lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

SAS verwijderen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jul. 2012, 16:42    Onderwerp: Reageer met quote

michielvl schreef:
André motors vertelde mij dat de connector aan de SAS moet worden afgesloten met een weerstand van 22 k-om. Dit lijkt mij een beetje veel. Klopt dat wel?


zou best kunnen... zal straks eens checken als ik het niet vergeet... heb nog een paar van die dingen 'reserve' liggen, maar stukgaan doen die niet blijkbaar Smile (kosten ook zo goed als niets)

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jul. 2012, 16:44    Onderwerp: Reageer met quote

op een 950 hoeft er helemaal niets tussen. Op een 990 kan je ze ook met tuneecu uit zetten. heb je ook geen weerstand nodig.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
michielvl



Geregistreerd op: 21-6-2011
Berichten: 38
Woonplaats: nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jul. 2012, 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
op een 950 hoeft er helemaal niets tussen. Op een 990 kan je ze ook met tuneecu uit zetten. heb je ook geen weerstand nodig.

Niet nodig als ie is uitgezet? Dan 'mist' de ECU em niet? Bij mij is ie 'natuurlijk' uitgezet. Dus ik heb voor niks moeite gedaan om een connectortje te fabriceren? laugh

_________________
SMT sinds mei 2011
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jul. 2012, 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

950: ECU heeft geen invloed op de brandstof, want die carb is immers gewoon mechanisch... dus maakt het niet echt uit wat de ECU ziet m.b.t. de SAS.
bij de 950 is er geen waarschuwing als de SAS niet werkt.

bij een 990 wel, en de vraag is wat de ECU dan doet. Je kunt de functie uitzetten zoals Steven zegt, en dan ben je de waarschuwing kwijt. MAAR: bij mijn 690 gaf dat wat heeel erg onverklaarbare resultaten (lijkt er op dat de programmeur daar niet echt rekening mee gehouden heeft)... wie weet wat er bij de 990 gebeurt snobby

uds veiliger: De computer laten denken de SAS wel gewoon aanwezig door een belastingsweerstandje aan de plug te hangen. (en dan wel de SAS uitzetten in de software dus).
De ECU meet of er stroom loopt: daar hangt normaliter een 12V electro-klepje aan die redelijk wat stroom trekt (1A ofzo). 20k-Ohm doet het blijkbaar (dan trek je 0.5mA... 1k doet het zeker ook, dan trek je 12mA.
Kleiner dan 330 Ohm moet je niet nemen.... want dat wordt de weerstand te warm (dan zit je bijna op 1/2 watt)

dus: 1k Ohm is een mooie veilige waarde!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jul. 2012, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Roeligan schreef:
michielvl schreef:
André motors vertelde mij dat de connector aan de SAS moet worden afgesloten met een weerstand van 22 k-om. Dit lijkt mij een beetje veel. Klopt dat wel?


zou best kunnen... zal straks eens checken als ik het niet vergeet... heb nog een paar van die dingen 'reserve' liggen, maar stukgaan doen die niet blijkbaar Smile (kosten ook zo goed als niets)

0,25W en 22K Ohm klopt inderdaad...

Toen ik sas verwijderd heb, denk in 2009 niet meer heel zeker, had ik nog niet gehoord van tuneecu; dus daarom dat weerstandje ertussen...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
arno



Geregistreerd op: 28-9-2011
Berichten: 369
Woonplaats: Beveren-Waas (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Jul. 2012, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er zo nog 25 liggen, voor de geinteresseerden...
_________________
KTM ADV 640 '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
michielvl



Geregistreerd op: 21-6-2011
Berichten: 38
Woonplaats: nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 26 Jul. 2012, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
950: ECU heeft geen invloed op de brandstof, want die carb is immers gewoon mechanisch... dus maakt het niet echt uit wat de ECU ziet m.b.t. de SAS.
bij de 950 is er geen waarschuwing als de SAS niet werkt.

bij een 990 wel, en de vraag is wat de ECU dan doet. Je kunt de functie uitzetten zoals Steven zegt, en dan ben je de waarschuwing kwijt. MAAR: bij mijn 690 gaf dat wat heeel erg onverklaarbare resultaten (lijkt er op dat de programmeur daar niet echt rekening mee gehouden heeft)... wie weet wat er bij de 990 gebeurt snobby

uds veiliger: De computer laten denken de SAS wel gewoon aanwezig door een belastingsweerstandje aan de plug te hangen. (en dan wel de SAS uitzetten in de software dus).
De ECU meet of er stroom loopt: daar hangt normaliter een 12V electro-klepje aan die redelijk wat stroom trekt (1A ofzo). 20k-Ohm doet het blijkbaar (dan trek je 0.5mA... 1k doet het zeker ook, dan trek je 12mA.
Kleiner dan 330 Ohm moet je niet nemen.... want dat wordt de weerstand te warm (dan zit je bijna op 1/2 watt)

dus: 1k Ohm is een mooie veilige waarde!

Ik kwam na dezelfde berekening tot dezelfde conclusie.

Hoe komt 'men' dan op 22k? Heeft iemand proefondervindelijk vastgesteld dat de ECU op 22k nog reageert?

In ieder geval is de conclusie dat alles tussen 22 ohm en 22 k_ohm goed is, mits het wattage van de weerstand geschikt is.

_________________
SMT sinds mei 2011
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Di, 1 Nov. 2016, 22:43    Onderwerp: Reageer met quote

hoppa,

even een oud topic van onder het stof halen.

blok ligt dus nog steeds op de werkbank en ik dacht eraan meteen maar het SAS en EPC eraf te halen (950 adventure 2004)

blok off plates en afdichtingen en klaar. maar nu zie ik op verschillende sites ook cannisters staan, die zou in de zijkuip zitten. deze vind ik echter niet.

Of zit dit enkel in de amerikaanse versies?

Mvg

Bart
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 1 Nov. 2016, 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Enkel Amerikaanse modellen.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Vanlierde



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 153

BerichtGeplaatst: Di, 1 Nov. 2016, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

thx pleased
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 8 van 8

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif