lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tuareg rally 2017
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 28 Mrt. 2017, 7:37    Onderwerp: Reageer met quote

De SE heeft al standaard 2 fans. Ik weet niet wat er zo nog aan kan verbeteren.

Vooral kleine duintjes waren heel anders, met een enduro kan je zo de scherpe kant omhoog rijden. De 950 dook vaak zo'n duin helemaal in en dan kon je gaan graven en slepen. Maar grote duinen waren idd erg gaaf om omhoog te knallen.

Verbruik was trouwens ook verrassend. Tijdens de duinencross zo'n beetje 1:4 of 5.

Ga proberen snel wat filmpjes te monteren.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 28 Mrt. 2017, 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

mja.. als ie al 2 fans heeft dan weet ik het ook niet. Ik liet de ene (de kleine/exc-fan) continu lopen, maar of dat nou veel hielp weet ik niet.

Ik denk dat het te maken heeft met de grote tank. Adv heeft ook een grote tank, maar wel luchtgaten etc.
Ik heb andere mensen nooit horen klagen over koeling met de SE: maarja, zoveel zijn er niet die er echt mee rijden.


en euhm: ja, kleine zachte duinen zijn klote met die zware bak..., omdat je niet genoeg snelheid kan houden om over het zand te rijden.
de minimum snelheid die je nodig hebt is gewoon wat hoger...

mocht je het nogmaals willen proberen, kunnen we er samen naar kijken. evt oliekoeler oid.


mbt gebruik: ja, standaard staat ie te rijk voor die temperaturen (en relatief onderin zijn vermogen). Ikl stelde mijn Adv altijd zo af dat ie in Nlederland vervelend hakkerig liep.. te arm zolang ie niet echt volledig doorgewarmd was.: dat was altijd nog meer dan zat voor Marokko.

In de duinen kwam ik dan aan de 1:7, nooit slechter. meestal in de orde 1:11. op de pistes en gemiddeld rond de 1:17

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Mrt. 2017, 7:51    Onderwerp: Reageer met quote

Idd de gaten in de tank van een adventure zijn denk ik groter. Ik ben ook nog bij EATV langs geweest of zij een oplossing wisten. De nieuwe 1190 quad heeft een veel grotere radiateur en bij de oude zetten ze de tanks verder uit elkaar dan bij een motor. Thermostaat verwijderen was een mogelijkheid maar niet eenvoudig op een rally (T-stuk nodig) en de plastic beschermer eraf halen. Dit laatste heb ik tijdens de Kingstage geprobeerd maar maakte niks uit. Speciale vloeistoffen zagen ze geen heil in, maakte volgens hun maar een paar graden uit.
De originele tank (mist achterste blob) en dan iets van een achtertank zou kunnen helpen. Misschien is een oliekoeler idd een goeie. Ga er eens over nadenken. Dat zal denk ik ook helpen om de oliedruk op peil te houden. Zelfs mijn koppeling werkte niet meer toen de motor echt heet werd. Laag voorspatbord lijkt me bij lage snelheid ook niet zoveel te helpen.

Hij liep van de winter rond het vriespunt erg goed, dus veel te rijk voor Marokko. Ik heb voor de rally de naald een halve positie verlaagd (onderste ringetje eruit), dan liep idd slecht bij koude start met backfiring totdat ie volledig warm was.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Apr. 2017, 7:53    Onderwerp: Reageer met quote

Hier mijn verslag, flimpjes blijft veel werk dus heb geduld voor de rest.

Dag -2:
Vliegtuig land mooi op tijd in Fes. Taxi rit naar hotel is een flink stuk. Onderweg zien we regen en sneeuw. Vrachtwagen staat nog aan de verkeerde kant van het water dus hotelkamer. Buiten wordt het ‘s avonds flink koud en er steekt een harde wind op. ‘s Middags een biertje met wat olijven. ‘S Avonds lekker gegeten, de reis heeft me moe gemaakt dus op tijd naar bed. Kan niet slapen door borrelende buik. Na een uur ben ik het zat en wordt bang voor Montezuma’s revenge. Ik besluit m’n vinger maar in m’n keel te doen. Daarna weer bed in maar nog steeds een onaangenaam gevoel in m’n buik. Een 2e achteruit eet sessie helpt en uiteindelijk val ik in slaap.

Dag -1:
Gelukkig wordt ik aardig fit wakker. Niet misselijk en geen race kak, wel nog een beetje slap. ‘S ochtends met Olaf richting het stadje gelopen om te pinnen, maar dit is toch verder dan we dachten. Daarna met de auto een 2e poging. ‘S Middags komt de truck aan en kunnen we gaan uitladen, tent opzetten en motor nakijken. Ik zet mijn tent achter een muurtje uit de wind, maar ‘s avonds draait de wind en sta ik vol in de koude bergwind. Uiteindelijk maar tussen de truck en het hotel een plekje gevonden. Tijdens het eten ‘s avonds ontstaat er brand in de meterkast. De lampen in het restaurant gaan uit en er worden kaarsjes uitgedeeld. Ik ga maar op tijd naar bed om aan te sterken en zonder licht kan je toch niet veel doen. In de nacht breekt er nog een keer brand uit en de hotelgasten worden opgeschrikt door verbrande plastic lucht vermengt met bluspoeder. Ik slaap heerlijk in m’n tentje en wordt alleen wakker door een blaffende hond met volhoudende stembanden.

Dag 0:
Vandaag inschrijving en keuring.Gelukkig sta ik redelijk vooraan in de rij om alle papier, stickers en spot te krijgen. Snel plak ik de verplichte stickers op m’n motor en ga met al mijn veiligheidsspullen naar de keuring. Als eerste ben ik klaar. Daarna kleed ik me om om te oefenen hoe lang dat duurt met m’n nieuwe knie braces en om te gaan tanken in de stad. Op de terugweg pak ik wat pistes en vind ik een mooie technische ouet om te oefenen. Het eerste luie zweet vloeit. Daarna plak ik alle roadbooks aan elkaar en kleur ik dag 1 in. Daarna is het al weer tijd voor diner en slapen.

Dag 1 (Midelt - Desert camp Gara Medouar: 440km):
Start om 8u. De eerste helft is navigatie stage. Halverwege de dag verschijnen er donkere luchten en begint het flink te plenzen. Ik trek samen met Stephan de regenjassen aan. Al snel wordt het weer droog en voor de proef kan de regenjas weer weg. Leuke duinen stukken worden afgewisselt door piste. De proef eindigd in een oneindig gebied met kleine duintje met kamelengras. Kay-Arne heeft een lekke achtertank en vraagt mij om samen te rijden. Motor loopt heet en opeens sproeit de benzine eruit (snelkoppeling) doordat deze is gaan koken. Een pauze van een kwartier en de motor slaat weer aan. Snel uit de duinen en naast de duinen naar de waypoints gereden. Bij het bivak eerst het slot naar boven gereden. Het is een prachtig bivak met wc’s en douches op houten pallets met een tent erom heen, een echte vuurplaats en tenten om te eten. Wel jammer dat het zo fris is bij het kampvuur en dat het eten lauw is. We slapen in de aanhanger omdat het hard waait en geen zin hebben om voor een nachtje de tent op te zetten.[/font][/size]



http://youtu.be/eQMBLf9m8k0

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 4 Apr. 2017, 7:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 2 (Desert camp - Merzouga: 230km):
Er zat een wijziging in het road book. Eerst naar waypoint en vervolgens de route oppakken. Dit laatste gaat niet goed en wij (Stephan en ik) besluiten direct naar het volgende waypoint te rijden. Maar er zit een bergketen tussen die niet te doen is. We komen nog een paar Engelse tegen en ik probeer een kamelenhoeder de weg te vragen Na een uur zijn we weer terug bij af en blijkt er een eenvoudige piste te zijn die om de bergen heen gaat. De rest van de dag is eenvoudig, veel snelle pistes, maar doordat ik zoveel tijd heb verloren is alles stuk gereden. Bij de eerste serieuze duinen waar Alessio staat haal ik de duin niet. Bij de aanzet voor de 2e poging val ik om en valt mijn benzine dop eraf (niet goed dichtgedraaid na de tankstop) er klokt wat benzine uit. Tweede poging lukt wel. Moet heel wat ploeteren om de duinen door te komen. In het laatste stuk duinen gaat mijn benzine lampje aan, ben ik zoveel verloren? Omdat ik bang ben dat ik zonder benzine kom te staan wil ik om de duinen heen weer terug naar de tankstop. Dan zie ik op het allerlaatste moment een prikkeldraad, uit alle macht rem ik en beland nog net met de voorkant in het hek. Ik zie een auto rijden en ga erop af voor benzine. Hij zegt dat ik het gehucht aan de andere kant van de duinen benzine is te krijgen. Door een vlak pad rij ik door de duinen en vind inderdaad benzine in een van de hutjes. Voor 70 Dirham krijg ik 5L. Snel terug naar het laatste punt en vervolgens rustig de dag afgewerkt. De laatste duinen bij Merzouga gaan gelukkig goed. Ik probeer het tankstation te vinden waar ik 2 jaar geleden ben geweest maar is verder dan ik dacht dus eerst maar hotel zoeken. Ik had een waypoint maar dat lag totaal aan de andere kant van het dorpje. Na een halfuur zoeken en vragen vind ik eindelijk het hotel. Ga nog even langs bij EATV omdat zij ook LC8 blokken gebruiken, maar ook zij weten geen oplossing voor mijn koelingsprobleem. Hopelijk morgen een betere dag.




http://youtu.be/TJXBrlThd0I

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frank



Geregistreerd op: 30-4-2011
Berichten: 266

BerichtGeplaatst: Di, 4 Apr. 2017, 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hemeltjelief... da's rijden!
_________________
R!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 6 Apr. 2017, 7:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 3 (Kingstage: 280km):

De Le Mans start is bij een klein duinenveld met zacht zand. Kost mij flink wat zweet om doorheen te komen. Vervolgens gaan we het labyrint in wat bestaat uit een veld vol met door water uitgesleten geulen. Ik merk dat mijn voorband zacht wordt. Bij een SCP pomp ik de band op. Het is leuk om de juiste weg te vinden tussen alles geulen op- en afstapjes. Voorband loopt snel weer leeg. Vervolgens wat snellere pistes. De voorband is nu helemaal plat. Ik zie een heuveltje waar ik de motor mooi op de carterplaat kan zetten. Ik probeer mijn 18”reserveband in de voorband te monteren, maar bij de laatste 10cm prik ik de band lek. Vervolgens probeer ik de oorspronkelijke dikke binnenband te plakken maar de plakker houdt niet op het natuurrubber. Ik probeer om het toch te dichten met duct tape maar de band houdt geen lucht. Daarna maar 10km naar het volgende checkpoint (ook de start en finish van de duinen ronden) gereden op de lege band. Daar aangekomen neemt Bennie mijn reservewiel mee en Rik monteert deze snel. Rond 12u ga ik van start aan de tweede ronde (eerste duinen ronde). De zon staat hoog en het contrast is erg slecht. Ik mis een duintop en moet even bijkomen van de val, bij het oprapen van de motor zie ik koelvloeistof uit de radiateurdop spuiten: kokende motor. Dit heeft dus geen zin, want de rest van de dag is uitsluitend duinen. Met tegenzin rij ik terug naar de CPF. Na wat eten en drinken besluit ik om de hoogste duin op te gaan rijden om de frustratie wat te verminderen. Met afgekoelde motor gaat dit goed. In een streep rij ik naar de top. Bovenop maak ik wat foto’s en geniet van het uitzicht. Blijf een tijdje kijken naar de rijders die na elke ronde in het CPF aan komen, ik ben jaloers op ze.






http://youtu.be/e-BFXEUEui0

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2017, 7:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 4 (Merzouga - Erg Ouzina - Merzouga: 240km)

De dag begint met de mooiste duinen ooit, heerlijk hard en ze gaan de goede kant op. Mooie pistes tussendoor met prachtige uitzichten op de rotsformaties. De motor kan tussendoor afkoelen en ik heb geen problemen met oververhitting. Duinen rijden gaat al beter en ik leer het verschil met duinen rijden op een enduro. Het merendeel van de dag rij ik alleen, een heel speciaal gevoel is dat: ik, mijn motor en de prachtige omgeving. Motor blijft koel tot halverwege Erg Chebbi, daarna gaat toch wel alle lampjes aan maar gaat gelukkig niet koken. Dit was toch wel de mooiste dag van alle Tuareg rally’s die ik heb gereden.

http://youtu.be/NZnyKVIyh4A

Dag 5 (Duinenrace 4x20km):

Vandaag 4x hetzelfde rondje van 20km door de duinen. In de eerste 2 ronden rij ik teveel duinen doordat ik na de CP direct afboog richting de duinen. Vooral in de 2e ronde in dat extra stuk flink lopen ploeteren. Motor in een duinpannetje gereden, niet goed. Gaf mezelf een poging om eruit te komen en met een flinke stoot gas lukte dat. De volgende ronde kwam ik erachter dat de zandweg naar de CP nog helemaal doorloopt wat veel tijd scheelt.
In 3e ronde stap ik behoorlijk hardhandig af doordat ik vergeten was de stuurdemper weer terug te draaien na het snelle stuk. Mijn been komt langs de kentekenplaat en het achterwiel. Chris helpt me overeind.
Bij finish van de 3e ronde aangekomen begint de motor rot te lopen, denk eerst dat deze weer aan het koken is, maar de benzine blijkt gewoon bijna op. Ik kan nog terug rijden tot een duinenrij voor de start/finish en lopend ga ik op zoek naar wat liters benzine. Ik vind benzine bij een Nederlandse side-by-side, maar moet nog wel met jerrycan even de duin op kruipen. Geef de lege can af bij een quad rijder die em vervolgens bij de rechtmatige eigenaar aflevert zodat ik niet nog een keer de duinen omlaag en omhoog hoef te kruipen. Na de 4e rond overleg ik met Bennie hoe de hoge duin op te knallen. Kom met een alternatieve lijn, maar doordat motor niet helemaal lekker loopt (toch weer kokende benzine) krijg ik niet genoeg gang om helemaal boven te komen, moet nog 10m kruipen phoe. Daarna met een andere lijn een 2e poging gedaan, maar op dezelfde hoogte blijf ik steken. Motor loopt niet helemaal lekker en oliedruklampje gaat aan bij stationair. Nokkenas ketting is hoorbaar maar bij iets gas gaat lampje uit. Met Stephan gaan we wat cadeautjes kopen en flink afdingen in het stadje. De Berber zegt ineens tegen Stephan: jij komt uit Graz, wat ook klopt, ongelofelijk. ‘s Avonds wat olie bijgevuld maar geen oorzaak gevonden voor de lage oliedruk.
‘s Avonds krijgen we te horen dat een Italiaans rijder Emanuele Enzerillo het leven heeft gelaten vlak voor de SCP op de steile duin. Dag 6 zal uit respect voor dit verlies geen tijdwaarneming kennen en de rijders mogen kiezen of ze over de weg of via de rally route naar het volgende bivak rijden.

http://youtu.be/8EC42DeBZa8

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2017, 8:06    Onderwerp: Reageer met quote

Fascinerend om te lezen Smile thumbsup

Keep up the spirit! 2thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2017, 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dag 6 (Merzouga - Midelt: 440km):

De dag begin met een laatste keer door Erg Chebbi, het is fijn rijden want de duinen zijn nog hard, weinig sporen en de zon staat nog niet zo hoog. Daarna leuke stukken andere duinen afgewisseld met piste. Vanwege het tragische overlijden van een Italiaanse rijder is er geen tijdwaarneming en rijd iedereen rustig aan in groepjes. De landschappen wisselen erg af, van open vlaktes tot stukken met gebergte en soms een zanderig stuk tussendoor. Na het einde van de proef gaan we door de Hoge Atlas, helaas is er veel sneeuw gevallen afgelopen tijd en is het onmogelijk om over het onverharde te Atlas te kruisen. Op de hoogvlakte begint het al weer flink koud te worden. Bij de een CP krijgen we het nieuw over de afgesloten pas, dus nog meer asfalt. Een berber biedt mij daar thee aan, als dank geef ik hem mijn mueslireep waaraan ik net was begonnen. Met de weinige tanden begint hij eraan en lijkt het lekker te vinden. Behoorlijk verkleumd kom ik uiteindelijk in Midelt aan waar we een lekker broodje shoarma krijgen van Monique. Vanwege de kou kruipen alle tentbewoners vandaag bij elkaar op de kamer van monteur Rik.



http://youtu.be/Vg5Hir5nhXo

Dag 7 (Midelt - Saïdia: 620km)

Vandaag de langste dag van de rally, 620km. Iets over 8 moet ik de special starten die zo’n 100km van het hotel is. Vanaf 3u kunnen we ontbijten, maar 5uur vind ik vroeg genoeg. Het is erg koud en er ligt zelfs ijs op m’n zadel. Ik start de motor om te kijken hoe het met de oliedruk is. Het oliedruk lampje blijft branden en zelfs met wat gas gaat deze niet uit. Gelukkig gaat ie na opwarmen wel uit en blijft uit de rest van de dag. Tijdens de liaison kan ik m’n handen warm houden door omstebeurt te warmen aan de uitlaten, handig zo’n twin. Ook ben ik zeer tevreden over mijn Ray-Z zadel. Behoorlijk stijf en verkleumd kom ik aan in Missour waar de start van de proef is. Ik heb genoeg tijd dus stop bij een soort bakkerij. Ik bestel thee en wat zoetige koeken. De vrouw is een grote cake aan het maken van griesmeel. Na m’n eerste glas thee zie ik Onno bij het tankstation aan de overkant stoppen en nodig hem uit voor een 2e bakkie. Als de cake klaar is krijgen we ook nog een stuk om te proeven. Ik moet 2 Dirham (20cent) afrekenen.
De eerste proef bestaat uit snelle paden (180km/u) met flink wat navigatie, ik maak geen fouten. Na de proef gooi ik de tank voor het eerst helemaal vol (30L) omdat we voorlopig geen tankstations krijgen. Ik neem geen pauze want de dag is nog lang. Bij de start van de tweede proef probeer ik strategisch te starten, geen auto’s voor me maar wel een paar motoren om de weg te wijzen. Ik navigeer heel precies maar moet wel heel wat auto’s inhalen. Uiteindelijk heb ik deze dag een 15e plek.
De navigatie stage daarna leek het erg op Spanje (Alto Turia). Met oneindig veel bochten en mooie vergezichten. Ik moet de bochten voorzichtig nemen want veel grip heb ik niet aan de voorkant. Bij thuiskomst blijkt ook dat al mijn zij-noppen van de voorband doormidden zijn. Nog een laatste bergpas over met prachtig uitzicht op de Middellandse zee. Bij finish eten Stephan en ik heerlijke tapas en voelen ons als dronken na 2 bier. Daarna in optocht naar hotel. Bij hotel bitterballen, een gehaktbal en bier. Daarna inpakken, douchen (lauw), eten en feesten op heerlijk rockmuziek.






http://www.youtube.com/watch?v=D5r2jnSNNwE#

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Apr. 2017, 8:36    Onderwerp: Reageer met quote

Nog wat plaatjes gevonden


Band oppompen



De laatste meters de Hausdune op



Stairway to heaven



Verlengen levenduur voorband

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Apr. 2017, 8:47    Onderwerp: Reageer met quote

mooi plaatje die laatste!
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif