Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vanlierde
Geregistreerd op: 4-6-2016 Berichten: 153
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2016, 9:38 Onderwerp: |
|
|
Ik doe het altijd met een massief stuk pijp waarvan
de randen "scherp"zijn, (bv 20mm) daarmee de binnenbus die tussen de 2 lagers zit
iets opzij duwen, zodat uiteinde vd pijp op het randje vh lager rust,
en zo met een paar flinke meppen het eerste lager rondom er uit slaan.
2e lager is natuurlijk dan helemaal een makkie....
dat setje is natuurljk helemaal mooi _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Vanlierde
Geregistreerd op: 4-6-2016 Berichten: 153
|
Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2016, 10:10 Onderwerp: |
|
|
dit ben ik al 2 dagen aan het proberen , bij de voorste naaf werkte dit perfect.
maar de binnenste bus wil niet ver genoeg op zij om mooi bij de lagerrand te komen, als ik dan mep met de hamer springt de staaf gewoon van de rollager. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2016, 16:02 Onderwerp: |
|
|
Vanlierde schreef: | dit ben ik al 2 dagen aan het proberen , bij de voorste naaf werkte dit perfect.
maar de binnenste bus wil niet ver genoeg op zij om mooi bij de lagerrand te komen, als ik dan mep met de hamer springt de staaf gewoon van de rollager. |
de staaf ijzer waar ik dit altijd mee doe heb ik bewerkt, nl aan het uiteinde
een "holletje"uitgefreesd zodanig dat er een scherp randje overblijft
die op het lagerrandje gezet kan worden, voor maximale grip.
Tja, als het niet lukt dan toch maar dat setje bestellen?
of misschien weet iemand anders nog wat ? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2016, 16:09 Onderwerp: |
|
|
PS:
in de bouwmarkt een flinke keilbout kopen die er in past,
aanschroeven, moer met sluitring op het uitstekende tapeind schroeven zodat je
bv in de bankschroef dan het hele wiel omhoog kan "stoten "
iod? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 23 Okt. 2016, 17:07 Onderwerp: |
|
|
Meestal en het meest robuuste is het met een stuk pijp proberen. Met een scherpe rand eraan. Zodat die niet makkelijk eraf glijd.
Verder heb je wel van die interne lagertrekkers. Maar als je zelf niet genoeg ruimte hebt om de pijp op de binnenring van het langer te kunnen zetten.
Kunnen deze lagertrekkers ook geen grip krijgen. En gaat waarschijnlijk dat gereedschap beschadigt raken.
Succes! _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
|