lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koplamp spiegel xenon

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Apr. 2017, 20:20    Onderwerp: Koplamp spiegel xenon Reageer met quote

In mijn adventure 990 uit 2006 zit een aftermarket xenon set ingebouwd, maar nu valt het mij op dat de spiegel vd koplamp verkleurt is en niet meer spiegelt boven en onder de lamp.
Zijn deze spiegels los te verkrijgen of moet de hele unit dan vervangen worden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2017, 8:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hele Unit,

Maar die vallen wel mee in prijs Smile Iets onder de 150eu zo uit mijn hoofd.
Eventueel zelfs te regellen/verkrijgen voor je Smile

*Edit, dat lieg ik. De reflectoren zijn met heeeeeel veel moeite wel zelf te vervangen. Kon me achteraf heugen dat het iets was met lamp in de oven. Dan met heel veel moeite de kit ertussenuit kunnen halen en glas en lamp scheiden.
En dan moet je alsnog een nieuwe/nieuwere glas bestellen. Die naar mijn weten niet los te verkrijgen is. Tis maar net hoeveel je op je hals wil halen voor niet al te veel geld wacko

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2017, 9:25    Onderwerp: Re: Koplamp spiegel xenon Reageer met quote

Rikkert schreef:
In mijn adventure 990 uit 2006 zit een aftermarket xenon set ingebouwd, maar nu valt het mij op dat de spiegel vd koplamp verkleurt is en niet meer spiegelt boven en onder de lamp.
Zijn deze spiegels los te verkrijgen of moet de hele unit dan vervangen worden?


http://www.mlmparts.com/nl/vicma-koplamp-813743-voor-ktm-990-adventure-2013.html

Heb ik ook al een paar jaar in gebruik. Is gewoon een originele, er staat bij mij KTM op en het KTM onderdelennummer. De reden was trouwens hetzelfde, beschadigd door de Xenon. Ik heb nu een Cyclops LED lamp die me uitstekend bevalt al maakt de fan van de laatste versie zoveel geluid dat je die boven de stationair draaiende motor hoort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rikkert



Geregistreerd op: 12-7-2015
Berichten: 107
Woonplaats: Winsum (Gr)

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2017, 20:48    Onderwerp: Re: Koplamp spiegel xenon Reageer met quote

JanJan schreef:
Rikkert schreef:
In mijn adventure 990 uit 2006 zit een aftermarket xenon set ingebouwd, maar nu valt het mij op dat de spiegel vd koplamp verkleurt is en niet meer spiegelt boven en onder de lamp.
Zijn deze spiegels los te verkrijgen of moet de hele unit dan vervangen worden?


http://www.mlmparts.com/nl/vicma-koplamp-813743-voor-ktm-990-adventure-2013.html

Heb ik ook al een paar jaar in gebruik. Is gewoon een originele, er staat bij mij KTM op en het KTM onderdelennummer. De reden was trouwens hetzelfde, beschadigd door de Xenon. Ik heb nu een Cyclops LED lamp die me uitstekend bevalt al maakt de fan van de laatste versie zoveel geluid dat je die boven de stationair draaiende motor hoort.


Bedankt voor alle informatie. Ik ben wel benieuwd naar het LED lichtbeeld.
Heb je daar een foto van?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2017, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

Rikkert, Als je interesse in de LED hebt spit dit topic even door:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=6590&highlight=cyclops

Verder is de Vicma lamp inderdaad de originele KTM koplamp.
Heb contact gehad met mijn leverancier waarvan die fabriek is book2
Handig die kennissen

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2017, 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

Spiegel veroudering gebeurt met de originele Halogeen ook. Ik betwijfel of het de Xenon is.

LED zal wat dat betreft ook niet beter zijn: witte leds geven ook een boel UV licht door. (een witte led is immers een UV led met een fluoricentie poedertje er voor.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Di, 11 Apr. 2017, 8:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Spiegel veroudering gebeurt met de originele Halogeen ook. Ik betwijfel of het de Xenon is.

LED zal wat dat betreft ook niet beter zijn: witte leds geven ook een boel UV licht door. (een witte led is immers een UV led met een fluoricentie poedertje er voor.


Tsja, dat zullen we misschien nooit zeker weten.

Het lichtbeeld van de Cyclops ziet er gewoon goed uit. Foto's zijn wel op internet te vinden. De standaard reflector is niet erg goed en dat zie je als je er een LED- of Xenon-lamp in stopt. Dus natuurlijk heb je wat meer strooilicht maar ik vind het niet ernstig. Je hebt in ieder geval wel veel meer licht! De lamp moet wel wat verder naar beneden worden gesteld dan standaard waardoor het grootlicht minder effect heeft. Maar daar staat tegenover dat het grootlicht erg weinig toevoegt aan de lichtopbrengst van de LED lamp. Gewoon kopen en er in stoppen zou ik zeggen. De investering is te overzien en als ie niet bevalt haal je hem er weer uit. Het is Plug&Play. Nou ja, bijna. Ik moest bij het nieuwe model (na twee jaar ging ie stuk dus ik heb net een andere gekocht) het plastic plaatje waar de lamp in klikt inzagen zodat het een kwart slag gedraaid kan worden. De LED's moeten namelijk naar boven en beneden schijnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Apr. 2017, 8:01    Onderwerp: Reageer met quote

Correctie: Ze moeten juist naar links en rechts schijnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif