lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Per ongeluk diesel getankt

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gmat



Geregistreerd op: 13-4-2016
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Do, 24 Nov. 2016, 23:57    Onderwerp: Per ongeluk diesel getankt Reageer met quote

Ik heb dus per ongeluk diesel getankt in mijn ktm 990 adv. Ik had het niet door tot dat ik weer verder reed. 200 meter verder viel de motor af en toen pas had ik het door.. anxious

Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb alle diesel afgelaten uit de tanks, maar ik weet niet goed wat gedaan nu. Ik heb gehoord dat ik gewoon benzine kan tanken en proberen te starten, maar ik wil toch efkes polsen hier voordat ik nog meer stommiteiten bega...

Is het niet beter dat ik eerst ook de benzinepomp etc schoonmaak?

Dbv,
mvg,

Gmat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Nov. 2016, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien heb je op deze manier je injectoren wel mooi schoon gemaakt. smiley

Ik zou alles waar je makkelijk bij kan diesel vrij maken (brandstof slangen en snelkoppelingen). Daarna benzine erin en starten, rustig op laten warmen en gas erop.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Nov. 2016, 11:08    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad zoveel mogelijk slangen die los te halen zijn loshalen. Zodat er zoveel mogelijk diesel uit de fiets is en dan gewoon benzine erin.

en rustig laten draaien thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Nov. 2016, 17:46    Onderwerp: Reageer met quote

beestje diesel in de benzine is geen ramp. rookt en vervuild, maar kan niet heel veel kwaad (tis olie...)

dus idd: zo veel mogelijk er uit, benzine er in.. beetje mengen en starten maar.


ps., Andersom: benzine in een dieselmotor is wel echt kwalijk en kan heel veel schade moeken bij moderne diesels, omdat de smering van de diesel zelf wegvalt als er benzine in opgelost zit.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
gmat



Geregistreerd op: 13-4-2016
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2016, 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt! Ik maak er straks mijn werk van!

Mvg,
gmat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TomW_be



Geregistreerd op: 26-4-2014
Berichten: 82

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2016, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

been there, done that.

Bij mij was het opgelost door alle diesel er uit te laten, benzine te tanken en dan proberen starten. Het duurde een tijdje alvorens die aansloeg, en daarna bleef die nog een kwartiertje roken.

Nadien draaide ze beter dan voordien smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2016, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

TomW_be schreef:
been there, done that.

Bij mij was het opgelost door alle diesel er uit te laten, benzine te tanken en dan proberen starten. Het duurde een tijdje alvorens die aansloeg, en daarna bleef die nog een kwartiertje roken.

Nadien draaide ze beter dan voordien smiley
Moet je dus gewoon meer doen. . .
Ik had het dit jaar ook voor het eerst in mijn leven; gelukkig ontdekte ik het vóórdat ik hem startte. . . bleef dus beperkt tot een half uurtje oponthoud en 13,- diesel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Za, 26 Nov. 2016, 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
beestje diesel in de benzine is geen ramp. rookt en vervuild, maar kan niet heel veel kwaad (tis olie...)

dus idd: zo veel mogelijk er uit, benzine er in.. beetje mengen en starten maar.


ps., Andersom: benzine in een dieselmotor is wel echt kwalijk en kan heel veel schade moeken bij moderne diesels, omdat de smering van de diesel zelf wegvalt als er benzine in opgelost zit.



deze zomer savodns laat een jerrycan gaan vullen met benzine voor de wr250f, en met men vermoeide kop meteen ook de tank volgegooid van mn diesel :s (tank was nog half vol diesel. daarmee nog vanuit nieuwpoort naar sint niklaas gereden. even gestopt aan tankstation om iets te halen om te drinken, niet meer willen starten. Garage zei dat benzine in een diesel geen kwaad kan, het is veel erger als je diesel in een benzine kapt zei die. ik ken der niks van dus ik geloofde hem.

auto de brug op. snelkoppeling onderaan de auto los, benzine er laten uitlopen en diesel erin. diesel in de injectoren gepompt en startte meteen, nog geen problemen mee gehad; vanuit sint niklaas naar Bilstain en terug naar Nieuwpoort, nog geen problemen mee gehad (gelukkig)

Kon mezelf voor de kop slaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2016, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het een keer gehad in Finland. Diesel erin gegooid maar kwam er achter bij het station. Wilde het toen boven een putje van de vloeistofdichte vloer weg laten lopen maar toen kwam de eigenaar van het station naar buiten lopen met de mededeling dat ik dat in het bos naast het station moest doen laugh2 laugh2 laugh2 .
_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Nov. 2016, 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Wow, dat ze dan in Italië meteen met een paar jerrycans aan komen lopen. . .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 1 Dec. 2016, 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Vanlierde schreef:
Dr_Bean schreef:
beestje diesel in de benzine is geen ramp. rookt en vervuild, maar kan niet heel veel kwaad (tis olie...)

dus idd: zo veel mogelijk er uit, benzine er in.. beetje mengen en starten maar.


ps., Andersom: benzine in een dieselmotor is wel echt kwalijk en kan heel veel schade moeken bij moderne diesels, omdat de smering van de diesel zelf wegvalt als er benzine in opgelost zit.



deze zomer savodns laat een jerrycan gaan vullen met benzine voor de wr250f, en met men vermoeide kop meteen ook de tank volgegooid van mn diesel :s (tank was nog half vol diesel. daarmee nog vanuit nieuwpoort naar sint niklaas gereden. even gestopt aan tankstation om iets te halen om te drinken, niet meer willen starten. Garage zei dat benzine in een diesel geen kwaad kan, het is veel erger als je diesel in een benzine kapt zei die. ik ken der niks van dus ik geloofde hem.


Kon mezelf voor de kop slaan.


inspuitdruk van moderne commonrail diesels ligt nu al rond de 2400 BAR (!!). De pomp die dat pompt wordt gesmeerd door de diesel zelf. Benzine smeert niet, en een beetje benzine in de diesel haalt de smerende werking van de diesel al snel flink omlaag ( geen óliefilm meer).
Dus kunt denk ik wel begrijpen dat die pomp dan snel stuk gaat en zijn druk niet meer kan pompen.

bij oudere diesels, met een directe mechanische pomp is dat probleem minder groot omdat daar de druk een stuk lager is enzo.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif