lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Offroad, Alpen, motor op de aanhanger

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Aug. 2016, 21:44    Onderwerp: Offroad, Alpen, motor op de aanhanger Reageer met quote

Over 2 weken wil ik met een maatje vertrekken voor wat offroad ritten in de Alpen. oa Col de Sommeiller. Beide 990 Adventures gaan op de aanhanger.

Momenteel zit er een setje TKC 70 onder met ruim 11.000km ervaring. Voor is nog redelijk maar achter wordt 4kant. Heb op Corsica wat (droge) onverharde paden gepakt en daar hielden ze het met volle bepakking goed, alleen afdalen met blokkerend achterwiel ging door die dikke streep in het midden van het loopvlak niet zo lekker.

Voor de offroad rit in de Alpen ben ik op zoek naar iig een goede noppenband achter en aangezien er ook nog een set heavy duty binnenbanden in moeten eventueel ook dan maar een nieuwe voorband. De motor gaat op de aanhanger en zal ter plaatse alleen wat weg zien om bij de trails te komen. Thuis gaan ze er weer af en rij ik de TKC 70's weer verder af.

Wat kan ik het beste doen? Ik heb deze site wat zitten doorspitten en zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. De een zegt dat de standaard Scorpions meer dan goed genoeg zijn, de ander vind de in mijn ogen "hardcore" TKC 80's ruk. Dit wordt overigens mijn eerste echte offroad ervaring...

Alvast bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bert



Geregistreerd op: 15-10-2016
Berichten: 28

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Okt. 2016, 8:26    Onderwerp: Reageer met quote

De Tkc 80 is een semi-noppenband, die zeker moet volstaan in de alpen. Ook een Mitas e09 Dakar is hier goed voor. Recent de Hat gereden in de Frans/Italiaanse Alpen met vooraan de TKC80 en achteraan de Mitas, ideaal ook voor de asfalt stukken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Okt. 2016, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

onderschat de Heidenau K60 Scout ook niet

ah
voor de droge alpenpistes (en ook Marokko) is elke allroadnoppenband wel goed, TKC80, K60, Scorpion, MT21, Mitas, Dunlop D908R..... Je hebt gewoon een iets ruiger profiel nodig zodat de band wat meer hapt in de gravel. Hoe de noppen staan is voor de doorsneerijder (zoals ik) niet zo belangrijk.

Maar een K60 rijdt toffer dan een TKC80, zéker in de regen. En met noppen op asfalt kan je bij 't uitkomen van haarspeldbochten lekker vette strepen zetten.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif