lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Carburateur in nood

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
O.R.



Geregistreerd op: 16-5-2015
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Feb. 2017, 23:23    Onderwerp: Carburateur in nood Reageer met quote

Onlangs mijn tweede Adventure aankoop gedaan, een gebruikte set 950 OEM carbs met volgens de omschrijving beschadigde gasnaalden (eerste aankoop was een WPHB, derde aankoop waren de gasnaalden van Muug).

Gekocht met het idee om alvast een beetje bekend te raken met deze carburateurs en tip-top te maken voor mijn volgende motor. Vandaag die carbs ontvangen. Maar wat blijkt nou het geval: de gasnaalden zijn niet meer aanwezig. Maar daar lig ik niet wakker van. Waar ik wel erg van baal is het feit dat de gasbuizen mechanisch zijn mishandeld (en niet door een gasnaald). En er moeten dus nieuwe gasbuizen (naaldbuizen/ emulsion tubes / needle jets) in. In de spare part manuals wordt de gasbuis helemaal niet getoond. Heb zo het gevoel dat de gasbuis in de body van de carburateur is geperst en niet zomaar kan worden vervangen. Nu heb ik de ervaring dat zowel gasnaald als gasbuis aan slijtage onderhevig zijn. En de motor waar ik momenteel op rijd, daar worden drie verschillende gradaties gasbuizen toegepast. Hoe je dit probleem ook wend of keert, de gasbuizen moeten eruit wil deze carburateur niet in de grabbelbak belanden. Op het gebied van Mikuni CV carburateurs heb ik aardig wat gerepareerd, gereviseerd en getuned. Daaronder valt ook het uitboren van geperste of beschadigde luchtsproeiers en experimenteren met gasbuizen en sproeierbezetting. Dus het plan is om de gasbuizen er beide uit te boren/trekken, en er daarna weer een nieuwe in te persen. Alle pagina's van de Werkplaats en Algemeen Adventure doorgebladerd, maar niets gevonden over dit onderwerp.

Iemand ervaring met het verwijderen/ vervangen van de gasbuizen en/of enig idee welk type gasbuis er gebruikt wordt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 28 Feb. 2017, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dit forum wordt door vele techneuten gelezen, en toch is er nog geen antwoord. Ik denk dat jouw vraag verdomd moeilijk te beantwoorden valt !
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
O.R.



Geregistreerd op: 16-5-2015
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Di, 28 Feb. 2017, 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad oorverdovend stil Paul stars

Carburateurs zien er verder goed uit en liggen al uit elkaar. Wordt in het ergste geval een mooie set donor-carbs. Gasbuizen gaan er sowieso uit, met of zonder geweld. Vanaf de vlotterkant ga ik eens persen, want rondom de onderkant van de gasbuis, zit een stuk schroefdraad wat ik daar mooi voor kan aanwenden. Kan ook nog de body warmstoken en hopen dat de body méér uitzet dan de messing (?) gasbuis. Grootste uitdaging zal zijn het vinden van nieuwe gasbuizen. Het machtige internet heeft mij nog niets bruikbaars opgeleverd over de gasbuizen van de Keihin CVRD43.

To be continued......



DSC09647-.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  69.28 KB
 Weergegeven:  4225 keer

DSC09647-.JPG



DSC09650-.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  68.4 KB
 Weergegeven:  4225 keer

DSC09650-.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
O.R.



Geregistreerd op: 16-5-2015
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Za, 4 Mrt. 2017, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Weer even wat energie gezet op de verminkte carburateurs uit Ierland.

Het idee om van onderaf uitpersen van de gasbuis had ik al snel laten varen gezien de hoek waaronder de main jet staat t.o.v. de gasbuis.
En een close-up vanaf de bovenkant gaf de indruk dat er nog iets in de gasbuis zat


Normaal probeer ik wat moois te maken van carburateurs, maar ditmaal grof geschut ingezet ten gunste van de wetenschap


En de body van een van de carburateurs gedeeld


Hier een close-up van een helft.
Leuk om te zien hoe de main air jet en de main fuel jet bij elkaar komen in de gasbuis.
Stukje blinde schroefdraad aan de onderzijde, links van de gasnaald is voor het schroefje van het vlotterlichaam-asje.


En de aangetroffen (restant) gasbuis mét afgebroken gasnaald!



Deze set is niet meer in nood, zojuist uit lijden verlost.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Mrt. 2017, 9:18    Onderwerp: Reageer met quote

Aardig opgelicht dus..
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Mrt. 2017, 16:30    Onderwerp: Reageer met quote

Balen

Voordeel is wel dat je er nu een stukje kunstwerk van kan maken thumbsup thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif