Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Black twin
Geregistreerd op: 7-9-2016 Berichten: 3
|
Geplaatst: Wo, 7 Sep. 2016, 17:58 Onderwerp: Staat te rijk |
|
|
Wie kan mij helpen ik heb een lc8 950 bj2005
De motor staat te rijk afgesteld stationair draaien de meter blijft rond de co7% staan deze moet ongeveer op 4.5 staan
De sproeiers zijn standaard ook de stationair sproeier maat 42 is deze nog te groot of wat anders ???
Ps de sas is verwijder
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 7 Sep. 2016, 21:24 Onderwerp: |
|
|
en met standaard uitlaten met katalysator?
tja.. dan staat ie zeker te rijk.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Black twin
Geregistreerd op: 7-9-2016 Berichten: 3
|
Geplaatst: Wo, 7 Sep. 2016, 23:44 Onderwerp: |
|
|
Bedankt
Er zitten geen standaard uitlaat meer op Maar een stel akra's
zonder katalysator deze zit volgens mijn niet op een Adventure
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
|
Black twin
Geregistreerd op: 7-9-2016 Berichten: 3
|
Geplaatst: Vr, 9 Sep. 2016, 22:06 Onderwerp: |
|
|
Sorry maar ik heb het verkeer omschreven
Het is ongeveer 4.5% co
ik heb de motor op de 4 gas tester uitgelezen en met de lucht sproeier geprobeerd af te stellen maar ik kwam niet lager dan 7% de motor krijgt te veel brandstof
Ik heb de motor alles vervangen van olie tot luchtfilter enzevoort daar kan het niet aan leggen
Weet erg iemand hoe dit kan of heb dit al eens mee gemaakt
Ik zie alleen maar op het forum dat er een grotere sproeier wordt gebruik maar niet kleine
Ik heb een vermoeden dat ik een kleine stationair sproeier moet plaatsen of dat er iets ander aan de hand kan zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 10 Sep. 2016, 0:38 Onderwerp: |
|
|
ik heb de mijne nooit gemeten, maar met de standaard setting staat ie zeker niet heel veel te rijk lijkt me, eerder een beetje arm (icm Akra uitlaat).
Het lijkt me dus dat er iets niet klopt, en dat zou ik niet gaan compenseren met andere sproeiers.
ZOals ik zei:
- hangen de naalden op de juiste plek?
- zit dat ringetje er onder?
- blijft de chokekabel niet perongeluk hangen
etc.
Als je gelegenheid hebt: meet eens een andere 950 om een referentie waarde te krijgen waar die standaard op moet staan.
ik heb de mijne destijds voor de rallies in de warme woestijn zo arm gezet, dat ie in NL op een koude morgen toch echt eigenlijk alleen lang op de choke redelijk wilde lopen (en die choke is niet de best regelbare zal ik maar zeggen...)
ps., misschien een stomme vraag: Draai je wel aan de luchtsproeier? Je kunt daar slecht bij zonder de carb te monteren. je bedoelt niet het stationair toerental he?
En als je die CO schroef op de voorgeschreven waarde zet?
(normaliter kun je daarmee de motor volledig afknijpen volgens mij!)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|