alu kan flink gaan vreten let hierop! thumbsup
_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 6 van 7

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif